راکتور فضایی چینی با قدرت یک مگاوات برق در راه است

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، نوامبر 2021 میلادی نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست خاطرنشان کرد چین مشغول توسعه یک راکتور هسته ای قدرتمند برای ماموریت به ماه و مریخ است. دو محقق این پروژه نیز تایید کردند طراحی مهندسی نمونه اولیه تکمیل شده و بعضی از اجزای مهم آن ساخته شده اند.

راکتور فضایی چینی با قدرت یک مگاوات برق در راه است

اکنون اسپیس نیوز در خبری اظهار داشت راکتور مذکور فرایند ارزیابی عملکرد پیچیده وزارت علم و فناوری چین را با موفقیت پشت سر گذاشته است. با این وجود رسانه های چینی هیچ جزئیات فنی درباره راکتور فاش ننموده اند.

راکتور مذکور که به وسیله آموزشگاه علوم چین طراحی شده، می تواند یک مگاوات برق برای تامین برق فضاپیما و پیشرانش آن فراوری کند. این اندازه برق 100 بار بیشتر از قدرت راکتور مشابهی است که ناسا تصمیم دارد تا 2030 میلادی روی سطح ماه قرار دهد.

به نوشته نشریه اسپیس، این اندازه برق برای تامین احتیاج 10 واحد مشابه ایستگاه فضایی بین المللی کافی است. قبلاً ناسا اعلام نموده بود این آزمایشگاه فضایی در بیشترین حالت 120 کیلووات نیروی برق دریافت می نماید.

درهرحال پروژه راکتور فضایی چینی در سال 2019 میلادی و با بودجه دولت شروع شد. چین در سال های اخیر قدرت خود در زمینه عملیات فضایی و سفر به اعماق فضا را توسعه داده و به طور موفقیت آمیز موشک های برودتی ساخته تا پروژه های سفر به ماه، مریخ و دیگر نقاط فضا را تسهیل کند. اکنون نیز مشغول توسعه موشک های چندبار مصرف است.

آمریکا نیز تصمیم دارد فضاپیماهای هسته ای بسازد و به همین دلیل ناسا، دارپا و وزارت دفاع این کشور مشغول توسعه چند طرح اولیه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راکتور فضایی چینی با قدرت یک مگاوات برق در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راکتور فضایی چینی با قدرت یک مگاوات برق در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید