زبان چینی و روسی در مدارس ایران آموزش داده می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای اجرای سند تحول بنیادین، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می گردد تا علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

زبان چینی و روسی در مدارس ایران آموزش داده می گردد

به گزارش وبلاگ داریوشبر اساس مصوبه هزار و بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای عملیاتی کردن راه حل 5-1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش انتخابی (نیمه تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی- ایرانی و اصلاح مصوبه جلسه 678 شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ 1381/8/2به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می گردد حسب نیازها و تقاضای اجتماعی تازه و با رعایت اصل تنوع بخشی به زبان های خارجی، علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

بر این اساس وزارت آموزش و پرورش موظف است:

1- برنامه درسی زبان های خارجی را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

2- مواد و منابع آموزشی- تربیتی مبتنی بر برنامه درسی زبان های خارجی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را با مشارکت سایر بخش های دولتی و غیردولتی تألیف، تدوین، متناسب سازی یا معرفی کند.

3- با اولویت برگزاری کلاس های حضوری، در مناطقی که امکان ارائه حضوری زبان های غیرانگلیسی وجود ندارد، به وسیله آموزش های غیرحضوری یا ترکیبی اقدام کند.

4- سازوکارهای لازم برای دانش آموزان متقاضی یادگیری و ارزشیابی زبان های خارجی غیرانگلیسی را درکانون زبان ایران یا سایر مؤسسات تربیتی-تخصصی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش فراهم کند.

5- آنالیز جامع و کاملی از شرایط آموزش زبان انگلیسی، همراه با پیشنهادهای کیفی بهبود آموزش زبان ظرف مدت شش ماه به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهد.

مطابق با تبصره 1 و 2 این مصوبه، دستورالعمل اجرایی این ماده واحده به وسیله وزارت آموزش و پرورش تهیه و با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد و با ابلاغ این مصوبه، مصوبات مغایر در خصوص آموزش زبان های خارجی لغو می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "زبان چینی و روسی در مدارس ایران آموزش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان چینی و روسی در مدارس ایران آموزش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید