خبرنگاران فرماندار مراغه: کرونا تمام نشده است

به گزارش وبلاگ داریوش، مراغه - خبرنگاران - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: بیماری کرونا تمام نشده و فرایند آن نزولی نیست بلکه روز به روز در حال افزایش و گسترش بیماری در شهرستان هستیم.

خبرنگاران فرماندار مراغه: کرونا تمام نشده است

حمید شکری روز شنبه در بازدید از بخش های مختلف بیماران کرونا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه گفت: شاهد شیوع و فرایند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان هستیم و این موضوع نگران نماینده و خطرناک است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد بستری ها رو به افزایش است و در مقایسه با روز های نخست بیماری شاهد افزایش بیماران بد حال و افزایش بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه هستیم.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر بخش مراقبت های ویژه در شهرستان به طور کامل تکمیل شده و مسوولان دانشکده علوم پزشکی بخش جدید مراقبت های ویژه را آماده سازی و راه اندازی می نمایند.

شکری ادامه داد: در ماه های نخست شیوع بیماری، کنترل و الزامات و محدودیت ها از سوی دولت اجرایی می شد و در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی اعمال نمی گردد و محدودیت ها و رعایت موارد و مسایل ایمنی و بهداشتی بر عهده خود مردم است.

فرماندار مراغه افزود: متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اصلی ترین علت افزایش آمار کرونا در شهرستان است.

شکری به دلایل شیوع و افزایش بیماری کرونا در مراغه اشاره نمود و گفت: برگزاری مراسمات و تجمع در فروشگاه ها و مراکز خرید، تجمع در پارک ها و بوستان ها از جمله مواردی است که موجب افزایش آمارکرونا نسبت به روزهای نخست شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط مراغه قرمز است، اضافه نمود: ممکن است محدودیت ها دوباره اعمال گردد ولی تا به امروز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در این خصوص ابلاغ نشده است.

وی گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و شرکت نکردن در مراسمات و استفاده از ماسک از جمله مواردی است که باید از سوی مردم لحاظ گردد.

شکری با تقدیر از کوشش های شبانه روزی مدافعان سلامت گفت: در حال حاضر مدافعان سلامت بیش از ظرفیت کوشش می نمایند و بدون استراحت و ماه ها دور از خانواده در مراکز درمانی درحال خدمت هستند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت موارد از سوی مردم موجب رعایت حال مدافعان سلامت خواهد شد، اضافه نمود: با افزایش بیماران مبتلا، مراکز درمانی شهرستان توان پاسخگویی به مراجعات را نخواهند داشت و تنها راه کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال، رعایت موارد و توجه به پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان است.

شهرستان مراغه با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرماندار مراغه: کرونا تمام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار مراغه: کرونا تمام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید