آینده خودران ها را در کانسپت الکتریکی Smart Pod بیوک دیدن کنید

به گزارش وبلاگ داریوش، بیوک با برجسته کردن زمان حال و آینده، در نمایشگاه خودرو گوانجو از کانسپت تازه Smart Pod رونمایی کرد.

آینده خودران ها را در کانسپت الکتریکی Smart Pod بیوک دیدن کنید

این خودروی مفهومی بر پایه پلتفرم الکتریکی Ultium جنرال موتورز و به وسیله استودیوی طراحی های پیشرفته امریکا (US Advanced Design Studio) طراحی شده و می خواهد تصویری از آینده خودروهای خودران کامل ارائه دهد.

در این خودرو، احتمالا، سرنشینان به همراه راننده از نوشیدن یک فنجان چای در حین تماشای زنده فوتبال روی صفحه نمایش بزرگ داشبورد لذت می برند تا اینکه بخواهند دائم کف پا را روی پدال گاز و ترمز بکشند.

استفاده از نوع شیشه گران قیمت، یک عنصر اساسی در طراحی خودروی Smart Pod است. این شیشه تقریبا از بیرون مات ولی در داخل کابین خودرو شفاف است و سراسر بدنه خودرو را تشکیل می دهد.

ما انتظار داشتیم که شیشه داخلی Smart Pod شامل نوعی پوشش واقعیت افزوده باشد اما شرکت بیوک می گوید این ویژگی را روی صفحه نمایش 50 اینچ ال ای دی ریتنا ارائه نموده است. شیشه این خودرو در داخل کابین کاملا شفاف و بدون دستکاری برای اهداف دیگر به جای مانده است و ارتباطی پانوراما با محیط طبیعی در فضای باز ایجاد می نماید.

بیوک به وسیله رابط هایی مانند پوشش گیاهان روی داشبورد یا پوست درختان کفپوش سعی نموده این ارتباط و هماهنگی با طبیعت را درون خودرو بیشتر کند. مسافران نشسته روی جایگاه های Smart Pod می توانند از منظره ها بیرون لذت ببرند یا به خواب بروند و اجازه دهند ستاره های چشمک زن یا آسمان آبی آن ها را به خوابی عمیق ببرند.

در طول اوقات بیداری، جایگاه ها مفهوم خود را از دست می دهند و قابل تبدیل به میزهای متغیر هستند تا در کنار نمایشگرهای جمع شونده چند حالته و سیستم صوتی با قابلیت حذف نویز، همگی یاری نمایند مسافران بتوانند آزادانه هر کاری در کابین خودرو انجام دهند. این نمایشگر عریض برای نمایش اطلاعات و تفریح استفاده می گردد ولی می تواند به حالت عمودی برای اتصال به دستگاه های تلفن همراه و نمایش هر چیزی از جمله آخرین قسمت های سریال ها و فیلم های مورد علاقه روی نتفلیکس را نمایش دهد.

سیستم اطلاعات و تفریح بزرگ تر در این ماشین نیز به دستیار صوتی و کنترل صدا مجهز است و می تواند حرکات چشم را ردیابی کند تا به عنوان یک رابط انسان و ماشین (HMI) استفاده شوند.

خودران Smart Pod از درب های کشویی ون مانند استفاده می نماید و دارای مجموعه کاملی از حسگرهای رانندگی (هنوز نامشخص)، نورپردازی میکرو LED به جای چراغ های جلو و عقب سنتی و امکانات رفاعی مدرن دیگری است.

منبع: یک پزشک

به "آینده خودران ها را در کانسپت الکتریکی Smart Pod بیوک دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده خودران ها را در کانسپت الکتریکی Smart Pod بیوک دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید