ادامه اعترضات در پایتخت آمریکا و به آتش کشیدن مجسمه شخصیت ها

به گزارش وبلاگ داریوش، گروهی از معترضان در واشنگتن مجسمه یکی از ژنرال های کنفدراسیون را به آتش کشیدند.

ادامه اعترضات در پایتخت آمریکا و به آتش کشیدن مجسمه شخصیت ها

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ داریوش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، معترضان در واشنگتن دی سی اواخر روز جمعه در یکصد و پنجاه و پنجمین سالگرد دهم ژوئن که یک تعطیلی به مناسبت سرانجام برده داری است، مجسمه آلبرت پایک یکی از ژنرال های کنفدراسیون را به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، حدود 80 تا 100 نفر از معترضان ساعت 11 شب روز جمعه در اطراف مجسمه ژنرال پایک تجمع کردند و 15 دقیقه بعد این مجسمه را به آتش کشیدند.

مدت کوتاهی پس از این حادثه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پلیس شهر واشنگتن به خاطر اهمال و کوتاهی در وقوع این اتفاق به شدت انتقاد کرده است. ترامپ خواستار بازداشت فوری افرادی شده است که در این حادثه دست داشتند.

کنفدراسیون ایالت های جنوبی آمریکا مجموعه ای از ایالت های جنوبی بودند که پس از پیروزی آبراهام لینکلن در انتخابات ریاست جمهوری 1860 میلادی جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. 11 ایالت جنوبی آمریکا در سال 1861 میلادی در مخالفت با سیاست های برده داری و نژادپرستی لینکلن، اعلام استقلال کرده و این مساله سرآغاز یک جنگ داخلی 4 ساله در ایالات متحده شد.

در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس، شهرها و ایالتهای مختلف این کشور طی هفته های اخیر شاهد اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و رفتارهای خشونت آمیز پلیس بوده و معترضان اقدام به انهدام مجسمه های شخصیت های تاریخی آمریکایی کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه اعترضات در پایتخت آمریکا و به آتش کشیدن مجسمه شخصیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعترضات در پایتخت آمریکا و به آتش کشیدن مجسمه شخصیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید