تست آنتی بادی برای کرونا مصونیت در برابر ویروس را نشان نمی دهد

به گزارش وبلاگ داریوش، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که شاهدی وجود ندارد که مثبت شدن آزمایش سرولوژیک افراد (تست آنتی بادی) نشان دهنده مصونیت افراد نسبت به ویروس کرونا و برطرف خطر عفونت مجدد باشد.

تست آنتی بادی برای کرونا مصونیت در برابر ویروس را نشان نمی دهد

به گزارش وبلاگ داریوش، دکتر ماریا فان کرکووه، رئیس واحد بیماری های نوپدید و بیماری های مشترک میان انسان و حیوان در سازمان دنیای بهداشت روز آدینه گفت: این تست های آنتی بادی می توانند میزانی از واکنش سرولوژیک، میزان آنتی بادی های را اندازه بگیرند، اما این امر به معنای آن نیست که شخص دارای این آنتی بادی ها نسبت ویروس کرونا مصونیت دارد.

تست های سرولوژیک یا تستهای آنتی بادی مثبت بیانگر این هستند که فرد در گذشته به ویروس کووید-19 مبتلا شده است که این عفونت ممکن بی علامت بوده است یا علائم داشته است و فرد بهبود یافته است.

بر اساس داده های منتشر شده بوسیله دانشگاه جانز هاپکینز بیش از 560000 از 2.1 میلیون نفری که مبتلا به ویرس کرونا تشخیص داده شده اند، بهبود یافته اند. اما متخصصان بیماری های عفونی می گویند شمار کلی موارد احتمالا بسیار بالاتر است چرا که بیماری بسیاری از افراد شناسایی نمی گردد و کشورها دچار کمبود تست های تشخیصی هستند.

فان کرکووه گفت مقامات سازمان دنیای بهداشت متوجه شده اند بسیاری از کشورها تست های آنتی بادی را به عنوان معیاری برای مصونیت افراد معرفی می نمایند.

  • شیلی برای بهبودیافتگان از کرونا کارت ایمنی صادر می نماید

او در کنفرانس خبری در مقر سازمان دنیا بهداشت گفت: این تست ها میزان آنتی بادی هاِ یعنی پاسخ بدن یک تا دو هفته پس از عفونت با ویروس را نشان می دهد. در حال حاضر هیچ شاهدی وجود ندارد که استفاده از یک تست سرولوژیک مصونیت فرد در برابر کرونا یا حفاظت او در برابر عفونت مجدد را نشان دهد.

دکتر مایک رایان، مدیر برنامه اضطرارهای سازمان دنیای بهداشت نیز گفت دانشمندان هنوز در حال آنالیز این موضوع هست که آنتی بادی های فراوری شده در بدن فردی که عفونت با کروناویروس پیدا نموده است، تا چه مدتی ممکن است باعث حفاظت فرد شوند.

او گفت: در حال حاضر هیچ کس اطمینان ندارد که فرد دارای آنتی بادی به طور کامل در برابر دچار شدن به بیماری یا عفونت مجدد حفاظت پیدا می نماید. به علاوه این تست های مشکل حساسیت هم دارند یعنی ممکن است نتیجه منفی کاذب بدهند .

سازمان دنیای بهداشت قبلا اعلام نموده بود که همه افرادی که از عفونت کروناویروس بهبود می یابند دارای آنتی بادی هایی که باعث حفاظتشان در برابر عفونت ثانوی گردد، نمی شوند و بنابراین این نگرانی به وجود می آید که بعضی بیماران کووید-19 پس از بهبودی مصونیت پیدا نمی نمایند.

یک آنالیز مقدماتی در شانگهای نشان داد بعضی از بیماران پاسخ آنتی بادی قابل شناسایی پیدا نمی نمایند، در حالیکه گروهی دیگر از بیماران پاسخ آنتی بادی بسیار قوی دارند. اما هنوز معلوم نیست حتی در این افراد با پاسخ آنتی بادی قوی مصونیت در برابر عفونت ثانوی ایجاد می گردد یا نه.

منبع: همشهری آنلاین

به "تست آنتی بادی برای کرونا مصونیت در برابر ویروس را نشان نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست آنتی بادی برای کرونا مصونیت در برابر ویروس را نشان نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید