خبرنگاران نانوایی های متخلف شاهرود در حوزه بهداشت تعطیل می شوند

به گزارش وبلاگ داریوش، شاهرود - خبرنگاران - فرماندار شهرستان شاهرود گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا با نانوایی هایی که نکات بهداشتی را رعایت نکنند برخورد جدی می گردد و در بعضی موارد نیز تعطیلی و نصب پلاکارد در انتظار آن ها خواهد بود.

خبرنگاران نانوایی های متخلف شاهرود در حوزه بهداشت تعطیل می شوند

نادر فخری شامگاه سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس که در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود،و با حضور امامان آدینه شاهرود وبسطام و اعضاء شورای تامین برگزار گشت گفت: نظارت بر نانوایی ها با حضور گروه هایی از اداره صنعت، معدن و تجارت بیشتر شده اما احتیاجمند ورود جدی تر بازرسان مرکز بهداشت است چرا که بسیاری از نانوایی های شاهرود حداقل های بهداشتی را هم رعایت نمی نمایند.

وی همچنین با اشاره به تعهد، کارآمدی و عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مورد مبارزه با بیماری کرونا یادآور شد: در زمان شیوع آنفلوآنزا نیز با عملکرد صحیح این دانشگاه ، حتی یک مورد فوتی نداشت.

معاون استاندار سمنان بر ضرورت توجه بیش از پیش مردم شهرستان به پیشگیری، خودمراقبتی و بهداشت عمومی تأکید کرد و گفت: متأسفانه بعضی از شهروندان هنوز باور ننموده اند باید در منزل بمانند و از حضور در مکان های عمومی و شلوغ اجتناب نمایند از این رو باید بیشتر به مردم آگاهی داد البته به گونه ای که سبب نگرانی و دلخوری آنان نگردد.

فخری همچنین دعوت مردم به پیشگیری و خودمراقبتی بیشتر را از امامان آدینه شهرستان شاهرود نیز خواهان شد.

وی با اشاره به خرید 15 هزار لیتر مواد ضدعفونی نماینده توسط شهرداری شاهرود، ابراز کرد: شهرداران 6 شهر شهرستان و همکاران آن ها به صورت شبانه روزی زحمت می کشند تا مکان های عمومی و پررفت و آمد را ضدعفونی نمایند.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه یاری به گندزدایی شرق استان به ارتش واگذار شده ، اضافه کرد: شهرداران می توانند در این زمینه از یاری های ارتش استفاده نمایند.

فخری از شروع فراوری مواد ضدعفونی نماینده در یکی از کارخانه های شاهرود از روز گذشته اطلاع داد و اضافه کرد: این واحد فراوریی تا زمانی که مواد مورد احتیاج شهرستان و استان را تأمین نکند اجازه ارسال به خارج از استان را نخواهد داشت.

وی به بهداشت روستاها نیز اشاره نمود و گفت: دهیاران موظف هستند ضمن ضدعفونی کردن مساجد و مکان های عمومی، بنرهایی را برای آگاهی بخشی به مردم در سطح روستا نصب نمایند و هرفردی نیز که از شهر وارد روستا می گردد باید اطلاعات خود را به خانه بهداشت روستا ارائه کند تا بر سلامت آن ها نظارت گردد.

در این نشست همچنین مصوب شد برای پیشگیری از سرعت شیوع ویروس کرونا تمامی قهوه خانه ها، قلیان سراها، کافی شاپ ها، اقامتگاه های بومگردی شهرستان شاهرود تا اطلاع ثانوی تعطیل و از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی جلوگیری گردد.

بنابه اعلام دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا روزسه شنبه بیش از 230 مورد مراجعه سر پایی با علائم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اجرا شده که 159 تن از آنان بستری شده اند.

از جواب 82 نمونه آزمایش ارسالی به تهران ، 60 نمونه منفی و 22 نمونه مثبت گزارش شده ، از موارد مثبت قطعی ، تعداد 13 نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده،هفت نفر بستری و تحت مراقبتند و 2 نفر فوت نموده اند.

رعایت بهداشت تنفسی، نظافت و بهداشت فردی را در دستور کار قرار داده و پرهیز از حضور در تجمعات از راه های خود مراقبتی در برابر ویروس کرونا اعلام شده است.

یک خانم 67 ساله و یک بانوی 73 ساله که دارای سابقه بیماری زمینه ای قلبی ، فشارخون بالا و دیابت بودند براثر کرونا در این شهرستان جان باخته اند.

به گفته معاون بهداشت ، وزارت بهداشت و درمان تا ظهر امروز 2 هزارو 336 تن به ویروس کرونا در کشور مبتلا شدند که از این تعداد 435 تن بهبود یافته و 77 تن جان باختند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نانوایی های متخلف شاهرود در حوزه بهداشت تعطیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نانوایی های متخلف شاهرود در حوزه بهداشت تعطیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید