روستای دوزخدره؛ نگین گردشگری رشته کوه زاگرس

به گزارش وبلاگ داریوش، در صنعت گردشگری، روستاها جایگاه ویژه ای دارند که دلیل آن می تواند بکر ماندن و فرهنگهای خاص به جا مانده در دل آنها باشد. روستاهای کوهستانی در این میان طرفداران بیشتری دارند. کردستان با طبیعت سرسبز و دیدنی و در کنار مردمانی با فرهنگ و آداب کهن، یکی از استانهای بی مثال ایران است. در وسط رشته کوه زاگرس و در استان کردستان، بهشت سرسبزی پنهان شده است به نام روستای دوزخدره دیواندره. برای آشنایی بیشتر با روستای دوزخدره کردستان، بهشت رویایی و سرسبز پنهان در ادامه ما را همراهی فرمایید.

روستای دوزخدره؛ نگین گردشگری رشته کوه زاگرس

فهرست مطالب

قدمت هزار سالهزمان مناسب برای سفرغذاهای محلیجاذبه های گردشگری

قدمت هزار ساله

هزار سال تمدن، بدون هیچ تردیدی می تواند هر منطقه ای را تبدیل به زیارتگاه گردشگران کند، علی الخصوص که این منطقه بهشت سرسبزی باشد در میان رشته کوه سر به فلک ساییده زاگرس. متاسفانه، بدلیل نبود راههای ارتباطی خوب و هوای سرد و کوهستانی، بسیاری از اهالی روستای دوزخدره کردستان به شهرهای مجاور مهاجرت کرده و این روستای قدیمی رو به زوال و نابودی است. البته، در چند سال اخیر مسئولین جهت بهبود راههای فرسوده و آسیب دیده در سرما، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده اند که امیدواری های فراوانی را در دل اهالی نسبت به رونق مجدد ایجاد کرده اند.

زمان مناسب برای سفر

بدلیل قرار دریافت این بهشت سرسبز در میان رشته کوه زاگرس، سفر تفریحی در زمستان را فراموش کنید، مگر آنکه قصد داشته باشید با تجهیزات کامل، قوای بدنی و آموزش کافی به مبارزه برف و یخ بروید. اما، تابستان و بهار دره ها و کوه های این بهشت سرسبز به قدری دیدنی و جذاب بوده که تا ابد مناظرش را فراموش نخواهید کرد. متاسفانه، امکانات اقامتی و گردشگری در روستای دوزخدره دیواندره چندان مناسب نبوده و باید با تجهیزات کامل به دیدن این بهشت سرسبز بروید.

غذاهای محلی

مردم استان کردستان دارای غذاهای محلی فراوانی هستند که کافی است مزه برخی از آنها را تنها یکبار امتحان کرده باشید. روستای دوزخدره بدلیل آب و هوای سرد کوهستانی، دارای غذاهایی هست مبتنی بر سبزی های محلی خاص این منطقه که بیشتر به شکل آش سرو می گردند. در کنار این آشهای متنوع و خوش طعم، مزه کردن نان محلی زنان بومی روستای دوزخدره را فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری

جذابیت و شاخصه اصلی گردشگری این بهشت سرسبز، بدون هیچ تردیدی طبیعت بکر و بی نظیر رشته کوه زاگرس بوده که در این روستا به اوج زیبایی می رسد. با توجه به شغل باغداری که در میان مردم این روستا رواجی دوچندان دارد، طبیعت این بهشت سرسبز شگفت انگیز و زیباتر شده است. در کنار این طبیعت بکر، فرهنگ بومی اهالی این منطقه با پوششی شبیه به پوشش مردم کردستان، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این روستا هست. وجود 300 حلقه چشمه طبیعی نیز تیر خلاصی است بر جذابیت بی نظیر این بهشت سرسبز که افراد را مفتون و افسون خود می کند.

منبع: همگردی

به "روستای دوزخدره؛ نگین گردشگری رشته کوه زاگرس" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستای دوزخدره؛ نگین گردشگری رشته کوه زاگرس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای دوزخدره؛ نگین گردشگری رشته کوه زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید