خبرنگاران استاندار کردستان: سریال سنجرخان با تمام توان حمایت می شود

به گزارش وبلاگ داریوش، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: با همه توان اعتبار مورد نیاز برای ساخت سریال سنجر خان را از منابع مختلف تامین خواهیم کرد و لازم است جهت پیشبرد کار از توجه به حاشیه ها پرهیز شود.

خبرنگاران استاندار کردستان: سریال سنجرخان با تمام توان حمایت می شود

به گزارش وبلاگ داریوش، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در بازدید از مراحل پیش تولید سریال سنجرخان به همراه کارگردان و عوامل این سریال در سنندج گفت: تولید سریال فاخر و تاریخی سنجرخان فرصتی مغتنم برای معرفی هنرمندان کردستانی در سطح ملی است و ساخت سریال فاخر و معرفی چهره ها و شخصیت های کردستان خواسته مردم است که باید به آن جامه عمل پوشاند.

مرادنیا با بیان اینکه وعده ای که به مردم داده می شود باید اجرایی و خواسته آنان تحقق پیدا کند، اضافه کرد: تمام تلاش عوامل تولید سریال سنجرخان باید بر این امر متمرکز باشد که پروژه در موعد مقرر به اتمام و از رسانه ملی پخش شود.

وی ساخت سریال سنجرخان را طلیعه ای برای کارهای بزرگتر و بهتر ارزیابی کرد و یادآور شد: هنرمندان کردستانی باید در این راستا با تعصب و جدیت بیشتری کار کنند چرا که این سریال فرصت مناسبی برای معرفی آنان در سطح کشور فراهم می نماید.

استاندار کردستان از مراحل پیش تولید سریال سنجرخان نظیر تست و انتخاب بازیگر و طراحی لباس بازدید و ابراز امیدواری کرد که تولید این سریال نهایتا پایان شهریورماه آغاز شود.

در جنگ جهانی اول که روس ها از شمال به ایران حمله کردند هرج و مرج، کردستان را فراگرفت و قتل و غارت های شبانه وحشت زیادی را در جامعه ایجاد کرد که سنجرخان وزیری نرانی در مقابل روسیه ایستادگی کرد.

او حتی با لشکر رضاخان جنگید و آنها را شکست داد و این پیروزی باعث شهرت بیشتر سنجرخان شد و نام او را بیشتر از قبل بر سر زبان ها انداخت.

بعد از این جنگ لشکر روس نیز به سرکردگی کلنل مامانوف به سنندج رسید و سردار محی رشتی حاکم سنندج فراری شد که سنجر خان مقابل آنها قرار گرفت و لشکر روس را شکست داد. روسیه که تمامی شکست های خود را از سنجر خان می دیدند به محاصره روستای میاوروران و قلعه سنجرخان روی آوردند.

سنجر خان از دارالحکومه تقاضای کمک کرد ولی قبل از رسیدن 30 سوار برای کمک، سنجرخان محاصره را شکست و روس ها را وادار به عقب نشینی کرده بود. شریف الدوله بنی آدم حاکم سنندج اقدام به حمله به برخی از قبایل کرده بود که سنجرخان با او مخالفت می نماید که موجب دشمنی شریف الدوله با سنجرخان می شود

پایان در محرم سال 1337 هجری قمری (برخی سال های 1338 و 1339 را هم عنوان می کنند) شریف الدوله بنی آدم حاکم سنندج از طریق خلیل خان برادر سنجر خان طی یک توطئه او را به عمارت خود دعوت می نماید و او را به قتل می رساند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار کردستان: سریال سنجرخان با تمام توان حمایت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کردستان: سریال سنجرخان با تمام توان حمایت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید