مبل تختخواب شو ایده ای که دکوراسیون شما را متحول میکند!

به گزارش وبلاگ داریوش، مبلمان یکی از وسایل تزئیناتی است که برای استراحت و یا پذیرایی از مهمان در منزل یا محیط کار استفاده می گردد. انواع گوناگونی از مبلمان وجود دارد که باید نوع آن را متناسب با جنس و کاربری مد نظر خود انتخاب کنید. مثلا برای خانه های سنتی با می توان از مبلمان سلطنتی ، کلاسیک و یا راحتی می تواناستفاده کرد. و یا اگر دوست دارید فضای کوچک آپارتمان شما می توانید از مبل تختخواب شو استفاده نمایید .بهرحال انتخاب مبلمان بستگی به فضای منزل یا محل کار و سلیقه شخصی شما دارد. اما نکته دیگری که در هنگام خرید مبلمان راحتی باید در نظر گرفت، فضای آپارتمان یا خانه است. چون حتی برای استفاده از زیباترین مبلمان، باید فضایی لازم برای چیدن آن را داشته باشید.

مبل تختخواب شو ایده ای که دکوراسیون شما را متحول میکند!

چون کمبود فضا می تواند برای شما مشکل ساز باشد. به همین علت مردم به فکر استفاده از نوعی کاناپه افتادند که کاربردی چند منظوره دارد و به آن مبل تختخواب شو می گویند. کاناپه ها در اصل به مبل های سه نفره ای هستند که برای نشستن، لم دادن و دراز کشیدن استفاده می شوند. مبل تخت شو نیز نسل جدیدی از کاناپه ها هستند که می توان از آنها به عنوان تخت خواب هم استفاده کرد. در واقع می توان گفت که این سبک از مبلمان با هدف چند منظوره شدن استفاده از این وسایل تزئینی به وجود آمدند.

موضوع مهمی که قابلیت های آن بیشتر در منازل آپارتمانی کوچک به چشم می آید. و یا شاید برای خانه هایی که اتاق اضافی برای استراحت مهمان ندارند، استفاده از مبل تختخواب شو مناسب باشد. چون می توان شکل ظاهری این مبل ها را تغییر داده و آنها را به تختخواب تبدیل کرد. حتی برای سوئیت های دانشجویی هم مناسب است؛ تا از اتاق کوچک خود برای استراحت و مطالعه استفاده نمایند. این موارد، تنها چند کاربرد ساده از این سبک از مبلمان می باشد.

مبل تختخواب شو چیست؟

پس مبل تختخواب شو را می توان نوعی کاناپه تعریف کرد که قابلیت تخت شدن و استفاده به عنوان تختخواب را هم دارد. اینکه این مبل در ابتدا مبل باشد و بعد تختخواب و یا اول تختخواب باشد و در صورت لزوم تبدیل به مبل گردد، بستگی به نوع کاربری شما دارد. اما آنچه که اهمیت دارد، صرفه جویی در فضای مورد احتیاج برای استفاده از این وسیله تزئیناتی است. مبل های تختخواب شو معمولا پایه هایی کوتاه، نشیمنگاهی نرم و دسته های پهن دارند. وزن این نوع مبل معمولا سبک است تا افراد به راحتی بتوانند حالت های استفاده از آن را تغییر دهند. این نوع مبل به صورت مبل ال، مبل کلاسیک، مدرن نیز می باشد.

مزایای استفاده از مبل تختخواب شو

1 - قابلیت استفاده در فضاهای مختلف

مبل های تخت شو را می توان در محیط کار و یا منزل استفاده کرد. مثلا شاید شما بنا به شرایط کاری مجبور باشید تا هر چند وقت یکبار، شب را در اداره مانده و آنجا استراحت کنید. پس برای راحتی بیشتر، می توان از این مبل ها خریداری نموده و در هنگام لزوم، آن را به تختخوابی برای استراحت تبدیل کنید.

2 - بهینه سازی فضا

یکی از مزایای اصلی مبل تختخوابشو، بهینه سازی در استفاده از فضای مورد احتیاج است. چون نمی توان از هر نوع مبلی در فضای کوچک آپارتمانی استفاده کرد. پس اگر اتاق کوچکی دارید، یک مبل تختخواب شو می تواند برای شما به طور همزمان، نقش مبلمان راحتی و تختخواب را داشته باشد.

3 - جابه جایی آسان

مبل های تخت شو را می توان به راحتی جابه جا کرد. مثلا می توان از یک مبل تختخواب شو در پذیرایی خود استفاده نموده و در صورت لزوم، آن را به اتاق خواب ببرید تا مهمان از قابلیت تختخواب شدن آن استفاده کند. پس حتی احتیاج به خرید تختخواب و مبل جداگانه نیست؛ چون این نوع مبل راحتی می تواند جوابگوی هر دو احتیاج شما باشد. این امکان به خاطر وزن سبک این نوع مبل میسر است.

4 - قیمت مناسب مبل تختخواب شو

با خرید یک مبل تختخواب شو ، هزینه های شما تقریبا نصف می گردد. یعنی لازم نیست که برای منزل خود هم مبل خریداری کنید و هم تختخواب. چون یک مبل تختخواب شو مناسب، می تواند هر دو نقش را برای شما بازی کند.

5 - اسفج طبی مبل های تخت شو

مبل تختخواب شو باید وزن کمی داشته باشد تا بتوان به راحتی آن را از مبل به تختخواب و یا برعکس تبدیل کرد. به همین علت تشک ها و یا نشیمنگاه های آن را از ابر طبی درست می نمایند تا از بروز بیماری هایی مانند کمردرد جلوگیری گردد. هم چنین طراحی این مبل ها به گونه است که از فضای خالی زیر نشیمنگاه آنها می توان برای نگهداری پتو یا بالش استفاده کرد.

6 - قابلیت تعویض تشک

تشک بسیاری از این مدل ها را می توان عوض کرد. پس اگر جنس این مبل ها و یا رنگ آنها مورد پسند شما نیست، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و به راحتی می توان آنها را تعویض کرد.

نکاتی ارزشمند برای خرید مبل تختخواب شو

یک مبل تختخواب شو باید علاوه بر ویژگی های زیبای ظاهری، متناسب با سلیقه و فضای در دسترس شما باشد. در نظر گرفتن نکات زیر، به شما در انتخاب و خرید یاری می نماید.

  • مبل هایی با بافت نرم و مقاوم را انتخاب کنید. چون جنس پارچه و بافت آن، نقش مستقیمی در کیفیت مبل دارد. حتی می توان از ملافه ای جداگانه برای استفاده از قابلیت تختخوابی این مبل ها استفاده کرد.
  • مبل های تخت شو در انواع سایز و مدل در بازار وجود دارد. اما نوع انتخابی باید متناسب با فضای اتاق و احتیاج شما باشد. چون هدف از خرید ، بهینه سازی فضای اتاق برای انجام امور روزمره است. پس انتخاب یک مبل بزرگ، می تواند برای شما مشکل ساز باشد. بعلاوه برای انتخاب مبل خود، تعیین کنید که آن را برای یک نوجوان می خواهید یا یک زوج مشترک. این معیارها به شما در انتخاب مبل تختخواب شو یاری می نماید.
  • رنگ و طرح مبل تختخواب شو را متناسب با رنگ اتاق خود انتخاب کنید. چون این نوع مبل ها تنوع طرحی و رنگی بسیاری دارند و بسته به فضا و کاربر آن، می توان نوع عروسکی، چهارخانه، ساده و یا راه راه را انتخاب کرد.
  • پایه های آنها باید مقاوم بوده و با چسب به بدنه محکم شده باشد. چون پایه های وصل شده با میخ، بعد از مدتی لق شده و شکل متوازن خود را از دست می دهند. علت اهمیت این موضوع، جابه جایی زیاد مبل های تخت خواب شو حین تغییر کاربری از مبل به رختخواب و یا برعکس است.
  • قبل از خرید مبل تختخواب شو ، یک بار قابلیت تغییر کاربری آن را در فروشگاه امتحان کنید. اگر بیرون آوردن بخش کاناپه آن سخت بود و یا با لقی و تکان های شدید همراه باشد، از خرید آن منصرف شوید. بعلاوه به نرمی و لطافت بخش های مختلف آن دقت کنید.
  • تشک های با فنر مقاوم را انتخاب کنید تا تحمل وزن های سنگین را داشته باشد. در مورد قابلیت و هزینه تعویض تشک نیز، می توان از فروشنده سوال پرسید.
منبع: اتاق

به "مبل تختخواب شو ایده ای که دکوراسیون شما را متحول میکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبل تختخواب شو ایده ای که دکوراسیون شما را متحول میکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید