آیا واقعا رشد صنعت گردشگری ایران مناسب است

به گزارش وبلاگ داریوش، سند بودجه، رشد گردشگری را خوب نشان می دهد، ولی این رشد کافی نیست، مخصوصا با شتابی که در منظره 20 ساله و برنامه ششم در نظر گرفته شده است به اهداف منظره گردشگری در سال 1404 نمی رسیم.

آیا واقعا رشد صنعت گردشگری ایران مناسب است

نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که اگر تعارف نکنیم، با این شتاب و فرایند به اهداف منظره توریستی در سال 1404 نمی رسیم.

نصرالله پژمان فر در هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی توریستی با اشاره به مزیت های مالی صنعت توریستی، تاکید نمود:

شرایط کشور در حالت اضطرار است و باید برای مدیریت آن دست به کار شد. در چنین وضعی، تعارف کردن به صلاح نیست. زمانی مزیت کشور بر این بود که روی کشاورزی سرمایه گذاری کند. زمانی هم اولویت به صنعت داده شد که متأسفانه تا امروز دائما در حال دوپینگ است تا خود را حفظ کند، مثل صنایع سنگین ماشین سازی که حتی حداقل مزیتی برای حضور جدی در منطقه پیدا نکرده است.

پژمان فر سپس با اشاره به سخنرانی مقامات مسؤول در این هم اندیشی خاطرنشان کرد:

شاید بخشی از این صحبت ها تعارف باشد، چرا که در اعتبارات می توان ریشه این تعارف ها را پیدا کرد، چون دولت ها یک سیاست اعلامی دارند که پشت تریبون ها اعلام می نمایند و یک سیاست اعمالی که در بودجه اعمال می نمایند. سند بودجه نشان می دهد که چه چیزی برای دولت مهم و در اولویت است.

نماینده مردم در مجلس دهم اضافه نمود:

سند بودجه، رشد توریستی را خوب نشان می دهد، ولی این رشد کافی نیست، مخصوصا با شتابی که در منظره 20 ساله و برنامه ششم در نظر گرفته شده است. تعارف نکنیم با وضع موجود، ما به آنچه می خواهیم نمی رسیم.

پژمان فر برای تایید این سخنانش به برخورد دولت در برابر خواسته بخش خصوصی برای تأمین نیازمندی ها اشاره نمود و گفت:

چند سال است که تورگردانان می گویند توریستان خارجی نمی توانند شرایط اتوبوس های جاده ای موجود در کشور را تحمل نمایند. آن ها درخواست 500 اتوبوس را مطرح کردند. این پیشنهاد در دولت ارائه شد، اما انتهای کار یک نفر خاطرنشان کرد اقتصاد ما با تأمین این خواسته به هم می ریزد! پس برای جهانگرد ها یک خط فراوری در داخل ایجاد می کنیم. این یعنی فاتحه، یعنی بعد از این همه سال یک اتوبوس برای توریست نداریم.

پژمان فر در ادامه سخنانش به برخوردهای حمایتی مجلس نیز اشاره نمود و اضافه نمود:

ما در مجلس قانونی برای معافیت مالیاتی داشتیم که براساس آن هر فرد حقوقی در حوزه توریستی کار می کرد، 50 درصد مشمول معافیت مالیاتی می شد. این در حالی بود که 90 درصد آن ها ارز از کشور خارج می کردند. بنابراین در مجلس طرح صددرصد معافیت مالیاتی برای واردنمایندگان توریست خارجی به کشور تصویب شد. در مقابل، آن هایی که توریست خارج می نمایند باید صد درصد مالیات بدهند. چرا آن ها باید معاف باشند وقتی ارز از کشور خارج می نمایند و با این کار آسیب فرهنگی هم به وجود می آورند؟ البته که اشکالی ندارد مردم به خارج از کشور سفر نمایند، اما مالیات آن را هم باید بدهند.

پژمان فر بعلاوه برای ایجاد کمیسیون مستقل توریستی در مجلس اعلام آمادگی کرد و گفت که صفر تا 100 مسائل را می توان در چنین کمیسیونی پیگیری و آنالیز کنیم. البته در حال حاضر قوی ترین کارگروه کمیسیون فرهنگی مجلس به توریستی اختصاص دارد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "آیا واقعا رشد صنعت گردشگری ایران مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا واقعا رشد صنعت گردشگری ایران مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید