آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا سه شنبه به دلیل پایداری و سکون نسبی جو، غلظت آلاینده های جوی در کلان شهرها و شهرهای صنعتی نظیر تهران، البرز، قزوین و اصفهان افزایش می یابد که این شرایط روزهای آینده در مشهد هم حاکم خواهد بود.

آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز

به گزارش وبلاگ داریوش، صادق ضیائیان در تبادل نظر با فارس در تشریح شرایط جوی کشور گفت: از امروز شنبه 22 آذر تا سه شنبه 25 آذر با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در اغلب نقاط کشور انتظار داریم در کلان شهرها و شهرهای صنعتی بر غلظت آلاینده های جوی اضافه نموده گردد.

وی اضافه نمود: این شرایط در تهران، اراک، البرز، قزوین و اصفهان در روزهای مذکور شدیدتر است، ضمن آنکه روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، افزایش آلاینده های جوی در مشهد نیز پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: در 3 روز آینده یخ زدگی و لغزندگی جاده ها، همچنین مه آلودگی در معابر و راه های مواصلاتی نیمه شمالی کشور خصوصاً در جاده های کوهستانی شمال شرق، شمال غرب و جاده های منتهی به البرز پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه امروز بارش برف و مه آلودگی در خراسان رضوی و بارش پراکنده باران در گیلان داریم، اضافه نمود: در 2 روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: اواخر وقت دوشنبه 24 آذر و همچنین سه شنبه سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می گردد و موجب بارش برف و باران در شمال غرب و غرب کشور خواهد شد و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری نیمه غربی کشور را دربرمی گیرد؛ بارش در جنوب غرب و جنوب کشور به صورت رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید خواهد بود.

وی اضافه نمود: از امروز تا فردا هوای سرد در شمال شرق کشور ماندگار خواهد بود و از امروز تا دوشنبه در شرق و جنوب شرق کاهش نسبی دما داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا چهارشنبه 26 آذر در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می گردد و از دوشنبه تا خاتمه هفته در شرق و جنوب شرق همچنین شمال شرق کشور افزایش 6 تا 10 درجه ای دما خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه شنبه شرق دریای عمان مواج است، همچنین از دوشنبه تنگه هرمز مواج خواهد بود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در 2 روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 7 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در شهرهایی که افزایش غلظت و انباشت آلاینده های جوی مورد تأیید نهاده شد، توصیه می گردد از حضور افراد آسیب پذیر به ویژه بچه ها، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی در سطح شهر خودداری گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها و توصیه به عدم حضور در فضای باز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید