امید به درمان کرونا با داروی ضد مالاریا

به گزارش وبلاگ داریوش، در حالی که دولت ها در سراسر دنیا در تکاپوی تزریق هرچه سریع تر واکسن به مردم هستند اما پزشکان و محققان در ژاپن در حال آنالیز راه هایی ابتکاری برای درمان بیماری کووید 19 با استفاده از داروهای موجودند.

امید به درمان کرونا با داروی ضد مالاریا

به گزارش وبلاگ داریوش، گروهی از متخصصان علوم پزشکی و داروسازی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های مشهور ژاپن کشف کردند که داروی ضدمالاریا موسوم به مفلوکین (از مشتقات هیدروکلروکین) را می توان برای درمان موثر سارس ـ کووـ 2 (نشانگان تازه حاد تنفسی ویروس کرونا) به کار برد.

این متخصصان بعلاوه اثربخشی مفلوکین را با محاسبات ریاضی مدل سازی نموده اند تا بتوانند کاربرد بالقوه آن را برای درمان کووید 19 پیش بینی نمایند. بنا به محاسبات آن ها، مفلوکین می تواند بارگذاری کلی ویروس در بیماران مبتلا را به زیر هفت درصد کاهش دهد و مدت لازم برای حذف ویروس را به 6.1 روز کاهش دهد.

قرار است این یافته و مطالعات پیرامون آن در آزمایش های بالینی به کار رود.

بعضی داروهای تاییدشده مثل هیدروکسی کلروکین، لوپیناویر و اینترفرون در کاربردهای بالینی برای مقابله با سارس-کوو-2 به کار رفته اند اما اثربخشی بالینی آن ها تعیین نشده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تنها برای کاربری بالینی داروی رمدسیویر که برای درمان هپاتیت C فراوری شده است علیه کووید 19 شدید، تاییدیه صادر شده است اما در خصوص اثربخشی آن هم هنوز اما و اگرهایی وجود دارد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

به "امید به درمان کرونا با داروی ضد مالاریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید به درمان کرونا با داروی ضد مالاریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید