افزایش سرمایه های شناختی با برگزاری هفته آگاهی از مغز

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرگزاری خبرنگاران-هفته آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه های شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی از مغز، اوایل اسفند برگزار می گردد.

افزایش سرمایه های شناختی با برگزاری هفته آگاهی از مغز

به گزارش خبرگزاری وبلاگ داریوش به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدتقی جغتایی مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اینکه هفته آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه های شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی از مغز، برای هفتمین سال متوالی، اوایل اسفند به طور گسترده در سراسر کشور برگزار می گردد، اضافه نمود: این رویداد با سه شعار اصلی جهانی ارتقای بهتر مغز و عملکرد های آن، سرعت بخشیدن به کشف درمان بیماری های مغزی و مبارزه با برچسب زدن اختلالات مغزی به وسیله ترویج آموزش، از هفتم تا سیزدهم اسفند با همکاری و مشارکت نهاد های مردم نهاد و سایر مراکز و سازمان های علمی و تحقیقی برگزار می گردد.

وی گفت: هفته آگاهی از مغز، یک کمپین جهانی است که از سال 1394 در ایران برگزار می گردد. این رویداد، سال جاری نیز با برنامه ریزی انجمن علوم اعصاب ایران و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت گروه علمی سیناپس، سازمان های دولتی، سمن ها، دانشگاه و مراکز بهداشتی و درمانی، برای هفتمین سال متوالی به اجرا در می آید.

مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: در برنامه ریزی های اجرا شده، محتوا های علمی سال جاری نیز مانند سال های گذشته، گروه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، معلمان، گروه های سنی پیش دبستانی، دبستان و سالمندان موردتوجه و هدف قرار گرفته است.

وی گفت: انتخاب گروه های هدف به علت آن است که افراد، آگاهی های لازم با مسائل شناختی و بیماری های رایج مغزی را شناخته و به موقع جهت انجام غربالگری های تخصصی و دریافت خدمات درمانی و توان بخشی اقدام نمایند.

آقای جغتایی گفت: آشنایی معلمان با مفاهیم کارکرد های شناختی و چگونگی به کارگیری اصول شناختی در آموزش و تربیت دانش آموزان و بعلاوه آشنایی با بیماری های مغزی و شناختی، مورد هدف قرار گرفته و پرداختن به توانمندی های شناختی و مسائل شناختی در دوران میانسالی، از دیگر اهداف برنامه های سال جاری است.

وی اضافه نمود: آنچه در برنامه های سال جاری در هفته آگاهی از مغز، بیش از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است، اهمیت کارکرد های اجرایی برای زندگی سالم و هوشمند در تمام ابعاد و رشد اجتماعی، شغلی و تحصیلی در گروه های سنی مختلف است.

سینا توکلی دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز نیز با بیان اینکه با توجه به ادامه همه گیری کووید 19در کشور و ضرورت توجه به سلامت افراد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، سال جاری نیز همچون سال گذشته رویداد های مختلف این هفته، به صورت برخط و با حداکثر استفاده از فضای مجازی و محتوا های دیجیتال برگزار می گردد، اضافه نمود: در این برنامه کوشش شده تا از انواع روش های فراوری محتوا و انتقال مفاهیم در فراوریات محتوایی و برنامه ریزی های اجرا شده استفاده گردد. بعلاوه کوشش شده است تا اصول فراوری محتوا و آموزش بر مبنای اصول شناختی در برنامه های تدارک دیده شده زیر نظر استادان این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش سرمایه های شناختی با برگزاری هفته آگاهی از مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرمایه های شناختی با برگزاری هفته آگاهی از مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید