مجازات 8 سال حبس برای رئیس جمهور سابق اکوادور

به گزارش وبلاگ داریوش، دیوان دادگستری ملی کشور اکوادور درخواست رافائل کوره آ، رئیس جمهور سابق این کشور برای تجدید نظر در حکم مجازات هشت سال زندانش از بابت پرونده رشوه خواری سطح بالا را رد و به این ترتیب این مجازات را برای او قطعی کرد.

مجازات 8 سال حبس برای رئیس جمهور سابق اکوادور

به نقل از راشا تودی، ماه آوریل گذشته رافائل کوره آ و 17 تن از دیگر مقام های اکوادوری در یک محاکمه غیابی از بابت اتهام ارتشاء و صرف رشوه ها برای کمپین سیاسی محکوم شناخته شدند.

با این حال درخواست تجدیدنظر این رئیس جمهور سابق اکوادور در حکم محکومیتش روز دوشنبه از سوی دیوان دادگستری اکوادور رد شده و او به صورت قطعی به هشت سال حبس محکوم شد.

کوره آ در واکنش به این حکم در توییتر عنوان نمود اتخاذ چنین تصمیمی قابل انتظار بود. او کلیت پرونده قضایی مطرح شده علیه خود را مضحک خواند. او همچنین تصمیم اخیر این دادگاه را یکی از تاریک ترین صفحه ها در تاریخ اکوادور توصیف کرد.

همچنین به گزارش پایگاه نیوزکلیک، شورای انتخاباتی اکوادور در عین حال ائتلافی از احزاب مرتبط با رافائل کوره آ را از شرکت در انتخابات سراسری آینده این کشور منع کرد. این ائتلاف موسوم به جنبش تعهد اجتماعی به انقلاب شهروندان، تحت رهبری رافائل کوره آ این تصمیم را مردود دانسته و اظهار داشت در انتخابات سراسری 2021 شرکت کرده و پیروز می شود.

شورای ملی انتخابات اکوادور طی تصمیمی چهار حزب سیاسی در این کشور را معلق کرده و شرکت آنها در انتخابات سراسری 2021 را نیز ممنوع کرد. حزب موسوم به نیروی تعهد اجتماعی تحت رهبری کوره آ جزو این احزاب است؛ این حزب جزئی از این ائتلاف از احزاب چپگرا و ترقی خواه موسوم به جنبش تعهد اجتماعی برای انقلاب شهروندان است.

این اتلاف با رد تصمیم مذکور گفت که در انتخابات پیش رو در اکوادور شرکت کرده و پیروز خواهد شد. خود کوره آ نیز این تصمیم را محکوم کرد. او در توییتر درخصوص آن نوشت: بار دیگر دموکراسی از ما دزدیده شد، شورای ملی انتخابات اکوادور تسلیم فشارها از جمله از جانب وزیر کشور و دولت، با هدف حذف غیرقانونی و ناگهانی حزب نیروی تعهد اجتماعی شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مجازات 8 سال حبس برای رئیس جمهور سابق اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات 8 سال حبس برای رئیس جمهور سابق اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید