برق امید جنبه سیاسی ندارد ، مبنای بهره مندی از تخفیف 100درصدی بهای برق چیست؟

به گزارش وبلاگ داریوش، معاون برنامه ریزی و امور مالی توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق خواهد بود.

برق امید جنبه سیاسی ندارد ، مبنای بهره مندی از تخفیف 100درصدی بهای برق چیست؟

به گزارش گروه مالی وبلاگ داریوش، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان این که آنالیز های اولیه و کارشناسی طرح برق امید از یکسال پیش شروع شده بود، گفت: چنین طرح بزرگی نمی تواند خلق الساعه باشد و احتیاج به آنالیز های دقیق و کارشناسی داشت.

وی با بیان اینکه این طرح در ادامه سایر اقدامات مدیریت بار بود که توسط صنعت برق اجرا می گردد، اضافه نمود: تا پیش از این شرایط و برنامه ها به گونه ای بود که هرچه احتیاج مصرف وجود داشت، برای پاسخگویی به آن نیروگاه ساخته می شد، اما اکنون مدیریت عرضه و تقاضا به صورت توأمان پیگیری می گردد به این معنا که اکنون مقداری از مصرف هم مدیریت و میزان سرمایه گذاری ها در این حوزه بهینه می گردد و از این پس پاسخگویی به این احتیاج مصرف، به اندازه ای تقاضای مدیریت شده خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق توضیح داد: یک سوم از برق کشور در حوزه خانگی مصرف می گردد و درصورتی که مقداری از این مصرف با آموزش، اطلاع رسانی، مطلع سازی و نصب پنل های خورشیدی، مدیریت گردد، به صرفه خواهد بود.

وی در مورد نحوه شناسایی مشترکان مشمول این طرح نیز اظهارداشت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق خواهد بود و ما برای مطلعی مشترکان به وسیله ارسال پیامک اقدام خواهیم کرد به طوری که مشترکان پرمصرف نیز از میزان مصارف خود و راه حل های کاهش آن مطلع خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که مشترکان پر مصرف می توانند با استفاده از تجهیزات با راندمان بالا و نصب پنل های خورشیدی، مصارف خود را بهینه نمایند، گفت: همچنین اگر مشترکان خوش مصرف که میان دو گروه کم مصرف و پرمصرف قرار می گیرند، بتوانند مصرفشان را کاهش دهند، به آن ها نیز پاداش خوش مصرفی داده خواهد شد.

وی درخصوص آنکه آیا اجرای طرح برق امید باعث کاهش درآمد های صنعت برق نمی گردد؟ گفت: این طرح ممکن است در کوتاه مدت مقداری از درآمد های صنعت برق را به دلیل ارائه تخفیف صد درصدی به مشترکان کم مصرف کاهش دهد، اما در بلند مدت، با توجه به اختصاص میزان مصارف برق کاهش یافته مشترکان خانگی به بخش فراوری، خواهد توانست باعث رونق اشتغال و کارآفرینی و همچنین بهبود درآمد های صنعت برق گردد.

رجبی مشهدی اعلام نمود: سالانه حدود 40 هزار میلیارد تومان برای توسعه تاسیسات صنعت برق و پاسخگویی به احتیاج روبه رشد مصرف برق سرمایه گذاری می گردد که انتظار داریم با اجرای این طرح مقداری از میزان سرمایه گذاری های مورد احتیاج در حوزه های مختلف صنعت برق کاسته گردد.

سخنگوی صنعت برق درپاسخ به این پرسش که آیا این تضمینی وجود دارد که این طرح توسط دولت بعدی نیز اجرا گردد یا خیر گفت: برق امید، طرحی مالی است و جنبه سیاسی ندارد و با توجه به نامطلوب بودن شاخص شدت انرژی در کشور، همه دولت ها به دنبال بهینه سازی مصرف انرژی بوده و هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برق امید جنبه سیاسی ندارد ، مبنای بهره مندی از تخفیف 100درصدی بهای برق چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق امید جنبه سیاسی ندارد ، مبنای بهره مندی از تخفیف 100درصدی بهای برق چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید