ارائه مدیر منابع انسانی بلوبانک با موضوع جای خالی تجربه مشتری در TEDxIUMS

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیر منابع انسانی بلوبانک در رویداد TEDxIUMS 2021 اهداف این شرکت برای خلق دوباره تجربه مشتری نوین و مدرن از بانک را تشریح کرد.

ارائه مدیر منابع انسانی بلوبانک با موضوع جای خالی تجربه مشتری در TEDxIUMS

رویداد TEDxIUMS 2021 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران تحت مجوز رسمی TED و با حضور فعالان حوزه کسب وکار، مخترعان، ایده پردازان و جمعی از علاقه مندان برگزار گردید. این رویدادها با شعار به سوی امید و با هدف پرورش خلاقیت و نوآوری برگزار گردید.

محسن محمدیان، مدیر ارشد منابع انسانی بلوبانک در این رویداد ارائه خود را با موضوع جای خالی تجربه مشتری و اهمیت آن در عصر امروز برای حاضران شرح داد.

مدیر منابع انسانی بلوبانک در ابتدا چگونگی گذار از دوران نیازها و خواسته ها به دنیای نو تجربه ها را تشریح کرد، به گفته محمدیان، در گذشته انسان ها نیازها و خواسته هایی داشتند که برای پاسخ دادن به این نیازها راه حلهای زیاد و متنوعی خلق شد.

وی بانک را به عنوان یکی از این نیازها شمرد و گفت: انسان ها زمانی این نیاز را پیدا کردند تا نهادی برای حفاظت و نگهداری از پول ها و سرمایه های آن ها راه اندازی گردد و در پی برطرف این نیازها، راه حل بانک خلق شد. این دوران را می توان عصر نیازها و خواسته ها نام برد. دورانی که قهرمانان و چهره های شاخصی مثل هنری فورد، موسس کارخانه های اتومبیل سازی فورد یا بیل گیتس، موسس مایکروسافت را دارد. این افراد، همان هایی هستند که برای نیازهای مختلف مشتریان پاسخ های متنوع خلق کردند.

به گفته مدیر منابع انسانی بلوبانک، ما از دوران نیازها عبور نموده ایم و در عصر فعلی تجربه های کاربران اهمیت پیدا نموده است.

محمدیان در شرح این تغییر و تحول بر این باور است که دوران فعلی را می توان عصر تقابل میان خواسته ها و نیازها و تجربه ها و خاطرات دانست. تجربیاتی که از احساس رضایت و خوشایند کاربران ساخته می گردد.

مدیر منابع انسانی بلوبانک در این مورد می گوید: امروزه وقتی با نیازی روبرو می شویم، به حد کافی راه حلهای متنوعی برای پاسخ گویی به آن وجود دارد. جایی که ما به عنوان سازنده یک محصول یا ارائه دهنده ی خدمات باید روی آن متمرکز شویم، خلق تجربه ای خوشایند برای کاربران است.

مخترعان، طراحان، صاحبان کسب وکار و سایر افرادی که در عصر نیازها در پی خلق راه حل بودند، در این دوران نو در پی ساخت تجربیات و خاطرات رضایت بخش و دل پذیر برای کاربران خود هستند.

به گفته محمدیان، قهرمانان و نام های شاخص این دوران نو افرادی مثل ایلان ماسک و استیو جابز هستند که با ارائه محصولات نوآورانه خود تجربه کاربری را تغییر داده و متحول نموده اند.

مدیر منابع انسانی بلوبانک، مفهوم Neo Experiences را به عنوان یکی از روندهای مطرح این حوزه معرفی کرد که توانسته راه حلها و تجربه هایی نو را خلق کند.

محمدیان با اشاره به پیروزیت فروشگاه آنلاین zappos در آمریکا از این کسب وکار به عنوان یکی از مثال های پیروز در خلق تجربیات مدرن نام برد و گفت : زمانی که zappos کار خود را به عنوان فروشگاه آنلاین کفش شروع کرد کمتر کسی تصور پیروزیت آن را داشت اما این شرکت با خلق تجربه ای نوین و مدرن از خرید آنلاین کفش، به پیروزیت چشم گیری رسید. به گونه ای که آمازون پس از چند سال این شرکت را خرید و در حال حاضر zappos سهم 25 درصدی از بازار کفش آمریکا دارد.

محسن محمدیان، بلوبانک را به عنوان یکی دیگر از نمونه های پیروز در خلق تجربیات مدرن و نوین عنوان نمود. مدیر منابع انسانی بلوبانک دراین باره می گوید: بلوبانک یکی از کسب وکارهایی است که به خلق تجربه ای نوین از بانک روی آورده است. بانک پیچیده ترین، سنتی ترین و بوروکراتیک ترین ساختار و نهاد را دارد، با وجود این همکاران من در بلوبانک پیروز شدند تجربه کاربران از بانک را بر پایه ای تمام دیجیتال بازآفرینی نمایند و احساس رضایت و لذ ت بخشی از خدمات بانکی و اقتصادی را ارائه دهند. این تجربه خوشایند باعث شده تا بلوبانک در مدت کوتاهی بیش از یک میلیون کاربر فعال داشته باشد.

به گفته محمدیان در عصر نیازها ما نیاز داشتیم تا از پول و سرمایه مان محافظت گردد و برای همین راه حل بانک خلق شد. در عصر تجربه ما در پی تجربه ای خوشایند از خدمات و محصولات هستیم و برای این راه حل نئوبانک ها تاسیس شدند. در نئوبانک، بانکی از نو ساخته نمی گردد بلکه همان فرآیند ها این بار در ساختاری کاملا دیجیتال و با تمرکز بر روی تجربه مشتری، تغییر و مدرن می گردد.

مدیر ارشد منابع انسانی بلوبانک اعتقاد دارد که کسب وکارها در عصر فعلی باید به این نکته مهم توجه نمایند و بر روی ساخت تجربه ای نوین و مدرن متمرکز شوند.

سخنرانی محسن محمدیان، مدیر ارشد منابع انسانی بلوبانک با عنوان جای خالی تجربه مشتری در رویداد TEDxIUMS 2021 را می توانید در این به صورت رایگان دیدن کنید.

منبع: شبکه چی

به "ارائه مدیر منابع انسانی بلوبانک با موضوع جای خالی تجربه مشتری در TEDxIUMS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مدیر منابع انسانی بلوبانک با موضوع جای خالی تجربه مشتری در TEDxIUMS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید