اگزینوس 1000 احتمالا ضعیف تر از اسنپدراگون 875 خواهد بود

به گزارش وبلاگ داریوش، همان طور که احتمالا می دانید، گوشی ­های پرچم­ دار شرکت سامسونگ در کشورهای آمریکا، آمریکای جنوبی، کانادا، ژاپن، چین و کره جنوبی با تراشه اسنپدراگون عرضه می شوند و در باقی نقاط با تراشه اگزینوس به دست کاربران می رسند. فاصله بین این دو تراشه طی چند سال گذشته بیشتر شده و حالا به گفته یکی از افشاگران، سال آینده برای گوشی های گلکسی اس 21 که از اسنپدراگون 875 و اگزینوس 1000 بهره می برند همچنان شاهد اختلاف عملکرد آن ها خواهیم بود.

اگزینوس 1000 احتمالا ضعیف تر از اسنپدراگون 875 خواهد بود

این افشاگر مشهور که با نام کاربری Ice universe در توییتر فعالیت می نماید، اعلام نموده اسنپدراگون 875 از پردازنده و پردازنده گرافیکی بهتری نسبت به اگزینوس 1000 بهره می برد. همچنین او اعلام نموده که برای اگزینوس 1000 نباید انتظار استفاده از پردازنده گرافیکی Radeon ساخت AMD را داشته باشیم.

این دو شرکت در سال 2019 توافق نامه همکاری چندساله امضا کردند تا تراشه های اگزینوس به بهره گیری از پردازنده های گرافیکی ساخت AMD روی بیاورند. چند ماه قبل یک بنچمارک منتشر شد که نشان می داد اولین پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ سه برابر عملکرد بهتری نسبت به پردازنده گرافیکی اسنپ دراگون 865 دارد. در هر صورت طبق این گزارش به نظر می رسد کاربران خواهان این پردازنده گرافیکی باید احتمالا تا سال 2022 منتظر بمانند.

به همین خاطر به احتمال زیاد اگزینوس 1000 کماکان از پردازنده گرافیکی Mali بهره می برد که ضعیف تر از پردازنده های گرافیکی Adreno موجود در تراشه های کوالکام محسوب می گردد و هنگام استفاده های سنگین، گرمای زیادی را فراوری می نماید.

در حال حاضر هنوز اطلاعات چندانی از اگزینوس 1000 فاش نشده و فقط می توانیم بگوییم که مانند اسنپ دراگون 875 از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد. همچنین گویا فقط گران ترین مدل گلکسی 21 با اگزینوس 1000 به دست کاربران می رسد و دو مدل دیگر با اگزینوس 992 عرضه خواهند شد.

  • چرا کاربران پرچم داران سامسونگ از تراشه های اگزینوس شاکی هستند؟

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اگزینوس 1000 احتمالا ضعیف تر از اسنپدراگون 875 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگزینوس 1000 احتمالا ضعیف تر از اسنپدراگون 875 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید