تنفس 8 روز هوای مطلوب طی دو هفته پایانی خردادماه

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: طی دو هفته پایانی خرداد 1401 در شهر تهران هشت روز قابل قبول و شش روز ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسید.

تنفس 8 روز هوای مطلوب طی دو هفته پایانی خردادماه

به گزارش ایسنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا در 14 روز انتهای خردادماه، شهر تهران شش روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد. طی این مدت کمترین شاخص به لحاظ آلاینده ازن در 20 خرداد و به لحاظ آلاینده ذرات معلق کوچکتر از2.5 میکرون در 21 خرداد ثبت شد. میانگین شاخص 80 در این دو روز به ثبت رسید و بیشترین شاخص نیز به لحاظ آلاینده معلق کوچکتر از 2.5 میکرون به مقدار 113 در 25 خرداد به ثبت رسید.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: طی روز های نامطلوب این دوره، آلاینده های ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و دی اکسید نیتروژن در یک روز و آلاینده ازن در چهار روز آلاینده شاخص شهر بودند. در مجموع آلاینده های ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون در یک روز، ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در شش روز، دی اکسید نیتروژن در یک روز و ازن در شش روز آلاینده شاخص به شمار رفته اند.

وی افزود: از مجموع روز های آلوده، گاز ازن در چهار روز بیشترین شاخص را به خود اختصاص داده که این اتفاق باتوجه به گرم تر شدن هوا در این مدت روی داده است و با توجه به تداوم فرایند گرما در ماه های پیش رو ضروری است شهفرایندان و به ویژه افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به آلاینده های هوا دارند، در ساعات بعداز ظهر کمترین مواجهه را با این آلاینده داشته باشند.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میرزایی قمی در انتها اظهارکرد: در14 روز انتهای خردادماه، تنها یک روز ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در شرایط نامطلوب نهاده شد که نشان دهنده کاهش غلظت این ذرات نسبت به هفته های قبل است.

منبع: فرارو

به "تنفس 8 روز هوای مطلوب طی دو هفته پایانی خردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنفس 8 روز هوای مطلوب طی دو هفته پایانی خردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید