با بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری دنیا آشنا شوید

به گزارش وبلاگ داریوش، هواپیماهای مسافربری غول پیکر دنیا

تا به حال به این فکر نموده اید که هواپیمایی که سوار آن می شوید و با آن مسافرت می کنید از چه نوعی است؟ منظور از نوع، در واقع تنها مدل هواپیما نیست بلکه شامل مشخصات، ویژگی ها و تکنولوژی آن و از همه مهم تر پهن پیکر بودن آن و یا کوچک و یا میانه بودن مقدار آن نیز می باشد. امروز ما در خبرنگاران می خواهیم تا به شما بزرگ ترین و یا بهتر بگوییم، غول پیکر ترین هواپیماهی دنیا را معرفی نماییم تا شما هم با آن ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

با بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری دنیا آشنا شوید

از جمله هواپیماهای بزرگ جهان که بخواهیم نام ببریم، یک فهرست کامل را در جلوی خود خواهیم دید اما برترین انواع آنان را باید جدا نماییم تا شما با آن ها آشنا شوید. در حال حاضر نیز، شنا شوید، پیشرفت تکنولوژی انسان ها به قدری شده است که کار را به جایی رسانده است تا بتوان هواپیماهایی با ظرفیت بیش از 500 مسافر را بسازند و فراوری نمایند تا کار رفت و آمد را برایشان بسیار راحت سازند البته انسان همیشه در این فکر است تا اندازه این راحت و آسان سازی را بالا و بالاتر ببرد.

به همین علت هم در سراسر جهان ثابت شده است که حمل و نقل هوایی با توجه به سرعت بالا و زمان کمی که از مسافر می گیرد، باعث شده است تا بسیاری از افراد به آن جذب شوند و تکنولوژی را وادار به ساخت هواپیماهای تازه و بزرگ تر نمایند تا آسایش انسان ها بسیار بیشتر و بیشتر گردد. اولین هواپیمایی که می خواهیم تا به شما معرفی نماییم، هواپیمای بویینگ 100-747 است که ساخت این کمپانی بزرگ هواپیما سازی است.

بزرگترین هواپیمای جهان

اولین هواپیما آهنی غول پیکر جهان است که می توانست در کلاس اکونومی بیش از 500 مسافر را حمل کند، هواپیمای بویینگ 747 می باشد. مدل اولیه این هواپیما با نام 100-747 معرفی گردید و با وزنی در حدود 330 تن می توانست مسافت 9800 کیلومتری را با حداکثر سرعت 955 کیلومتر بر ساعت طی کند.

ارتفاع این هواپیمای بسیار بزرگ که کمتر کسی در زمان پروازهای آزمایشی آن باور می کرد می تواند پرواز کند 19.3 متر و طول آن 70 متر بود. فراوری هواپیمای بوئینگ 747 در زمان خود تبدیل به انقلابی بسیار بزرگ در صنعت هواپیماهای مسافربری جهان به حساب می آمد و برای مدت 40 سال به عنوان بزرگ ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شد.

هواپیمای بوئینگ 747 با 4 موتور و ساختاری 2 طبقه، قابلیت جا به جایی حداکثر 550 مسافر را در خود دارا است. برخلاف هواپیمای ایرباس 380، طبقه دوم در بوئینگ 747 کامل نیست و منحصر به قسمت جلوی هواپیما می باشد. هواپیمای بویینگ 200-747، مدل دوم این هواپیما است که به نام بویینگ 200-747 آن را می شناسند و از نظر ظرفیت و قابلیت ها همچون مدل اولیه خویش است. فرقی که این دو مدل با یکدیگر دارند این است که ظرفیت بار و برد این مدل نسبت به مدل اولیه بیشتر شده است. کمپانی در این مدل، برد مدل را به 12000 کیلومتر رسانده است.

البته هواپیماهای بوئینگ احتیاج به ظرفیت های بالاتر برای مسافران داشت. به طور مثال این احتیاج به ظرفیت بالاتر بویینگ، باعث شد که شرکت هواپیما سازی بوئینگ، مدل سوم این نسل را با ویژگی هایی که شبیه به مدل دوم بود و اما ظرفیت بالاتری در کلاس اکونومی داشت و به حدود 565 مسافر می رسید را بسازد.

در این قسمت پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر نگاهی به مقاله برترین هواپیماهای مسافربری جهان داشته باشید.

بزرگترین هواپیمای جهان

اگر بخواهیم تا این قانون و ترتیب را رعایت کنیم به هواپیمای بویینگ 400-747 می رسیم. یکی از نکاتی که همیشه کارشناسان هواپیمایی درباره بوئینگ بیان می نمایند این است که این شرکت در تکنولوژی بسیار پیشرفته و پیشرو بوده است.

این صفت بوئینگ هنوز با مدل 747 بسیار درگیر است و کار دارد زیرا، مدل چهارم این نسل به نام 400-747 ساخته شد. این هواپیمای بسیار غول پیکر توانایی این را داشت که با بیش از 600 مسافر در سفرهای با کلاس اکنومی تا 14 هزار کیلومتر را بدون توقف و با حداکثر سرعت 988 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

وزن مدل چهارم این هواپیمای بوئینگ به همراه سوخت و باری که با خود حمل می نماید به 400 تن می رسد. هواپیمای بویینگ 8-747، اما هنوز هم یک مسئله ای دارد و آن این است که مصرف سوخت و کوچکی کابین باعث می شد تا ایرلاین ها و مسافران از هواپیمای تازه بوئینگ 747 راضی نباشند. پس هواپیمای بویینگ 747 تازه از نسل این هواپیما را با نامی متفاوت وارد بازار کردند.

این هواپیمای بسیار بزرگ 76 متر طول دارد و رکورد بزرگ ترین هواپیما هواپیمای جهان را از آن خود نموده است. هواپیمای تازه این است که در سال 2012 به پرواز در آمد و وارد بازار شد. می تواند تا 600 مسافر را در کلاس اکونومی حمل کند.

خوشبختانه هواپیماه های بوئینگ در نسخه های قدیمی تر در کشور ما نیز وجود دارند و امکان استفاده از خدمات آنها برای شما وجود دارد. برای جزئیات بیشتر می توانید شرکت های هواپیمایی ایران را آنالیز کنید.

برد این هواپیمای مسافربری در حدود 15 هزار کیلومتر بوده است و وزن آن 442 تن می باشد. تا به امروز 1482 فروند هواپیما از انواع مدل های هواپیملای بوئینگ 747 ساخته شده است و از سال فراوری این هواپیمای پهن پیکر مسافربری در سال 1968 تا به امروز لقب ایمن ترین هواپیما مسافربری جهان را از آن خود نموده است.می رسیم به خانواده ایرباس ها. با هواپیمای Airbus A380 آغاز می کنیم.

بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان

در واقع باید این گونه بگوییم که هواپیمای بویینگ 747 در واقع باعث شد تا هواپیمای ایرباس هم به فکر ساخت یک هواپیمای بسیار پهن پیکر از نوع دو طبقه باشد و تمام توانایی فنی و تکنولوژی خود را برای ساخت آن به کار گیرد. این شرکت در سال 2005 توانست تاغول پیکرترین هواپیمای مسافری جهان یعنی ایرباس 380 را ساخته و به بازار عرضه نماید.

باید بگوییم که مدل اولیه این هواپیما می تواند تا 555 مسافر را در خود حمل کند.اما پیش بینی شده است که مدل های بعدی این هواپیما، بتوانند بیش از 800 مسافر را جا به جا نمایند. وزن هواپیما در مدل اولیه که A380- 800 نام دارد، دارای 577 تن وزن بوده و حداکثر سرعت آن 1020 کیلومتر بر ساعت می باشد. برد این هواپیما نیز 15700 کیلومتر است. این هواپیمای بزرگ، آهنی 24 متر ارتفاع دارد و طول آن 72 متر می باشد.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم اطلاعات خود در خصوص هواپیما ها را کامل نموده و نگاهی به مقاله عمر مفید هواپیما داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "با بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بزرگ ترین هواپیماهای مسافربری دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید