رنج روور کلاسیک لوناز با پیشرانه برقی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ داریوش، تقریباً دو سال پیش، یک شرکت انگلیسی به نام لوناز (Lunaz) اظهار داشت که میخواهد مدل های الکتریکی از رنج روورهای کلاسیک را بسازد. در سری اول عرضه این محصول، شرکت لوناز تنها 50 دستگاه از روورهای کلاسیک با موتور برقی را فراوری کرد و آن را با قیمت بسیار بالای 326 هزار دلار در اختیار مشتریان و علاقه مندان قرار داد. آن طور که به نظر می رسد، این شرکت مسئله ای با فروش رنج روورهای کلاسیک برقی خود نداشته و اخیراً هم از دو مدل تازه Country و Town رنج روور های کلاسیک بازسازی شده با پیشرانه برقی رونمایی نموده است.

رنج روور کلاسیک لوناز با پیشرانه برقی معرفی گردید

مدل Country رنج روور کلاسیک لوناز مجهز به پیشرانه برقی با رنگ بدنه آبی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این خودروی بدون سقف مجهز به قوای محرکه تمام برقی بوده که قادر به فراوری 360 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور است و این قدرت را به هر دو محور این خودرو منتقل می نماید. قدرت فراوریی این پیشرانه به طور قابل توجهی از موتور هشت سیلندر فابریک رنج روور کلاسیک دهه 1970 بیشتر است.

لوناز برای اینکه سیستم ترمز این خودروی غول پیکر بتواند آن را متوقف کند، در مدل Country رنج روور از سیستم ترمز شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب استفاده نموده است. علاوه بر این، رنج روور کلاسیک لوناز مجهز به سیستم بازیابی انرژی حاصل از نیروی ترمز شده تا انرژی حاصل از آن در باتری ها ذخیره گردد و این خودرو مسافت بیشتری را بتواند طی کند.

این خودروساز انگلیسی نسبت به شرکت های دیگری که خودروهای نوسالژیک را بازسازی می نمایند، در کابین این رنج روور کلاسیک بازطراحی شده تغییرات بسیار بیشتر و زیباتری اعمال نموده است. داشبورد این خودرو از طراحی مدرن و سبک جذابی بهره می برد و روی آن کلیدهایی کاستوم که درون یک تریم چوبی قرار گرفته اند، بسیار خودنمایی می نمایند.

در بخش پشت راننده و سرنشین جلو، حداکثر شش سرنشین قرار می گیرند و کف این بخش از چوب گردو به رنگ موکا ساخته شده است. باید اشاره کنیم که شرکت لوناز به مقدار کافی دست مشتریان و علاقه مندان این خودرو را برای شخصی سازی و تغییر تریم کابین این رنج روور کلاسیک برقی باز گذاشته و از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

طبق اعلام این شرکت خودروسازی، حدود 70 درصد مشتریان مدل Town رنج روور کلاسیک مجهز به موتور برقی لوناز را سفارش می دهند که برمبنای پلتفرم لانگ رنج روور کلاسیک فراوری شده است. این مدل از کابین راحت تری بهره می برد و لوناز روی قابلیت های آفرودی و بیراهه نوردی این رنج روور کلاسیک تمرکز ویژه ای نموده است. امکان برداشتن سقف نیز در این مدل دسترس مشتریان قرار گرفته است تا در صورت تمایل از رانندگی در فضایی باز و بدون سقف لذت ببرند. مدل Town رنج روور کلاسیک لوناز بدنه ای قرمز رنگ دارد.

لوناز درون کابین این خودرو نیز تجهیزات و امکانات بسیار پیشرفته ای نظیر نمایشگر 6 اینچی برای سیستم مالتی مدیا با درگاه اپل کار پلی، سیستم صوتی با توان 1300 وات، جالیوانی با گرمکن و سردکن، پد شارژ بدون سیم گوشی هوشمند و یخچال را به مشتریانش ارائه می دهد. شاید برایتان جالب باشد که ساخت هر یک از مدل های رنج روور کلاسیک الکتریکی حدود 5000 ساعت زمان می برد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این خودرو با قیمتی مقرون به صرفه روانه بازار گردد.

قیمت پایه رنج روور کلاسیک لوناز با پیشرانه برقی از حدود 286 هزار دلار شروع می گردد و در صورت سفارشی سازی قطعات آن این قیمت طبیعتاً افزایش پیدا خواهد نمود. مشتریان و علاقه مندان از همین اکنون می توانند مدل مورد نظر خود را سفارش دهند و احتمالاً خودروی خود را در سه ماهه سوم سال 2023 تحویل خواهند گرفت. نمایندگی های این شرکت، دیگر خودروهای کلاسیک بریتانیایی مانند استون مارتین DB6 و جگوار XK120 نیز به مشتریان تحویل می دهند.

منبع: carbuzz

منبع: دیجیکالا مگ

به "رنج روور کلاسیک لوناز با پیشرانه برقی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنج روور کلاسیک لوناز با پیشرانه برقی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید