فوائد خوردن گوشت

به گزارش وبلاگ داریوش، گوشت حاوی تمام مواد مغذی مهمی است که جهت برخورداری از یک زندگی سالم وجود آنها حیاتی می باشد. خوردن مرتب گوشت به طرق بسکمک به فرد فایده می رساند. این مقاله به شما در درک مزایای متعدد خوردن گوشت کمک می نماید.

فوائد خوردن گوشت

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

گوشت حاوی تمام مواد مغذی مهمی است که جهت برخورداری از یک زندگی سالم وجود آنها حیاتی می باشد. خوردن مرتب گوشت به طرق بسکمک به فرد فایده می رساند. این مقاله به شما در درک مزایای متعدد خوردن گوشت کمک می کند.

گوشت حاوی مواد مغذی مهمی است که وجود آنها جهت انجام وظایف حیاتی سوخت و ساز بدن ضروری می باشد. این مواد مغذی، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی را شامل می شود. تمام این مواد مغذی مسئول تأمین انرژی و سالم نگه داشتن شما هستند.

مواد مغذی موجود در گوشت

پروتئینها:

گوشت منبعی غنی از پروتئین است. بدن در مقادیر بسیار بالا به پروتئین نیاز دارد، به این دلیل که دارای نقش های متنوعی است که این نقش ها جهت عملکرد بدن و سلامت کلی، حیاتی می باشند. در میان آنها مهمترین نقش و وظیفه پروتئین ساخت و بازسازی بافتهای بدن و تشکیل آنتی باد هایی است که در برابر عفونتها به مبارزه می پردازند. قاعدتاً، پروتئین ها 20-19 درصد گوشت را تشکیل می دهند. بعضی از آنها ممکن است به شکل اسیدهای آمینه و پپتیدهای کوچک موجود باشند. اینها به راحتی از طریق خون جذب می شوند. گوشت به نام یک پروتئین با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود، به این دلیل که حاوی تقریباً تمامی اسیدهای آمینه ضروری شناخته شده است. بنابراین، داشتن یک سیستم ایمنی قوی همراه با ظرفیت بازسازی و بهبود سریع بدن، فوائدی است که مصرف گوشت در سلامت دارد.

مواد معدنی:

گوشت حاوی مقادیری مواد معدنی است. و خصوصاً غنی از آهن می باشد. بدن شما جهت تشکیل هموگلوبین لازم برای انتقال اکسیژن از ریه ها به بخش های دیگر بدن، به آهن نیاز دارد. ماده معدنی دیگری که در گوشت موجود است، روی می باشد. این ماده معدنی سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به شکل گیری بافتها کمک می کند. گوشت همچنین با تأمین سلنیوم به شکستن چربی و دیگر مواد شیمیایی در بدن کمک می کند. بنابراین، گوشت بعضی مواد معدنی بسیار مهم را برای شما تأمین کرده که دسترسی به هر کدام جهت انجام عملکرد مناسب آن ضروری است.

ویتامین ها:

گوشت همچنین حاوی بعضی ویتامین ها است که برجسته ترین آنها ویتامین A، B و D می باشند. ویتامین A بینایی را بهبود می بخشد، موجب تقویت استخوان و رشد و نمو دندان شده، و سلامت مطلوب پوست را حفظ می کند. ویتامین B موجب تقویت سیستم عصبی مرکزی شده و سلامت روان را فراهم می سازد. به طور مشابه، ویتامین D استفاده از کلسیم و فسفر را بالا برده که به نوبه خود، سلامت استخوانها و دندان ها را حفظ می کند. بنابراین، مواد مغذی بدست آمده از ویتامین های موجود در گوشت به منافع دیگر گوشت معطوف می شود.

با این حال، بایستی بدانید که گوشت حاوی محتوای بسیار بالایی از چربی و کلسترول است که فشار بسیار زیادی بر بدن وارد می سازد. سطوح بالای چربی و کلسترول موجب افزایش اختلالاتی می شوند که به طور مستقیم قلب و سیستم گردش خون را تحت تأثیر قرار می دهند. بنابراین، بهتر است تنها مقادیر محدودی گوشت مصرف نمایید. مصرف گوشت را تنها به 3-2 مرتبه در هفته برسانید. این کار جهت جلوگیری از بروز مسائل مختلف سلامتی ضروری است.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون

به "فوائد خوردن گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد خوردن گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید