آموزش تمیز کردن سنگفرش

به گزارش وبلاگ داریوش، سنگفرش یکی از مصالح پرکاربرد و با دوام برای پوشاندن کف محوطه بیرون ساختمان و حیاط است؛ اما اگر روش شستشوی سنگفرش و از بین بردن جرم روی سنگ را ندانید ممکن است نظافت آن تبدیل به یک چالش آزاردهنده گردد. تکنیک های مختلف برای نظافت سنگفرش وجود دارد که شما می توانید در کوتاه ترین زمان سنگفرش های تیره و کثیف را تمیز کنید. برای آموزش تمیز کردن سنگفرش و راه حل جرم زدایی آن با مجله خبرنگاران همراه باشید.

آموزش تمیز کردن سنگفرش

بعلاوه شما می توانید برای نظافت ویژه و تمیز کردن ساختمان محل کار یا منزل خود از مهارت و تجربه نیروهای خدماتی و نظافتی وبلاگ داریوش بهره ببرید. نیروهای مجرب و متعهد خدماتی در کوتاه ترین زمان، نظافت کامل ساختمان شما را انجام خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارائه خدمات و آگاهی از قیمت خدمات نظافت منزل و ساختمان به صفحه نظافت منزل و ساختمان مراجعه کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای تمیز کردن سنگفرش ها، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند برس ها، خمیرکش ها و ماشین های شستشو بهره ببرید.
  • برای رفع لکه ها و آلودگی های رایج در سنگفرش ها، ترکیبات خانگی مانند سرکه، آب اکسیژنه، بیکاربنات سدیم و مایع ظرفشویی بسیار موثر هستند.
  • ذرات شن و خاک، گردوغبار و موادی مانند مواد نفتی، رنگ، قهوه، چای و مایعات دیگر می توانند لکه های سختی روی سنگفرش ها ایجاد نمایند.

مراحل آماده سازی

قبل از آغاز به تمیز کردن سنگفرش ها، باید مراحل آماده سازی را انجام دهید. این مراحل شامل انتقال اشیاء از روی سنگفرش ها، خیس کردن سطح سنگفرش لکه ها و آلودگی های خاص است.

استفاده از مواد شوینده مناسب

اولین نکته آموزش تمیز کردن سنگفرش انتخاب یک پاک نماینده مناسب است. برای تمیز کردن سنگفرش ها، می توان از مواد شوینده گوناگون استفاده کرد، اما باید موادی را انتخاب کنید که سازگاری خوبی با سنگفرش های شما داشته باشند. بهتر است از مواد شوینده طبیعی بهره ببرید تا سطح سنگفرش آسیب نبیند.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

به کار بردن ابزارهای مناسب

برای تمیز کردن سنگفرش ها، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند برس ها، خمیرکش ها و ماشین های شستشو بهره ببرید. اما باید به این نکته توجه کنید که ابزارهای انتخاب شده برای تمیز کردن سنگفرش ها، آن را خراش ندهند.

رفع لکه ها و آلودگی ها

برای رفع لکه ها و آلودگی های رایج در سنگفرش ها می توانید از ترکیبات خانگی مانند سرکه، آب اکسیژنه، بیکاربنات سدیم و مایع ظرفشویی و یک برس بهره ببرید. با این متد آموزش تمیز کردن سنگفرش می توانید لکه ها را به خوبی رفع کنید.

شستشوی دوره ای سنگفرش

بهتر است سنگفرش های خود را به صورت دوره ای و با فاصله های منظم تمیز کنید. این کار به جلوگیری از انباشتگی آلودگی ها و لکه ها یاری می نماید و سنگفرش ها را تمیز و درخشان نگه می دارد. با استفاده از این تکنیک های آموزش تمیز کردن سنگفرش و رعایت توصیه های بهداشتی و ایمنی، می توانید زیبایی سنگفرش را حفظ کنید و از کدر شدن آن جلوگیری نمایید.

برای جلوگیری از تجمع آلودگی ها، بهتر است سنگفرش های خود را به طور روزانه جارو بزنید و در نظافت های دوره ای با استفاده از برس مخصوص و مواد شوینده مناسب، لکه ها و آلودگی ها را از سطح سنگ فرش های پاک کنید. با این نکته هم به سنگ فرش آسیب نمی زنید هم فرایند شست وشو و تمیز کردن را طولانی نمی کنید.

حفظ و نگهداری سنگفرش ها نه تنها زیبایی آن ها را حفظ می نماید، بلکه مانع از پوسیدگی آن ها نیز می گردد.

چه عواملی باعث از بین رفتن زیبایی سنگ فرش ها می گردد؟

برای اینکه بتوانید تکنیک های آموزش تمیز کردن سنگفرش را به درستی اجرا کنید، ضروری است از ابزار و مواد مناسب استفاده نمایید. در ادامه توضیح می دهیم که چه عواملی زیبایی انواع سنگ فرش را تهدید می نماید و به آن آسیب می زند.

  • آلودگی ها و لکه ها

ذرات شن و خاک، گردوغبار و موادی مانند مواد نفتی، رنگ، قهوه، چای و مایعات دیگر می توانند لکه های سختی روی سنگفرش ها ایجاد نمایند. برای پاک کردن این لکه ها بهتر است در اسرع وقت با مواد شوینده مناسب برای از بین بردن آن ها اقدام کنید تا درنهایت هیچ اثری از آن ها باقی نماند.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد وبلاگ داریوش

  • آب و رطوبت

رطوبت و آب می توانند عامل تشکیل کپک و رسوبات در سنگفرش ها باشند که منجر به آلودگی و کدر شدن سطح سنگفرش می گردد. اگر برای شما مقدور است بعد از شستن سنگ فرش ها با پارچه مناسب آن را خشک کنید تا فرصتی برای ایجاد کپک و رسوب به وجود نیاید.

  • برخورد اشیاء سخت

برخورد اشیا سخت مانند تیغه های فلزی یا برس های سخت، روی سنگفرش ها، سطح آن ها را خراش می دهد و باعث آسیب رسیدن به آن ها می گردد. از این رو مراقب باشید تا این اشیا روی سنگ فرش ها نیفتند و زیبایی آن را از بین نبرند.

  • لرزش زمین

لرزش ناگهانی زمین ممکن است سبب شکستن و خراشیدن قطعات سنگفرش گردد و حتی آن ها را از بین ببرد. البته بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیستند و شما نمی توانید از این اتفاقات جلوگیری کنید؛ اما در نظر داشته باشید که استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت در چنین شرایطی مقاومت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن سنگ راه پله

تمیز کردن حرفه ای سنگفرش با استفاده از ابزار و ماشین آلات

اگر به تنهایی نمی توانید سنگ فرش ها را بشویید، بهتر است از مجموعه حرفه ای و کاربلد بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. شرکت های خدماتی که امور مربوط به نظافت را انجام می دهند، مجهز به ابزار و ماشین آلاتی هستند که مناسب کفسابی است و اگر سنگفرش ها کدر و تیره شده باشند، می توان با استفاده از این ابزار سنگفرش ها را مجددا درخشان و براق کرد.

اگر در جستجوی شرکت خدمات نظافت جهت شستن کف آپارتمان و رفع کدری سنگ کف هستید، توصیه می کنیم به موارد زیر توجه کنید.

  • پرسنل و نیروهای نظافتی باید متعهد و حرفه ای باشند.
  • ابزارهای مناسب و پیشرفته به کار ببرند.
  • از شوینده مناسب برای تمیزکاری استفاده نمایند.
  • خدمات شرکت باید ارزان باشد.

سخن پایانی

در نظر بسیاری از افراد آموزش تمیز کردن سنگفرش یا سایر امور نظافتی چندان اهمیتی ندارد. این افراد تصور می نمایند که می توان از هر ابزار و شوینده ای که در دسترس باشد برای تمیز کردن و نظافت سطوح مختلف استفاده کرد.

اما در نظر داشته باشید که امروزه مواد جرم زدا و شوینده های قوی در بازار وجود دارند که به راحتی ممکن است به سطوح آسیب برسانند و حتی شما مجبور باشید که هزینه زیادی را برای تعویض و ترمیم مصالح آسیب دیده صرف کنید.

در چنین مواقعی اهمیت آموزش تمیز کردن سنگفرش و سایر سطوح تعیین می گردد. توصیه می کنیم قبل از استفاده از شوینده های مختلف آن را روی قسمتی از سطوح که دور از دید هستند آزمایش کنید.

منبع: آچاره

به "آموزش تمیز کردن سنگفرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تمیز کردن سنگفرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید