بوشهری های از گاز مانده از نفت رانده نمی شوند

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/بوشهر سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر گفت: مجوز لازم برای کسانی که در منزلشان از نعمت گاز برخوردار نیستند گرفته شده تا سال جاری بتوانند نفت سفید دریافت نمایند، برای این کار تنها کافی ست سرپرست خانوارهایی که می خواهند نفت سفید بگیرند به سامانه اینترنتی سدف مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

بوشهری های از گاز مانده از نفت رانده نمی شوند

تا قبل از سال 1387 که شرکت گاز در استان بوشهر آغاز به کار کند تنها در بخش هایی از شهرهای جم، دیر و کنگان و حدود 17 روستای این استان منازل از شبکه گاز شهری برخوردار بودند و مردم سایر نقاط این استان برای پخت وپز و گرم کردن آشیانه های خود سیلندرهای 11 کیلویی گاز را بر دوش می کشیدند، ناگفته نماند که در بعضی از فصل های سال هم کمبود سیلندر گاز هم داستان ساز می شد و ساکنان قطب انرژی کشور باید ساعت ها در مقابل نمایندگی های فروش به صف می شدند تا شاید بتوانند سیلندر گاز مورد احتیاجشان را دریافت نمایند.

همه اینها درحالی بود که گاز استان بوشهر با استدلال مسئولان وقت مبنی بر گرمی هوای این استان و توجیه اقتصادی نداشتن گازکشی برای بوشهر به دورترین منطقه ها کشور گرما می رفت و گرمابخش خانه های هموطنانمان در سرما و بوران زمستان می شد و از آن مهمتر چرخ صنایع و کارخانه هایشان با گاز عسلویه می چرخید اما واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر مجبور بودند از سوخت های دیگر استفاده نمایند که هم هزینه زیادی داشت و هم آلودگی و سختی هایی در زمینه تامین آن کمر شکن بود.

به گزارش وبلاگ داریوش، در آخر پای گاز برای بوشهری هایی که سال ها متقاضی احداث شبکه گاز رسانی بودند در سال 1387 در میدان شهید مطهری بوشهر باز شد و کم کم انشعاب گاز به همه نقاط شهر و استان بوشهر رسید البته در طول این سال ها خانوارهایی که انشعاب گاز نداشتند سیلندر گاز تهیه و استفاده می کردند.

اما از سال 1398 است بر اساس برنامه وزارت نفت، به کسانی که طرح گازرسانی در محل زندگی شان اجرا شده، نفت سفید تعلق نمی گیرد. این موضوع در طول این دو سال گذشته واکنش هایی را در پی داشت. مردم می گفتند اگر چه علمک در منزلشان نصب شده، اما توان اقتصادی برای گازکشی در منزلشان را ندارند و برای گرم کردن خانه هایشان در زمستان احتیاجمند نفت سفید هستند.

مسعود فرجی یکی از شهروندان ساکن در محله تنگک بوشهر در گفت وگو با وبلاگ داریوش اظهار می نماید: درست است که علمک گاز درب منزلمان نصب شده است اما توان اقتصادی برای گازکشی را ندارم، نگران فصل سرما هم هستم پرس و جو نموده ام می گویند گاز کشی حدود 7 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد، تازه تنها هزینه گاز کشی نیست که، باید همین اندازه پول را هم صرف خرید بخاری و آبگرمکن گازی کنم.

به گزارش وبلاگ داریوش، تامین نفت سفید مردم به ویژه در استان بوشهر که بوی نفت و گاز از هر طرف به مشام می رسد برای آن هایی که به هر علت امکان استفاده از گاز را ندارند باید با سهولت انجام گیرد تا دغدغه تامین سوخت مورد احتیاج خود در فصل سرد سال را نداشته باشند.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه بوشهر در گفت وگو وبلاگ داریوش با بیان اینکه مجوز لازم برای کسانی که در منزلشان از نعمت گاز برخوردار نیستند گرفته شده تا سال جاری هم بتوانند نفت سفید دریافت نمایند، اظهار کرد: تنها کافی ست سرپرست خانوارهایی که می خواهند نفت سفید بگیرند به سامانه اینترنتی سدف مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند تا پس از تائید اداره گاز، از سهمیه نفت سفید برخوردار شوند.

هوشنگ غلامی با بیان اینکه سهمیه نفت سفید به صورت کالابرگ نیست و سهمیه خانوار در شماره حسابی که در سامانه ثبت می گردد، پرداخت می گردد ادامه داد: کارت بانکی سرپرستان خانوارهایی که انشعاب گاز ندارند، برای دریافت این فرآورده شارژ می گردد.

سهمیه نفت خانوار از1400/08/15 لغایت 1400/12/29

ناحیه / تعداد خانوار 1 و 2 نفره 3 و 4 نفره 5 و 6 نفره 7 نفر به بالا
مرکزی/گناوه/دیر و خارگ 120 160 200 200
دشتستان 160 200 240 240
عشایر 200 220 250 250

وی توضیح داد: خانوارهای مشمول پس از ثبت نام می توانند به صندلی های سوخت مراجعه و سوخت مورد احتیاج را تحویل بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بوشهری های از گاز مانده از نفت رانده نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوشهری های از گاز مانده از نفت رانده نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید