8 تغییر عجیب بدن پس از مرگ

به گزارش وبلاگ داریوش، از تغییرات رنگ پوست گرفته تا تخریب بافت های درونی بدن، همه بخشی از فرایند بازگشت بدن انسان به طبیعت هستند.

8 تغییر عجیب بدن پس از مرگ

تغییرات بدن پس از مرگ ناشی از توقف فعالیت های ارگان های حیاتی است و از چند دقیقه بعد از مرگ شروع می گردد. نظریه ها و شواهد موجود نشان می دهد که پس از مرگ، عملکرد همه اعضای بدن همزمان متوقف می گردد. مرگ، باعث توقف عملکرد سیستم عصبی شده و فرآیندهای ارتباطی و هماهنگی بین اعضای بدن را نیز قطع می نماید. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ داریوش همراه باشید.

تغییرات بدن پس از مرگ

از کاهش دمای بدن گرفته تا رسوب مواد غذایی در دیواره روده ها تغییراتی هستند که از چند ثانیه بعد از توقف قلب شروع می شوند.

1. تغییر رنگ پوست

پس از مرگ، پوست بدن به رنگ خاکستری یا سبز مایل به آبی در می آید. این تغییر در رنگ پوست به علت تجمع رنگ هایی که در فعالیت خونی و عملکرد سلول ها نقش دارند، رخ می دهد.

2. کاهش دمای بدن و سفت شدن آن

در نتیجه تغییرات بدن پس از مرگ بدن به تدریج سفت و سرد می گردد. این تغییرات به علت توقف گرمای فراوریی بدن و عدم فعالیت ماهیچه هاست.

3. لکه های پوستی

یکی از تغییرات بدن پس از مرگ پیدایش لکه های رنگی بر روی پوست است که به علت نشت مایعات بدن به وسیله ریزمویرگ ها (غشاءهای مخاطی) به بیرون اتفاق می افتد.

4.تخریب بافت های بدن

پس از مرگ، فعالیت آنزیم ها در بدن قطع می گردد و بافت های بدن به تدریج تخریب می شوند. این تغییر منجر به پوسیدگی و تحلیل بافت ها خواهد شد.

5. تغییرات تخمیری

پس از مرگ، به علت مسدوم شدن مسیر انرژی به سلول ها، فرایند تخمیر غذا در روده ها متوقف می گردد. این مساله باعث کاهش pH روده و رسوب مواد تخمیری در دیواره روده ها می گردد.

6.تورم شکم

پس از مرگ، گازهای فراوری شده در روده ها که ناشی از فعالیت میکروارگانیسم های روده ای هستند در بدن تجمع نموده و باعث بروز برآمدگی و تورم شکم می شوند.

7. تغییرات رنگ چشم

پس از مرگ، چشم رطوبت خود را از دست می دهد و قرنیه چشم به علت خشکی رنگی تیره و مات به خود می گیرد.

8. تغییرات در ناخن ها و موها

علی رغم برخی شایعات مبنی بر رشد مو و ناخن پس از مرگ، رشد ناخن ها و موها قطع شده و به تدریج ضعیف و شنماینده می شوند.

پیشنهاد مطالعه: می دانستید که کلاغ ها متجاوزان را مجازات می نمایند؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "8 تغییر عجیب بدن پس از مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 تغییر عجیب بدن پس از مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید