در اتاق خواب دو هزارساله بردگان خبری از غل و زنجیر نیست

به گزارش وبلاگ داریوش، این کشف واقعیت های تلخ زندگی طبقات پایین جامعه را در دوره روم باستان را به تصویر می کشد.

در اتاق خواب دو هزارساله بردگان خبری از غل و زنجیر نیست

به گزارش یورونیوز، اتاق خواب کوچکی که به احتمال زیاد نزدیک به 2000 سال پیش به وسیله بردگان مورد استفاده قرارگرفته می شد، در یک ویلای رومی در نزدیکی پمپئی در ایتالیا کشف شد.

این اتاق در ویلای چیویتا جولیانا (Civita Giuliana) و در فاصله 600 متری شمال دیوار های ویرانه های پمپئی واقع شده است.

داخل این اتاق دو تخت مشاهده شد که یکی از آن ها دارای تشک است. علاوه بر این، دو محفظه کابینتی کوچک به همراه چند کوزه و ظروف سرامیکی هم بود که از داخل آن ها بقایای دو موش معمولی و یک موش صحرایی به دست آمد.

در بیانیه وزارت فرهنگ ایتالیا آمده است: این جزئیات بار دیگر بر شرایط نابسامان و بهداشت ضعیف طبقات محروم جامعه در آن دوران صحه می گذارد.، اما آنچه قابل ذکر است این است که هیچ نشانه ای از میله، قفل یا زنجیر برای به بند کشیدن ساکنان این اتاق یافت نشد.

اثاثیه این اتاق به وسیله تکنیک منحصر به فرد قالب گیری که منحصرا در ویرانه های پمپئی در همان نزدیکی به کار گرفته می شود، بازسازی شد.

به علت فوران سال 79 پس از میلاد مسیح، همه چیز به وسیله ابر آذرآواری (جریانی از گاز داغ و سنگ) احاطه شد و متعاقبا به خاک جامد تبدیل شد. همان طور که مواد آلی به مرور زمان تجزیه می شوند، در داخل زمین فضا های خالی ایجاد می نمایند که پس از پر شدن با گچ، شکل اصلی خود را آشکار می نمایند.

گابریل زوکتریگل، مدیر پارک باستان شناسی پمپئی در این زمینه شرح داد که امکان ساخت قالب ها، یعنی پر کردن فضا های خالی به جای مانده در لایه خاکستر ناشی از فوران کوه آتشفشان وزوو با گچ، این امکان را فراهم نموده تا به یک تصویر تقریبی از اتاقی که احتمالا خدمتکاران و برده ها در آن زندگی می نمایند برسیم.

فعالیت های حفاری در ویلای چیویتا جولیانا به سال های 1907 تا 1908 باز می شود؛ البته پس از این که مقام های مجری قانون متوجه وجود حفاری های غیرمجاز و غارت در این محل می شوند، در سال 2017 بار دیگر حفاری ها در این محل از سر گرفته می شود.

منبع: فرارو

به "در اتاق خواب دو هزارساله بردگان خبری از غل و زنجیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اتاق خواب دو هزارساله بردگان خبری از غل و زنجیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید