استقبال از طرح های تحقیقاتی حوزه علوم شناختی

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از معاونت علمی و فناوری،پس از تجاری سازی و ارائه محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال در فناوری های شناختی، شرکت های متقاضی، دانشگاه ها، مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی با استقبال از این تولیدات، زمینه را برای توسعه پژوهش های مرز دانش، تحقیقات کابردی و ایجاد مقدمات درمان بیماران با استفاده از این تولیدات فراهم کردند

استقبال از طرح های تحقیقاتی حوزه علوم شناختی

طیف متنوعی از محصولات و خدمات شناختی از طریق شرکت های فعال این حوزه ارائه شده است که از جمله آن ها می توان به ایمپلنت های مغزی، تحریک الکتریکی عمقی مغز، تحریک مغناطیسی مغز، واقعیت مجازی برای جوندگان، تحریک بویایی، رهگیر چشمی، الکترود و سیستم های ثبت و تحریک مغز و نیز بازی ها و برنامه های کاربردی شناختی اشاره کرد.

با رونمایی از دستاوردها و توانمندی های حوزه علوم شناختی، 30 مرکز علمی و دانشگاهی در سطح کشور با ارسالی درخواست هایی به ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تمایل و آمادگی خود را برای خرید تجهیزات و ابزارهای حوزه شناختی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی اعلام کردند.

مراکز علمی و دانشگاهی با ارسال 40 درخواست، خواهان خرید 20 محصول فنی و تخصصی حوزه علوم شناختی به ارزش اقتصادی 110 میلیارد ریال از مرکز و شرکت دانش بنیان فعال در حوزه علوم شناختی شدند.

بومی سازی تجهیزات و ابزارها، توسعه و تقویت بازار کسب وکارهای مراکز و شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات و تجهیزات حوزه علوم شناختی، از اهداف رونمایی از تجهیزات و ابزارها حاصل از اجرای این طرح های تحقیقاتی بوده است.

مراکز علمی و بالینی کشور می توانند نیازمندی های فنی و تخصصی خود در حوزه علوم شناختی را با برخورداری از سقف 50 درصدی حمایت این ستاد، تهیه و تامین کنند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چارچوب اهداف و راهبرد معین شده تلاش می کند با حمایت از اجرای طرح های تحقیقاتی در بخش های فنی و تخصصی، زمینه رشد، توسعه، بومی سازی و تامین نیازهای مراکز علمی و تحقیقاتی به تجهیزات، ابزارها و سیستم ها در علوم شناختی را در داخل کشور فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقبال از طرح های تحقیقاتی حوزه علوم شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از طرح های تحقیقاتی حوزه علوم شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید