مارگو رابی چطور ستاره شد؟ از گرگ وال استریت تا باربی

به گزارش وبلاگ داریوش، سال جاری دهمین سالگرد اکران فیلم گرگ وال استریت است. فیلمی که برای محتوای خاصش، بازی درخشان لئوناردو دی کاپریو و کارگردانی جسورانه مارتین اسکورسیزی در سطح گسترده شناخته شده است. این فیلم نه تنها نامزد پنج نامزدی اسکار شد بلکه به سرعت به پرفروش ترین فیلم کارگردانش تا آن موقع تبدیل شد. یک تجربه سینمایی دیوانه وار به معنای واقعی کلمه و بر اساس هر استاندارد ممکن که جدای همه این ها به خاطر معرفی مارگو رابی به دنیا معروف است. ستاره ای بسیار زیبا که می رود تا مسیر حرفه ای خود را تا فیلم رکوردشکن باربی رقم بزند.

مارگو رابی چطور ستاره شد؟ از گرگ وال استریت تا باربی

یک دهه بعد از این فرصت طلایی که سرآغاز مسیر پیروزیت مارگو رابی است، این ستاره استرالیایی حالا دیگر نامی شناخته شده است. رابی که وارد قلمرو تهیه نمایندگی هم شده است، دو نامزدی اسکار را هم در کارنامه خود دارد و به طور مداوم با فیلمسازان درجه یک کار می نماید، در حال حاضر یکی از پرکارترین، تحسین برانگیزترین و پرطرفدارترین بازیگران نسل خود است. با اینکه هیچ نشانه ای دال بر توقف در کار رابی به این زودی ها وجود ندارد، تجربه بازی در گرگ وال استریت برای این بازیگر چالشی بوده است و او هرگز هیچ ابایی از بر زبان آوردن سختی هایی مسیری که در سال های بعد او را به معروفیت و پیروزیت رساند، ندارد. با توجه به دهمین سالگرد گرگ وال استریت و فروش شگفت انگیز فیلم باربی وقت مناسبی برای آنالیز مسیر ستارگی مارگو رابی است.

چگونه مارگو رابی سر از فیلم گرگ وال استریت درآورد

تا سال 2012 مارگو تنها چند مورد بازیگری در کارنامه اش داشت. او فقط در چند فیلم و سریال تلویزیونی از جمله سوپ اپرای (سریال آبکی) استرالیایی همسایه ها (Neighbors) ظاهر شده بود. او بدون شک در صنعت تفریح نامی برای خودش دست و پا نموده بود اما هنوز وارد جریان اصلی نشده بود. رابی بعد از باخبر شدن از انتخاب بازیگر برای همکاری آینده میان لئوناردو دی کاپریو و مارتین اسکورسیزی پیروز شد برای نقش نائومی، همسر دلال فاسد جوردن بلفورت که قرار بود لئوناردو دی کاپریو نقش اش را بازی کند، تست بازیگری بدهد.

این بازیگر که در این تست بازیگری که بازی در صحنه ای با دی کاپریو در مقابل چشمان اسکورسیزی بود، دچار جنگ روانی شده بود اما دست به کمی بداهه پردازی زد. رابی به جای جر و بحث ساده با بازیگری که در صورت قبول شدن در این تست قرار بود با او همبازی گردد، چنانچه در فیلمنامه نوشته شده بود، کمی پا را فراتر گذاشت و دور از انتظار سایرین به دی کاپریو سیلی زد. او بعداً درباره این تصمیم گفت: من به صورتش سیلی زدم و بعد داد زدم آشغال. و این اصلاً توی فیلمنامه نیست. اتاق چند ثانیه سکوت مطلق شد و من هم فریز شدم. او بعداً اعتراف کرد با اینکه آن موقع با خودش فکر می کرد به خاطر این بداهه فرصت بازی در این فیلم را از کف داده است، برای این تصمیم پاداش گرفت و پاداش اش بازی در فیلم اسکورسیزی بود. اسکورسیزی درباره این اتفاق می گوید: او در همان ملاقات اول نقش را گرفت، با آن سیلی ای که به صورت دی کاپریو زد و فریادی که کشید که اصلاً در فیلمنامه نبود و کاملاً بداهه بود و همه ما را شگفت زده کرد.

گرگ وال استریت نام مارگو رابی را بر سر زبان ها انداخت

فیلمبرداری گرگ وال استریت با بودجه صد میلیون دلاری در آگوست 2012 آغاز شد. مارگو رابی آن موقع فقط بیست و دو ساله بود و تنها سه فیلم گمنام در کارنامه اش داشت و طبیعی بود که در کنار نام های بزرگی مثل دی کاپریو و اسکورسیزی بترسد. او در تمام دوران فیلمبرداری گرگ وال استریت احساس وحشت و خودتردیدی داشت و فکر می کرد که به عنوان یک تازه وارد بر پرده نقره ای به حاشیه رانده می گردد. در سال 2017، رابی به مجله واندرلند گفت: وقتی داشتم نقش نائومی را در گرگ وال استریت بازی می کردم، خب همه می دانیم که فیلم چه حال و هوایی داشت. و من می دانستم که در فیلمنامه جمله ای هست که به من می گفت مجذوب نماینده ترین بلوند تمام دوران. من از این می ترسیدم که وقتی مردم فیلم را ببیند با خودشان فکر نمایند که این دختره خیلی چیز خاصی هم نیست.

بر همه روشن است که بازی در بسیاری از صحنه های این فیلم طبعاً برای بازیگر تقریباً تازه کار و جوانی همانند رابی کار بسیار سختی بوده است. اما رابی با تصمیمات جسورانه به یاری اسکورسیزی توانست از پس آن ها برآید و البته روی پرده بیش از آنچه فکر می کرد، به چشم بیاید. گرگ وال استریت در روز کریسمس سال 2013 به سینماها آمد و با استقبال بسیار خوبی هم از سوی منتقدان و هم تماشاگران روبرو شد. مارگو رابی در میانه تمام پیروزیت های فیلم بر خلاف تصور اولیه خودش قدم به چرخه معروفیت و آوازه بین المللی گذاشت. اما همانند تمام کسانی که قدم به این چرخه می گذارند و به یکباره مورد توجه جهانی قرار می گیرند، این معروفیت تازه یافته تأثیر منفی بر این بازیگر داشت، به طوری که باعث شد او به نقطه ای برسد که بخواهد مسیرش را عوض کند. رابی بعد از اکران فیلم بابیلون (Babylon) در سال گذشته در گفت وگو با ونیتی فر گفت: در آن مراحل اولیه اتفاقی داشت می افتاد و همه چیز خیلی وحشتناک بود. و یادم هست که به مادرم می گفتم که فکر می کنم دلم نمی خواهد این کار را بکنم. و او فقط به من نگاه کرد و گفت عزیزم فکر کنم دیگر خیلی دیر شده است.

رابی حامی زنان قصه گو و قصه های زنانه شد

مارگو رابی اما به رغم سختی های طبیعی که در مسیر این معروفیت و آوازه پرهیاهو با آن ها روبرو شد، حالا دیگر فراتر از معروفیت و محکم کردن پای خود در صنعت سینما رفته است. او در سال 2014، کمپانی لاکی چپ اینترتینمنت را در لس آنجلس راه انداخت که تمرکزش بر حمایت از فیلم ها و سریال های زنانه است. رابی درباره هدف این کمپانی می گوید: ما می خواستیم آنچه را قصه های زنانه و قصه گویان زن می توانند در این صنعت و برای این صنعت بنمایند، توسعه بدهیم، و من برای اینکه این اتفاق بیفتد لازم نیست حتماً روی پرده باشم.

لاکی چپ به همراه شرکایش تام آکرلی، خوزی مک نامارا و سوفی کرد، هفت فیلم از جمله من، تونیا (I, Tonya) و پرندگان شکاری (Birds of Prey) که در هر دو رابی ایفای نقش نموده است، و همین طور فیلم برنده اسکار زنان جوان خوش آتیه (Promising Young Woman) را تهیه کردند. این کمپانی با فراوری سریال هایی مثل صورت عروسکی (Dollface)، خدمتکار (Maid) و مایک (Mike) در تلویزیون هم دست به اقدامات خوبی زد. مینی سریال خدمتکار جزو فراوریات پیروز این کمپانی بود. پروژه بعدی لاکی چپ فیلم پرفروش گرتا گرویگ باربی بود که با بازی رابی و رایان گاسلینگ بیست و یکم ژوئیه اکران شد و به پیروزیتی شگفت انگیز رسید. مارگو رابی حالا با این کارنامه که تا الان خودش را خوب ثابت نموده است، این طور که به نظر می رسد تازه در ابتدای راه است. به عنوان یکی از بازیگران خوب و شخصیت های خلاق نسل خودش کسی نمی داند چه چیزی پیش روی این بازیگر و تهیه نماینده سی و دو ساله است.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "مارگو رابی چطور ستاره شد؟ از گرگ وال استریت تا باربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارگو رابی چطور ستاره شد؟ از گرگ وال استریت تا باربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید