ائتلاف سعودی حمله انصارالله یمن به پالایشگاه نفت جده را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی سعودی (SPA) روز دوشنبه با استناد به گفته های سخنگوی ائتلاف نظامی عربستان اصابت یک فروند موشک نیروهای انصار الله یمن به یک مخزن سوخت در مرکز توزیع فرآورده های نفتی در شهر جده عربستان را تأیید کرد.

ائتلاف سعودی حمله انصارالله یمن به پالایشگاه نفت جده را تأیید کرد

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود که این حمله تروریستی بزدلانه، توان و مقدورات ملی پادشاهی [عربستان] را هدف قرار نمی دهد، بلکه بیشتر نقطه اتکای اقتصاد جهان و ملزومات آن و همچنین امنیت انرژی جهانی را مورد هدف قرار می دهد.

المالکی همچنین گفت که ائتلاف سعودی تدابیر عملی لازم را برای حراست از شهروندان و اهداف غیرنظامی اتخاذ می کند و آنهایی که این حملات را طرح ریزی و اجرا می کنند، پاسخگو خواهند بود.

یکی از مقامات وزارت انرژی عربستان سعودی گفت که در یک مخزن سوخت در مرکز توزیع فرآورده های نفتی در شمال جده آتش سوزی رخ داد که این آتش مهار شد و این حادثه هیچ زخمی در پی نداشت.

گفتنی است که بخش اعظمی از تأسیسات مربوط به تولید و صادرات نفت شرکت آرامکو در استان شرقی عربستان با فاصله ای بیش از یکهزار کیلومتر از شهر جده واقع شده است.

از سوی دیگر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای نظامی انصارالله یمن صبح روز دوشنبه گفت که موشک پرتاب شده از سوی این نیروها به مرکز توزیع فرآورده های نفتی شرکت آرامکو در شهر جده اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای انصارالله یمن همچنین گفت که شرکتهای خارجی و ساکنان عربستان سعودی باید هوشیار و مراقب باشند زیرا عملیاتها ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است که حمله موشکی نیروهای انصارالله یمن در پاسخ به اقدامات تجاوزگرانه و مداخله جویانه ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ داخلی یمن است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ائتلاف سعودی حمله انصارالله یمن به پالایشگاه نفت جده را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی حمله انصارالله یمن به پالایشگاه نفت جده را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید