خوارس روستای نمونه مشارکت مردمی

به گزارش وبلاگ داریوش، روستای خوارس در استان البرز با مشارکت داوطلبانه روستائیان زیرساخت هایی برای تبدیل شدن به روستای نمونه مشارکت مردمی را فراهم نموده است.

خوارس روستای نمونه مشارکت مردمی

فرماندار ویژه شهرستان کرج با اعلام این خبر به وبلاگ داریوش گفت: روستای خوارس را می توانیم به عنوان روستای نمونه مشارکت مردمی معرفی کنیم و امیدوار باشیم با مهاجرت معکوس این روستا رونق بیشتری بگیرد.

یحیی رمضانی اضافه کرد: اقدامات عمرانی و فرهنگی مطلوبی در این روستا صورت گرفته است و با استفاده بهینه از فضاهای مختلف این روستا، خوارس می تواند الگوی مناسبی برای تشویق بازگشت بومیان از شهر به روستا باشد.

فرماندار ویژه شهرستان کرج ادامه داد: روستاییان با بهره مندی از اصالت و تاریخ روستا با کمترین هزینه توانستند برترین مسجد و پایگاه مذهبی در روستا دایر نمایند. روستا 20 شهید و یک شهید گمنام دارد و اهالی تقاضا دارند تا برای شهید گمنام المانی طراحی و ساخته تا فضای رشادت در روستا حفظ گردد.

به گفته رمضانی، با اجرای طرح های اصلاح الگوی کشت در روستا، اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و باغداری نیز انجام می گردد و امید به بازگشت تعداد بیشتری به روستا فراهم می گردد.

خوارس روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کرج در استان البرز در مسیر جاده آتشگاه به نوجان در 18 کیلومتری شمال غربی کرج و فرعی دوران - خوارس واقع شده است. این روستا در مسیر رودخانه ای واقع شده است که از کوه های دروان سرچشمه می گیرد و به روستای برغان می رود.

این روستا جذابیت های جهانگردی فراوانی نیز دارد. یکی از زیباترین ییلاقات خوش آب و هوای کرج با رودخانه ای خروشان است که همیشه از جهانگردان میزبانی می نماید.

رمضانی یادآور می گردد: روستا با داشتن تپه ها و بخش های کوهستانی می تواند میزبان برگزاری ورزش های کوهستانی و آفرود نیز باشد که نه فقط به جذب جهانگرد یاری می نماید بلکه باعث اشتغال زایی بومیان نیز می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خوارس روستای نمونه مشارکت مردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوارس روستای نمونه مشارکت مردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید