سازمان ملل: حدود نیمی از مردم یمن از آب آشامیدنی سالم محروم هستند

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از المسیره، سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد بیان کرد که یمن از بدترین بحران انسانی در دنیا رنج می برد. این سازمان تأکید کرد: در حال حاضر حدود 15 میلیون نفر در یمن فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

سازمان ملل: حدود نیمی از مردم یمن از آب آشامیدنی سالم محروم هستند

بر اساس این گزارش، سازمان مذکور در ادامه هم تصریح نموده است: ما طی سال گذشته میلادی در حوزه آب آشامیدنی سالم و هم در عرصه بهداشتی، خدماتی را به بیش از 2 میلیون نفر از مردم یمن ارائه کردیم. با این حال، اوضاع انسانی در یمن وخیم تر از حد تصور است.

پیشتر، گزارش های نهادهای حقوق بشری نشان می داد که 80 درصد از مردم یمن به علت تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به شدت به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند. در حال حاضر، کمبود سوخت در یمن به علت توقیف کشتی های یمنیِ حامل فرآورده های نفتی موجب از کار افتادن بسیاری از تأسیسات حیاتی و نیروگاه ها در این کشور شده است.

چندی پیش، شرکت نفت یمن بیانیه ای را در مورد اقدامات خصمانه عربستان سعودی صادر کرد. این شرکت گفت که عربستان سعودی و متحدانش در ائتلاف سعودی به دزدی دریایی علیه یمن ادامه می دهند.

شرکت نفت یمن در بیانیه مذکور بعلاوه اعلام نموده است که سازمان ملل متحد در قبال اقدامات خصمانه سعودی ها و دزدی دریایی آنها سکوت نموده و از این اقدامات چشم پوشی می کند.

در ادامه بیانیه شرکت نفت یمن بعلاوه اسم شده است: ائتلاف متجاوز سعودی کشتی های حامل سوخت یمنی ها را همچنان توقیف نموده است. ضروری است که جامعه جهانی برای برطرف توقیف این کشتی ها اقدام فوری انجام دهد چرا که در غیر این صورت، فاجعه انسانی در یمن رخ خواهد داد.

پیش از این، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: سران مزدور ائتلاف سعودی بیش از 85 درصد از عوائد نفت و گاز یمن را به غارت می برند، در حالی که مردم استان های اشغالی جنوب یمن با سختی های روز افزون دست و پنجه نرم می نمایند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بعلاوه اسم کرد: کشورهای متجاوز و در رأس آن آمریکا به وسیله تشدید تحریم ها علیه یمن و توقیف کشتی های نفتی، مواد غذایی و دارویی و هم جنگ مالی، در پی افزایش رنج یمنی ها هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سازمان ملل: حدود نیمی از مردم یمن از آب آشامیدنی سالم محروم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: حدود نیمی از مردم یمن از آب آشامیدنی سالم محروم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید