ایده و نکات خرید، انتخاب و چیدمان مبل مصری در انواع مختلف

به گزارش وبلاگ داریوش، مبل مصری یکی از شیک ترین و تازهترین مدل های مبلمان منازل است که در دسته مبلمان سلطنتی و لوکس قرار می گیرد. طبیعتا همانطور که از نام این نوع مبلمان معین است، ساخت این مبل از فرهنگ و اشرافی گری و سبک ساخت مبلمان کشور مصر الهام گرفته شده و در داخل کشور هم فراوری می شوند و از جنس چوب راش هستند. اگر از شیوه های قدیمی مبلمان سلطنتی و لاکچری خسته شده اید و در پی طرح های تازه و چشم نواز هستید، مدل مبل های مصری مناسب شماست. در ادامه به نکات و ویژگی های مبلمان های مصری می پردازیم تا با نحوه چیدمان و ست کردن آن آشنا شوید.

ایده و نکات خرید، انتخاب و چیدمان مبل مصری در انواع مختلف

اصول و نکات چیدمان مبل مصری

مبل مصری سلطنتی را می توان نمونه بسیار زیبا و شیک مبلمان های سلطنتی و برترین جایگزین برای آنها دانست تا با خیالی راحت مبلمان خود را عوض کنید و در عین حال سبک داخلی دکوراسیون خود را بر هم نزنید. مبل مصری تازه، نقش و نگارهای ریز و درشت بسیار بیشتر و ظریف تری دارند. در مبلمان مصری به جای اینکه از جواهرات و سنگ قیمتی استفاده شود، منبت کاری و کنده کاری روی بدنه چوبی را با دقت و مهارت بسیار بیشتری انجام می گیرد. در ادامه با نکات استفاده و چیدمان این نوع مبل ها آشنا خواهید شد:

ارتفاع و پشتی مبل مصری شیک نسبت به سایر انواع مبلمان بیشتر است و موقع نشستن بر روی آنها تکیه گاه بهتری فراهم می نماید با این حال نوع طراحی به شکلی است که مناسب استفاده طولانی مدت نمی باشد. تاج این نوع مبلمان میزان و طرح های مختلفی دارد که هر چقدر تاج مبل بلندتر باشد، رسمی تر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی منزل با مبل مصری امپراطور باید سراسر شکوه و عظمت و پر از المان های سلطنتی و لاکچری باشد. در این منازل کفپوش ها حتما باید از سنگ آنتیک باشد، تابلوهای هنری برجسته و فاخر، لوسترهای لاکچری و تزئینات زیاد استفاده گردند. توجه داشته باشید که این تغییرات برای کسانی که از مدل های مینیمالیستی به سمت سلطنتی می فرایند الزامیست.

رنگ مبل مصری انواع مختلفی دارد و امروزه بعضی رنگ ها هم به چشم می خورند که صرفا برای پوشش دادن سلیقه های مختلف است در غیر این صورت جزو رنگ های اصیل نیست. کلیه رنگ های روشن و گرم جزو رنگ های اصیل در مبل مصری لاکچری است ولی در مبلمان مصری تازه از رنگ های دیگری هم به طور غالب استفاده می شود. با این حال استفاده از مبلمان مصری تازه که رگه هایی از زرد، قرمز و آبی دارند هم مسئله ای نخواهد داشت.

مبل مصری پنجه شیری که به مبل مصری دسته شیری هم معروف است عمدتا از چوب راش ساخته می شود و می توان جزو قدیمی ترین و اصیل ترین طرح های این مبلمان دانست. امروزه برای تنوع از این طرح در پایه ها هم استفاده می نمایند. اگر قصد خرید این نوع مبلمان را دارید، حتما دقت کنید که پارچه مبل از نوع شانل ترک یا یزدی باشد.

مبل مصری خفاشی که به مبل مصری مدل خرچنگی هم معروفیت دارد یکی از زیباترین و خاص ترین مدل های مبل مصری است. چوب این نوع مبلمان علاوه بر راش، از توسکا و یا گردو هم هست که طبیعتا بسته به نوع انتخاب شما و ماندگاری بالایی که در نظر داشته باشید، قیمت متفاوتی خواهد داشت. در داخل از پارچه مرغوب یزدی برای روکش ها استفاده می نمایند.

محل قرارگیری مبل مصری چوبی که فقط هم در همین جنس فراوری می شود، مناسب اتاق نشیمن، اتاق خواب و پذیرایی نیست و اکثرا جنبه تشریفاتی و رسمی داشته و مناسب استفاده کوتاه مدت می باشد.

مبل مصری کوچک عمدتا در بازار ساخته نمی شود چون این نوع مبلمان اصالتا سایز عظیمی دارند. به همین علت این نوع مبلمان مناسب منازل کوچک حتی با سبک سلطنتی نیست.

مبل مصری استیل و راحتی یا مبلمان مصری استیل تنها عباراتی هستند که به وسیله فروشندگان ادعا می شود و در واقع چنین سبک مبلمانی وجود ندارد. مبل مصری با چوب راش، توسکا و گردو ساخته می شود و فقط از جنس چوب است در حالی که مبل استیل در جنس های مختلف ساخته می شود و چنین تزئیناتی که در مبل مصری دسته چوبی و منبت کاری شده به چشم می خورد، در سبک آن دیده نمی شود. از طرفی مبل راحتی مصری وجود ندارد چون اساسا این مدل مصری برای نشستن کوتاه مدت هم چندان طراحی نشده و فقط جنبه تشریفاتی و تزئیناتی دارد. پس در پی تبلیغات بی پایه و اساس نباشید.

مبل مصری پرکار رابطه مستقیم با سبک لاکچری و وسایل لوکس اطراف مبلمان و محیط پیرامون آن دارد. مدل مبل مصری تازه که علاوه بر دسته ها در پایه هم دارای منبت کاری و تزئینات هستند، مناسب های سبک های بسیار لوکس و لاکچری است. به عبارت دیگر درجه پرکاری با درجه لاکچری بودن منزل تناسب دارد.

مبل مصری سفید در کنار رنگ های روشن محبوبیت بسیار بیشتری دارد. با این حال چون این نوع مبلمان سایز عظیمی دارد و مناسب فضاهای عظیم است توصیه می کنیم از رنگ های گرم با تناژ تیره تر استفاده نمایید.

منبع: اتاق

به "ایده و نکات خرید، انتخاب و چیدمان مبل مصری در انواع مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده و نکات خرید، انتخاب و چیدمان مبل مصری در انواع مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید