عذرخواهی نخست وزیر بریتانیا به خاطر نبستن کمربند

به گزارش وبلاگ داریوش، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا به خاطر نبستن کمربند در خودرو عذرخواهی کرد.

عذرخواهی نخست وزیر بریتانیا به خاطر نبستن کمربند

به گزارش عصرایران به نقل از اسکای نیوز، پلیس انگلیس هم اعلام نمود درباره فیلم نخست وزیر که نشان می دهد او در خودرو، کمربند نبسته است؛ آنالیز می نماید.

پلیس منطقه لانکاشر (شمال غربی انگلیس) گفت: ما از موضوع آگاه شدیم. ما موضوع را آنالیز می کنیم.

در این فیلم، نخست وزیر در ردیف عقب خودرو نشسته و مشغول سخن گفتن روبه روی دوربین است. نخست وزیر، این فیلم را در اینستاگرام منتشر کرد.

بستن کمربند برای سرنشینان ردیف عقب خودرو هم الزامی است. جریمه نبستن کمربند در خودرو در انگلیس می تواند به 500 پوند (617 دلار) برسد. هر دلار آمریکا معادل حدود 42 هزار تومان است.

دولت بریتانیا قبل از این قوانین بستن کمربند و مجازات آن را سخت گیرانه تر نموده بود.

بعد از انتشار این فیلم و نقدها از آن، دفتر نخست وزیری به بروز اشتباه اعتراف، اما آن را کوچک توصیف کرد.

داوونیگ استریت (دفتر نخست وزیری بریتانیا) در این باره گفت: خطای کوچک رخ داد. نخست وزیر برای ضبط این فیلم کوتاه، کمربند نبسته بود. او کاملا پذیرفت این یک اشتباه است و بابت آن عذرخواهی می نماید.

سخنگوی نخست وزیری بریتانیا ادامه داد: نخست وزیر معتقد است هر کسی باید کمربند ایمنی را ببندد.

درباره الزام به بستن کمربند در خودرو، بعضی معافیت ها وجود دارد که از جمله می توان به سرنشینان خودروی پلیس، آتش نشانی و خدمات امدادرسانی و موارد مرتبط با سلامتی اشاره نمود.

در فیلم منتشر شده از سوی سوناک، موتورسواران پلیس، خودروی حامل نخست وزیر را همراهی می نمایند در حالی که سوناک روبه دوربین در حال سخن گفتن و ضبط فیلم است.

حزب مخالف دولت (حزب کارگر) هم در واکنش به این اتفاق گفت فیلم آقای سوناک به تصاویر دردناک بی انتها اضافه می گردد.

سخنگوی حزب کارگر گفت: ریشی سوناک نمی داند چگونه کمربند ایمنی را مدیریت کند چگونه کارت اعتباری بانکی اش را مدیریت کند چگونه خدمات ترن را مدیریت کند چگونه اقتصاد و کشور را مدیریت کند.

او ادامه داد: این لیست، هر روز رشد می نماید و این تصاویر رنج بی نهایت را می سازند.

یک منبع در حزب لیبرال دموکرات هم گفت ریشی سوناک نخست وزیر نادیده گرفتن قدیمی قواعد را دارد.

براساس آخرین گزارش وزارت حمل و نقل بریتانیا، در سال 2021، حدود 30 درصد از افرادی که در حوادث خودرویی در جاده ها کشته شدند کمربند نبسته بودند.

سازمان AA هم درباره نبستن کمربند ایمنی هشدار داد. سخنگوی این سازمان گفت موضوع این نیست که شما چقدر آدم مهمی باشید که وقتی در خودرو هستند کمربند ایمنی را ببندید. در سال 2020 یک پنجم سرنشینان خودرو که کشته شدند کمربند نبسته بودند.

انجمن سلطنتی جلوگیری از تصادفات در بریتانیا هم گفت هر فردی باید قانون بستن کمربند در خودرو را جدی بگیرد هر کسی و در هر جایی.

به نوشته اسکای نیوز، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا پیش از این هم به علت استفاده از پرواز نیروی هوایی برای سفر به منطقه Blackpool انگلیس به جای استفاده از قطار، مورد انتقاد گرفته بود.

منبع: فرارو

به "عذرخواهی نخست وزیر بریتانیا به خاطر نبستن کمربند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی نخست وزیر بریتانیا به خاطر نبستن کمربند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید