مذاکره با ناشران برای تامین احتیاج ناشنوایان به کتاب

به گزارش وبلاگ داریوش، اصغر گودرزی، مدیر کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران؛ عنوان نمود: اکنون اداره کل تامین منابع برای ساده سازی و مناسب سازی کتاب ها برای ناشنوایان با ناشران وارد مذاکره شده است و ناشران قرار است این کتاب های مناسب سازی شده را منتشر نمایند.

مذاکره با ناشران برای تامین احتیاج ناشنوایان به کتاب

وی شرح داد: مهم ترین چالش و مشکل برای تهیه منابع کتابی برای ناشنوایان این است که باید این منابع برای ناشنوایان مناسب سازی شوند. در حال حاضر نهاد کتابخانه های عمومی کشور مشغول تهیه منابع ساده سازی شده برای بخش ناشنوایان کتابخانه های عمومی کشور است.

مدیر کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره خدمات رسانی به طیف مخاطبان خاص، مطرح نمود: چند سالی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حوزه خدمت رسانی به گروه های خاص از جمله ناشنوایان فعالیت های خود را شروع نموده است.

وی با بیان این که کارگروه ویژه نابینایان در بخش کتابخانه های عمومی نیز تشکیل شده است، گفت: هر دو ماه یکبار جلسه کارگروه ویژه نابینایان تشکیل می گردد و منابع و تجهیزاتشان را به روز می کنیم. اکنون 60 کتابخانه در کل کشور وجود دارند که به نابینایان خدمات می دهند.

مدیر کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، درباره تشکیل بخش ناشنوایان نهاد، مطرح نمود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور یک سال است تاسیس بخش ناشنوایان در کتابخانه های عمومی کشور را در دستور کار قرار داده است.

گودرزی با بیان این که ناشنوایان نسبت به نابینایان مظلوم ترند، گفت: تهیه کتاب و منابع برای ناشنوایان بسیار سخت است. البته نابینایان مطالبه گر هستند و با مطالبه های خود تقریبا توانسته اند خدمات بیشتری را دریافت نمایند اما در زمینه ارائه خدمات به ناشنوایان تقریبا همه مراکز در کشور ضعف دارند.

گودرزی اظهار کرد: بر اساس منظره نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کوشش کردیم در هر استان، حداقل یک کتابخانه برای خدمت رسانی به ناشنوایان وجود داشته باشد. درحال حاضر در هر استان دو نفر و در مجموع 60 نفر از همکاران نهاد کتابخانه های عمومی برای خدمت رسانی به ناشنوایان فعالیت می نمایند.

وی با بیان این که از مجموع 31 استان کشور 29 استان هر کدام یک کتابخانه برای خدمت رسانی به ناشنوایان دارند، گفت: دو استان قم و گیلان به مرکزیت شهرستان رشت هنوز بخش ناشنوایان ندارند که با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت و قم این دواستان هم در این شهرستان ها، صاحب بخش ناشنوایان می شوند.

گودرزی با بیان این که هنوز با توجه تازه بودن بخش ناشنوایان آمار دقیقی از تعداد اعضای ناشنوای کشور وجود ندارد، گفت: اکنون در استان های فارس، خراسان رضوی، یزد و چند استان دیگر فعالیت های خوبی در حوزه ناشنوایان انجام می گردد.

گودرزی اضافه کرد: این استان ها توانسته اند با انجمن ناشنوایان و مراکز مرتبط با این گروه ها، ارتباط های خوبی را برقرار نمایند و فعالیت های خوبی را در این بخش انجام دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مذاکره با ناشران برای تامین احتیاج ناشنوایان به کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره با ناشران برای تامین احتیاج ناشنوایان به کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید