قانون 3 ثانیه ای کره ای چیست و چه مزایایی در مراقبت از پوست دارد؟

به گزارش وبلاگ داریوش، امروزه کالاهای کره ای شامل محصولات مراقبت از پوست جایگاه ثابتی را در داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده اند؛ علت آن هم چیزی نیست جز دسترسی راحت، کیفیت بالا و قیمت های مناسب. اما فقط این محصول ها نیستند که به زنان کره ای پوستی درخشان می دهند، بلکه روتین ها از این کالاها مهم تر هستند. روتین های کره ای مراقبت از پوست از 10 مرحله تشکیل می گردد که یکی از آن ها، قانون 3 ثانیه ای است.

قانون 3 ثانیه ای کره ای چیست و چه مزایایی در مراقبت از پوست دارد؟

در این مقاله از وبلاگ داریوش مگ، به آنالیز این قانون خواهیم پرداخت تا به یاری آن بتوانید پوست خود را به روش کره ای ها درخشان و مرطوب کنید.

قانون 3 ثانیه ای کره ای چیست؟

این قانون از شما می خواهد بلافاصله پس از شستن صورت، در فاصله یک الی سه ثانیه محصولات مراقبتی شامل کرم مرطوب نماینده، آبرسان و سرم خود را بهره ببرید. پس از شست وشو، رطوبت و آب موجود روی پوست منجر به جذب سریع کرم می گردد و اثرگذاری آن را افزایش می دهد.

مزایای قانون سه ثانیه ای پوستی

قانون 3 ثانیه ای پوستی که از کشور کره جنوبی به سایر کشورها منتقل شده یک روش بسیار ساده است که تنها روی استفاده از محصولات مراقبت پوستی پس از شستن صورت تمرکز دارد. در ادامه به مزایای این قانون می پردازیم.

1. جذب بهتر محصول به وسیله پوست

اگر محصولات مراقبت از پوست خود را بلافاصله پس از شستن صورت بهره ببرید، پوست شما بیشترین جذب را خواهد داشت. از آنجایی که لایه بیرونی پوست به عنوان یک سپر عمل می نماید و مانعی بین سلول های زنده و محیط است، در برابر مواد مراقبتی که سعی در عبور از آن دارند، مقاومت می نماید. اما زمانی که پوستتان رطوبت دارد، جذب مواد فعال آبرسان، سرم یا مرطوب نماینده ها برای آن آسان تر است.

2. ایجاد درخشندگی بیشتر

ممکن است این حقیقت متناقض به نظر برسد، اما پوست شما می تواند بلافاصله پس از شستن، احساس تشنگی بیشتری داشته باشد. این موضوع به این علت است که آب به سرعت از سطح پوست تبخیر می گردد و بسیاری از روغن های ضروری آن را با خود می برد. در نتیجه، پوست کم آب شده و کدر به نظر می رسد. هرچه سریع تر مرطوب نماینده بزنید، شانس بیشتری برای حفظ رطوبت مورد احتیاج و ایجاد درخشندگی روی پوست خود خواهید داشت.

3. جوان تر کردن پوست

پوستی که به خوبی هیدراته شده است، جوان و شاداب به نظر می رسد. خطوط و چین وچروک ها روی پوست های خشک، بیشتر نمایان هستند. استفاده از کرم ها و سرم ها روی پوست خشک ممکن است منطقی به نظر برسد، اما در واقعیت، این اجازه را به پوست نمی دهد تا از تمام فواید آن ها استفاده کند. از آنجایی که پوست خشک دارای سلول های مرده است، از نفوذ مرطوب نماینده جلوگیری می نماید.

4. حفظ سلامت پوست

اگر بلافاصله پس از شستن صورت از مرطوب نماینده بهره ببرید، به پوست یاری می کنید تا تعادل خود را حفظ کند. هنگامی که پوست صورتتان بیش از حد خشک است، غدد چربی آغاز به فراوری سبوم بیشتری برای خنثی کردن خشکی می نمایند که در نهایت منجر به ایجاد چربی و جوش می گردد.

5. محافظت در برابر نور خورشید

زنان کره ای می دانند که چگونه از پوست خود در برابر اشعه های مضر فرابنفش محافظت نمایند. آفتاب می تواند پوست را خشک کند و ظاهری چروکیده و پوسته پوسته به آن بدهد. از آنجایی که بسیاری از محصولات صورت حاوی SPF هستند، بسیار مهم است که بلافاصله پس از شستن صورت خود، کرم یا سرم بزنید.

6. تسکین پوست های حساس

پوست حساس به راحتی تحریک می گردد و احتیاج به مراقبت ویژه دارد. استفاده از کرم قبل از خشک شدن پوست، به جلوگیری از خارش و حساسیت یاری می نماید. متخصصان توصیه می نمایند برای جلوگیری از تحریک پوست، صورت خود را بیش از دو بار در روز نشویید.

7. سرعت بخشی به روتین پوستی

پیروی از 10 مرحله روتین مراقبت از پوست که از کشور کره جنوبی می آید، ممکن است اذیت نماینده باشد؛ چراکه بیشتر ما زمان کافی برای چنین چیزی نداریم. اما قانون سه ثانیه در واقع به شما یاری می نماید تا در زمان کمتری پوستتان را به خوبی آبرسانی کنید. چه صبح ها که با عجله باید از منزل خارج شوید و چه شب ها، استفاده از حوله برای خشک کردن صورت زمان بر است. اما این قانون در کوتاه ترین زمان، بدون احتیاج به حوله یا محصول دیگری، درخشندگی و شادابی مناسبی را به پوست می بخشد.

سخن پایانی

پوست زنان و مردان کره ای، با درخشندگی و سلامتی که دارد بسیاری از چشم ها را به خود جذب می نماید. کره ای ها با پایبندی به روتین های پوستی، در طولانی مدت مراقبت های لازم را انجام می دهند. یکی از قانون های روتین آن ها، قانون سه ثانیه است. به وسیله این قانون کافیست پیش از خشک شدن کامل پوست و تنها بین یک الی سه ثانیه، محصول پوستی (کرم مرطوب نماینده، آبرسان و سرم) را به صورتتان بزنید تا اثربخشی و جذب مواد آن به حدبیشتر برسد.

منبع: BRIGHT SIDE

منبع: دیجیکالا مگ

به "قانون 3 ثانیه ای کره ای چیست و چه مزایایی در مراقبت از پوست دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون 3 ثانیه ای کره ای چیست و چه مزایایی در مراقبت از پوست دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید