اعتراض فرماندار ژاپنی به رفتار های غیر اخلاقی تفنگداران آمریکا

به گزارش وبلاگ داریوش، به دنبال دستگیری یک تفنگدار دریایی آمریکا در اوکیناوای ژاپن، فرماندار این منطقه با اعتراض کتبی به مقامات آمریکایی، نظامیان ایالات متحد را فاقد سیستم آموزشی و مدیریت درست خواند.

اعتراض فرماندار ژاپنی به رفتار های غیر اخلاقی تفنگداران آمریکا

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ داریوش، پس از دستگیری یک تفنگدار دریایی آمریکا به اتهام تعرض جنسی به یکی از زنان ساکن در اوکیناوا در ژاپن، دفتر فرمانداری اوکیناوا روز جمعه اعتراض کتبی خود را به مقر تفنگداران دریایی ایالات متحده در این کشور تقدیم کرد.

به نوشته روزنامه میانیچی نامه دنی تاماکی فرماندار اوکیناوا به نیل اوونز از مقامات مسئول تفنگدارن دریایی آمریکا در ژاپن تحویل داده شد.

در این نامه آمده است: این حادثه نه تنها ساکنان محلی را به شدت آشفته کرد، بلکه نقض حقوق زنان ساکن این منطقه بود و این غیر قابل تحمل است. تفنگداران دریایی آمریکا فاقد سیستم آموزشی و مدیریت کافی هستند.

مقام آمریکایی نیز پس از دریافت نامه با عذرخواهی مدعی شد برای اجرای نظم و انضباط سخت تلاش خواهد شد تا تفنگداران دریایی ایالات متحده اقدامات درستی را خارج از پایگاه انجام دهند.

پلیس اوکیناوا ماروین ارل جیمز جونیور تفنگدار دریایی آمریکا را در 11 فوریه به اتهام تلاش برای تعرض به یک زن دستگیر کرد. گفته می شود که جیمز در زمان وقوع این حادثه مست بوده است.

چالش ها بین اهالی جزیره اوکیناوا و حدود 27 هزار نظامی آمریکایی مستقر در این جزیره همچنان بالاست. در همه پرسی های گذشته، بیشتر اهالی اوکیناوا با افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این جزیره مخالفت کرده و گفتند که چنین پایگاهی آسیب هایی را به محیط زیست وارد می کند و مسائل امنیتی برای اهالی این جزیره به وجود می آورد.

ساکنان جزیره اوکیناوا بار ها در مخالفت با حضور نظامی آمریکا و ارتکاب جرایم مختلف توسط پرسنل ارتش آمریکا از قبیل تجاوز و قتل زنان دست به تظاهرات زده اند. چندی قبل یک نظامی آمریکایی در جزیره اوکیناوا، زن ژاپنی را به قتل رساند، موضوعی که اعتراض وزارت خارجه ژاپن را به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتراض فرماندار ژاپنی به رفتار های غیر اخلاقی تفنگداران آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض فرماندار ژاپنی به رفتار های غیر اخلاقی تفنگداران آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید