برترین محله های تهران برای سرمایه گذاران بازار مسکن

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران - میانه قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در تازه ترین گزارش های رسمی به بیش از 30 میلیون رسیده است. احتمالا باور نمی کنید، اما این عدد در مقایسه با سال 95 هفت برابر افزایش پیدا نموده است. یعنی اگر همین پنج سال قبل، با 400 میلیون تومان یک خانه 100 متری خریداری نموده بودید، الان همان خانه حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت. بیایید بازدهی همین اندازه پول را با سرمایه گذاری روی دلار مقایسه کنید! سال 95، قیمت دلار حدود سه هزار و 500 تومان بوده که با 400 میلیون می شد چیزی معادل 114 هزار دلار. در یک ماه گذشته قیمت دلار حدود 25 هزار تومان بوده است و به این ترتیب سرمایه شما تازه به حدود 2.8 میلیارد تومان می رسید. تازه اگر خانه خریده بودید، تا الان می توانستید با اجاره دادن آن کلی سود به جیب بزنید. برای همین است که در همه این سال ها مسکن حیاط خلوت سرمایه گذاران بوده. فکر می کنید الان با چقدر پول می تواند در تهران خانه ای به قصد سرمایه گذاری خرید؟

برترین محله های تهران برای سرمایه گذاران بازار مسکن

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله پونک

پونک یکی از محله های غرب تهران است. این محله در منطقه 5 شهرداری واقع شده و جزو محله هایی محسوب می گردد که قیمت مسکن در آن بالاست. مشاوران املاک فعال در این محله می گوید قیمت مسکن در این محله تقریبا از متری 34 یا 35 میلیون تومان آغاز می گردد و به بالای 60 میلیون تومان می رسد. به گفته آن ها مقرون به صرفه ترین خانه های پونک تقریبا از یک میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت گذاری می گردد که متراژ آن ها نزدیک به 50 متر خواهد بود. در خصوص گران ترین واحد ها هم خیابان و منطقه در قیمت اثرگذار است. برای مثال همیلا یکی از گران ترین منطقه ها پونک به شمار میرود که قیمت مسکن در آن از سایر نقاط پونک مقرون به صرفه تر است، اما یک واحد 60 متری در باغ فیض حدود دو میلیارد تومان فروخته می گردد. بعلاوه یک دستگاه آپارتمان 80 متری و 12 ساله در سردار جنگل متری 41 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این واحد تمام امکانات از جمله انباری، آسانسور و پارکینگ را دارد. از دیگر واحد هایی که در آژانس های املاک پونک برای فروش فایل شده است، می توان به خانه ای 50 متری و 16 ساله در خیابان نفت اشاره نمود که متری 36 میلیون تومان معامله شده است. مشاوران املاک می گویند قیمت واحد های نوساز پونک تقریبا از متری 40 میلیون تومان به بالا ارزش گذاری می شوند.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله پاسداران

پاسداران یکی از محله های تهران در شمال شرق این شهر است. کارشناسان مشاور املاک در محله پاسداران می گویند قیمت واحد های نوساز پاسداران از متری 60 تا 70 میلیون تومان آغاز می گردد و به 120 تا 130 میلیون تومان می رسد. قیمت یک واحد قدیمی هم از متری 55 تا 65 میلیون تومان آغاز می گردد. با این حال، چون پاسداران محله ای است که واحد متراژ پایین به ندرت در آن دیده می گردد، حداقل سرمایه مورد احتیاج برای خرید یک خانه در پاسداران تقریبا چهار میلیارد تومان است. با سرمایه کمتر از چهار میلیارد تومان، در ازگل می توان با سه میلیارد تومان هم خانه خرید، اما در پاسداران واحدی با این قیمت به ندرت دیده می گردد. هرچه به شمال پاسداران حرکت کنید، قیمت افزایش خواهد داشت. برای مثال در بعضی از نقاط شمالی واحد های نوساز و فول امکانات تا متری 130 میلیون تومان هم می رسد.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله صادقیه

مشاوران املاک می گویند واحد های صادقیه از متری 25 تا 30 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند، اما ممکن است به متری 60 میلیون تومان برسند. قیمت واحد های نوساز هم از متری 40 میلیون تومان آغاز می گردد. هرچند واحد های بزرگتر ممکن است با ارقام پایین تری به فروش برسند؛ مثلا یک واحد 150 متری نوساز با قیمت 35 یا 36 میلیون تومان در هر مترمربع برای فروش گذاشته شده است، ولی خانه های کوچک قیمت بالاتری دارند.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله حکیمیه

حکیمیه شرقی ترین محله مرکز محسوب می گردد. کارشناسان فعال در این منطقه می گویند قیمت مسکن در محله حکیمیه تهران از متری 20 میلیون تومان آغاز شده و به متری 40 میلیون تومان هم می رسد. به گفته آن ها خانه های واقع شده در خیابان های سازمان از مقرون به صرفه ترین واحد های حکیمیه هستند که در آن واحد هایی با سن بالای 15سال از متری 20 میلیون تومان و واحد های نوسا از متری 26 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند. در خود حکیمیه هم برای خرید یک خانه نوساز باید حداقل متری 30 میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

میانه قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در تازه ترین گزارش های رسمی به بیش از 30 میلیون رسیده است

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله سعادت آباد

سعاد آباد یک محله در شمال غرب تهران و در منطقه دو شهرداری است. قیمت مسکن در محله سعادت آباد از متری 50 میلیون تومان آغاز شده و به بیش از 100 میلیون تومان در هر مترمربع هم می رسد. مشاوران املاک می گویند البته واحد های مقرون به صرفه تر با قیمت 40 یا 45 میلیون تومان هم وجود دارد؛ اما این واحد ها مربوط به خانه هایی در بالای سعادت آباد و بعضی از برج ها است که سند ندارد و اگر بخواهید یک واحد ارزنده و سنددار که امکانات معقولی هم داشته باشد، بخرید باید حداقل 50 تا 60 میلیون تومان در هر مترمربع هزینه بپردازید که این رقم برای برج های لوکس به 100 میلیون تومان و بیشتر هم خواهد رسید. طاهرخانی یکی از منطقه ها سعات آباد است که می توان واحد های مقرون به صرفهقیمتی در آن پیدا کرد و امکان خرید مسکن با 50 میلیون تومان در هر مترمربع وجود دارد، البته واحد های نوساز این منطقه هم از متری 55 تا 60 میلیون تومان آغاز می گردد.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله تهران پارس

تهرانپارس یک محله در شرق تهران است که در آن امکان خرید واحدی یک میلیارد و 200 هزار تومانی هم وجود دارد. مشاوران املاک می گویند قیمت مسکن در تهرانپارس از متری 20 میلیون تومان آغاز می گردد و بسته به مکان ملک متغیر خواهد بود و ممکن است تا متری 50 میلیون تومان و حتی کمی بیشتر برسد. به گفته آن ها خانه های فول امکانات تقریبا یک میلیارد و 700 میلیون تومان به بالا آغاز می شوند، اما اگر خانه ای با قیمت پایین تر بخواهید، می توانید خانه های یک میلیارد و یک میلیارد و 100 میلیون تومانی در تهران پارس پیدا کنید، اما خانه زیر یک میلیارد در این محله تقریبا کمیاب هستند. بلوار پروین از منطقه های است که امکان خرید خانه فول امکانات با قیمت یک میلیارد و 500 میلیون تومان در آن وجود دارد.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله صادقیه

مشاوران املاک می گویند واحد های صادقیه از متری 25 تا 30 میلیون تومان قیمت گذاری شده اند، اما ممکن است به متری 60 میلیون تومان برسند. قیمت واحد های نوساز هم از متری 40 میلیون تومان آغاز می گردد. هرچند واحد های بزرگتر ممکن است با ارقام پایین تری به فروش برسند؛ مثلا یک واحد 150 متری نوساز با قیمت 35 یا 36 میلیون تومان در هر مترمربع برای فروش گذاشته شده است، ولی خانه های کوچک قیمت بالاتری دارند.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله پیروزی

خانه های محله پیروزی تقرییا از متری 22 تا 23 میلیون تومان قیمت گذاری شده و این رقم تا متری 40 میلیون تومان می رسد. به گفته مشاوران املاک این منطقه میدان بروجردی، خیابان صفا، چهارفصل و... از مقرون به صرفه ترین خیابان های پیروزی هستند. برای مثال خانه های نوساز در بروجردی و صفا تقریبا از متری 25 میلیون تومان و در چهارفصل هم تقریبا از متری 30 میلیون تومان قیمت گذاشته می گردد.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله مرزداران

میانه قیمت مسکن در مرزداران بسیار بالاتر از میانه قیمت مسکن در سطح شهر تهران است. مشاوران املاک فعال در مرزداران می گویند خانه های این منطقه دست کم از متری 35 میلیون تومان آغاز شده و تا متری 110 میلیون تومان و گاهی بیشتر می رسد. هر چند ممکن است واحدی با قیمت پایین تر از 35 میلیون تومان هم پیدا گردد. به گفته آن ها خانه های نوساز در مرزداران از متری 50 میلیون تومان آغاز می گردد و اگر بخواهید با سرمایه چهار میلیارد تومانی یک خانه نوساز بخرید، امکان خرید یک خانه 70 تا 75 متری وجود دارد. بعلاوه اگر خیلی روی سن بنا حساس بباشید می توانید خانه های بزرگتری هم بخرید.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله نازی آباد

نازی آباد جزو محله های گرانقیمت جنوب تهران است. به گفته مشاوران املاک قیمت مسکن در نازی آباد از متری 16،17 میلیون تومان آغاز شده و به متری 40 میلیون تومان می رسد. آن ها می گویند اگر کسی بخواهد یک خانه نوساز در هزار دستگاه بخرد، حداقل باید متری 35 میلیون تومان پول بدهد. قیمت واحد های نوساز نازی آباد شرقی هم از 19، 20 میلیون تومان به ازای هر مترمربع آغاز می گردد.

مقرون به صرفه ترین خانه ها در محله گیشا

گیشا یکی از محله های منطقه دو شهرداری تهران است. مشاوران املاک گیشا می گویند قیمت خانه های محله شان از متری 35 میلیون تومان آغاز شده و تا متری 90 میلیون تومان می رسد. به نظر آن ها با سرمایه 3.5 تا چهار میلیارد تومانی می توان در کوچه های فرد واحدی بین 70 تا 80 متر و با سن 10 سال به بالا خریداری کرد، اما برای خرید خانه های نوساز در این محله باید حتما سراغ واحد های کوچکتر رفت.

منبع: فرارو

به "برترین محله های تهران برای سرمایه گذاران بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین محله های تهران برای سرمایه گذاران بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید