ضعف مازندران در جذب جهانگرد خارجی و جاذبه هایی که ناشناخته مانده اند است

به گزارش وبلاگ داریوش، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، ضعف مازندران در جذب جهانگرد خارجی و جاذبه هایی که ناشناخته مانده اند است.

ضعف مازندران در جذب جهانگرد خارجی و جاذبه هایی که ناشناخته مانده اند است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی مازندران اضافه کرد: همه ساله و در ایام مختلف تعداد زیادی از هموطنان بواسطه وجود منظره ها طبیعی مجذوب نماینده از جمله جنگل و دریا به این استان سفر می نمایند.

صادق برزگر اضافه کرد: فقط در نوروز سال جاری بیشتر از 20 میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده که نشانگر مجذوب نمایندهیت های موجود در استان است.

وی ادامه داد: به همان میزان که مسافر و توریست از استانهای کشور به مازندران سفر می نمایند شاهد حضور توریستان خارج کشور نیستیم که این موضوع به عواملی مرتبط است که باید آنها را برطرف کنیم.

وی در بیان تعداد کم حضور توریستان خارجی در مازندران گفت: پارسال فقط 65 هزار توریست خارجی از این استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی مازندران گفت: همانطور که مازندران با وجود 2 هزار و 500 اثر میراثی بدلیل ناشناخته ماندن این ظرفیت ها، مسافران اندکی از این آثار تماشا می نمایند و بیشتر بازدیدها از جاذبه های طبیعی جنگل و دریا است. در حوزه توریستان خارجی نیز با همین شرایط و البته فراتر از آن روبرو هستیم و آنها حتی شناختی از جاذبه های طبیعی استان ندارند.

وی ادامه داد: مازندران بیشتر به جنگل و دریا معروف و مشهور است و منطقه ها ییلاقی و خوش و آب و هوایی که در بالادست این استان قرار گرفته است بخش اعظمی از جاذبه های ناشناخته این استان بشمار می رود.

برزگر گفت: اطلاع رسانی نشدن لازم و معرفی کافی در مورد ظرفیتهای توریستی مازندران باعث شده تا بدینگونه اقبال عمومی توریستان خارجی را به این استان نداشته باشیم و با برطرف این نقیصه می توانیم به کانون حضور توریست خارجی مبدل شویم.

وی به تجربه اطلاع رسانی در مورد جاذبه های توریستی مازندران به خارجی ها گفت: با معرفی این بخش از توریستی کشور به خارجی ها، زمینه جذب و حضور توریستان کشورها دیگر فراهم شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران گفت: در همین زمینه حدود 40 بانوی توریست قطری قرار است اوایل خرداد به مازندران سفر و در مدت اقامت خود از جاذبه های این استان بازدید نمایند.

وی اضافه کرد: حضور این تعداد توریست قطری ارزآوری یک میلیون دلاری برای مازندران دارد که نشان دهنده ارزش و جایگاه توریستی در کسب عایدی برای کشور است.

منبع: همگردی

به "ضعف مازندران در جذب جهانگرد خارجی و جاذبه هایی که ناشناخته مانده اند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضعف مازندران در جذب جهانگرد خارجی و جاذبه هایی که ناشناخته مانده اند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید