الجزایر توطئه گروه جدایی طلب ماک برای حمله را ناکام گذاشت

به گزارش وبلاگ داریوش، وزارت دفاع الجزایر فاش کرد که طرح گروه جدایی طلب ماک برای انجام انفجارها در جریان اعتراضات مردمی در این کشور را ناکام گذاشته است.

الجزایر توطئه گروه جدایی طلب ماک برای حمله را ناکام گذاشت

به گزارش وبلاگ داریوش، به نقل از المیادین، وزارت دفاع الجزایر از طرحی خبر داد که گروه جدایی طلب ماک برای آن برنامه ریزی کرده بود تا اعتراضات مردمی را هدف قرار داده و سپس خواهان مداخله قدرت های بیگانه در امور الجزایر شود.

وزارت دفاع الجزایر اعلام کرد که در راستای تکمیل تحقیقات امنیتی مربوط به عملیات اجرا شده در اواخر مارس 2021، تعیین شد که یک توطئه ای خطرناک که کشور را از سوی گروه جدایی طلب ماک هدف قرار می داد، در حال تدارک بود.

وزارت دفاع الجزایر تاکید کرد، با اعترافات خطیر فردی به نام ح . نور الدین، عضو گروه خرابکار ماک تعیین شد که طرحی مجرمانه و خبیثانه برای ایجاد انفجارها وجود داشت تا از تصاویر این عملیات ها به نام بهانه ای برای درخواست مداخله خارجی در امور داخلی کشور بهره برداری شود.

این وزارتخانه ادامه داد: در این طرح چند عنصر وابسته به گروه جدایی طلب ماک دست داشتند که تمرین های جنگی را در خارج با حمایت مالی و پشتیبانی کشورهای بیگانه فرا گرفته بودند.

چند روز قبل ریاست امنیت مرکز الجزایر از بازداشت یک گروه جنایت کار خبر داد که با پوشش یک انجمن فرهنگی مورد حمایت مالی یکی از نمایندگی های دیپلماتیک وابسته به یک کشور بیگانه در الجزایر فعالیت می کرد. این گروه فراخوان های تحریک آمیزی طی راهپیمایی های اعتراضات مردمی مطرح کرده بود.

نیروهای امنیتی الجزایر طی ماه میلادی گذشته، انفجار خودروهای بمب گذاری شده طی راهپیمایی های اعتراض آمیز مردمی در بجایه و تیزی وزو را ناکام گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "الجزایر توطئه گروه جدایی طلب ماک برای حمله را ناکام گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر توطئه گروه جدایی طلب ماک برای حمله را ناکام گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید