15 عکس که شما را مجبور می نمایند به تانزانیا سفر کنید!

به گزارش وبلاگ داریوش، شاید ما ایرانی ها آن طور که باید و شاید کشورهای آفریقایی را به عنوان یک مقصد گردشگری به حساب نمی آوریم. به این عکس ها نگاه کنید تا نظرتان تغییر کند!

15 عکس که شما را مجبور می نمایند به تانزانیا سفر کنید!

تانزانیا کشوری در شرق قاره آفریقا است. با سفر به این کشور اولین و محبوب ترین سرگرمی معروفی که نامش به گوش تان می خورد Big Five سافاری است که همان بازدید از 5 حیوان در طی یک سافاری است. در این ماجراجویی از یک جنگل زیبا عبور می کنید، از دره آتشفشانی می گذرید و در امتداد دریاچه ای جادویی گام برمی دارید! البته که حیوانات وحشی زیادی را هم می بینید!

حیات وحش و جغرافی تانزانیا به مقدار مردمش متنوع است. در سفر به تانزانیا حتما با مردم محلی دیدار کنید و از مصابحت با آنها غرق لذت شوید.

یکی دیگر از چیزهایی که از قلم نیاندازید بازدید از پارک ملی سرنگتی، معروف ترین پارک ملی جهان، است.

1- دریاچه مانیارا و فلامینگوها

دریاچه مانیارای پارک ملی سرنگتی بر حاشیه دره ریفت واقع شده است و هزارات فلامینگوی صورتی رنگ را به آب شورمزه خود جذب می نماید. اطراف دریاچه را یک دشت سیلابی پر از چمن فرا گرفته است و در بالای آن جنگل های آبی قرار گرفته است. در سفر به این پارک ناهار را در کنار دریاچه بخورید! چرا که می توانید تعداد زیادی فلامینگو که در آب بازی می نمایند و بالا و پایین می پرند را تماشا کنید! تنها تصور کنید که این فلامینگوها همه با هم در بالای درپاچه پرواز می نمایند و عکس شان در آب می افتد، چه صحنه ای!

می دانستید فلامینگوها در واقع خاکستری رنگ هستند و رنگ صورتی شان به خاطر خوردن میگو و جلبک آب - سبز است؟ آلفا و بتا کارتنوئیدهای موجود در غذاشان این رنگ صورتی زیبا را به آنها می بخشد.

2- بازدید از قوم ماسای مارا

قوم ماسای یکی از مشهورترین اقوام آفریقایی هستند که در مرز میان کنیا و تانزانیا و در دشت های دامنه کوه کلیمانجارو زندگی می نمایند و از تیره نیلوت می باشند. این قوم که به طور سنتی جنگجو هستند قومی دامپرور و نیمه کوچ نشین بوده و از نظر سنت ها، پوشش و ظاهر تفاوت بارزی با اقوام بانتو و سایر اقوام ساکن آفریقای سیاه دارند.

در حدود 800 هزار ماسای مارا در تانزانیا زندگی می نماید. خیلی از آنها در اطراف منطقه حفاظت شده انگورونگورو هستند. اگر دلتان می خواهد قوم ماسای را ببینید، به روستای ایندوی نیسیی بروید. امروزه برای ماسای ها بسیار سخت شده که زندگی سنتی و معنوی خود را به شکلی که بوده حفظ نمایند. به علت کاهش یافتن زمین های مناسب چرای گله، ماسای مجبورند سورگوم، برنج، سیب زمینی و کلم بخرند. آنها پول خرید این اقلام را از بازدید گردشگر ها به دست می آورند. در هر قبیله ای چند نفر انگلیسی صحبت می نمایند و گردشگر ها را با زندگی و فرهنگ قبیله آشنا می نمایند.

3- آبشار مترونی (Materuni)

در بیرون شهر مشی، در امتداد دامنه های کلیمانجارو، که آبشار زیبا و با ابهت 150 متری به نام آبشار مترونی در داخل جنگلی سبز و انبوه قرار گرفته است. معمولا تورهای محلی تور کوهنوردی برای بازدید از این آبشار را در ترکیب با تور قهوه برگزار می نمایند. بالا رفتن از کوه برای رسیدن به این آبشار خروشان حدود 1 ساعت طول می کشد و در راه هم انواع و اقسام پروانه ها و مارمولک های رنگارنگ شما را بدرقه می نمایند!

4- سلطان انگورونگورو

یکی از برترین مکان ها برای تماشا حیات وحش در تانزانیا، به غیر از سرنگتی، گودال انگورونگورو است. این گودال در نتیجه انفجار فروریختن خود به خودی یک آتشفشان غول آسا در حدود 2 میلیون سال پیش است! دیواره های بلند این گودال آتفشانی از گونه های وحشی زیادی که درون آن زندگی می نمایند حفاظت می نماید. در این بین بیش از 70 شیر هم پیدا می شوند. در حقیقت تانزانیا خانه بیش از یک سوم شیرهای جهان است!

5- استخر پارتی فیل ها!

اگر برای ماه عسل به تانزانیا سفر می کنید، بد نیست هتلی شیک تر برای اقامت پیدا کنید! هتلی مانند هتل چهار فصل سرنگتی (The Four Seasons Serengeti). می پرسید چرا؟ خب به غیر از اینکه در این مدت خانه تان درست در وسط یکی از معروف ترین و محبوب ترین نقاط برای سافاری است، خود مجموعه هتل هم همواره پر از حیوانات جورواجور و جالب است!

6- آهوهای مینیاتوری آفریقا

ایستادن در کنار آهوهایی که تنها کمی بلند تر از 30 سانتی متر هستند، شاید بامزه ترین تجربه ای باشد که در آفریقا می کنید! این آهوها بامزه ترین نام را دارند، دیک دیک! دماغ دراز و چشم های معصوم دیک دیک باعث می گردد نتوانید چشم از آن بردارید!

7- غروب خورشید در دریاچه آیسی

اگر امکانش را دارید یک شب را در ساحل دریاچه آیسی صبح کنید. به این ترتیب هم غروب دل انگیز و هم طلوع سحر آمیز آفتاب را در آنجا خواهید دید. دریاچه آیسی یک دریاچه نمکی بزرگ در دره حاصلخیز ریفت است. می توانید شب را در کمپ چادری مجهز کیسیم نجدا بگذرانید و سپس از صخره های مجاور بالا بروید تا یک چشم انداز بی مانند از دریاچه و منطقه را ببینید.

8- شکار با هادزابی

بوشمن های هادزا (بوشمن ها یا سان ها قبایل شکارچی- خوراک جو صحرانشینی هستند که در جنوب قاره آفریقا زندگی می نمایند) یکی از آخرین قبیله های شکارگر - خوراک جوی واقعی به جای مانده در جهان هستند. در حدود 800 نفر از آنها به صورت نیمه عشایری در بیشه های خشک و خالی از سکنه دریاچه آیسی زندگی می نمایند. زندگی این قبایل به ریشه گیاهان، میوه ها و شکار وابسته است. برای بازدید از قبایل بوشمن های هادزا باید صبح زود بیدار شوید و به محل زندگی شان بروید. با آنها صحبت کنید، درمورد فرهنگ و آداب و رسوم شان بدانید و بعد هم وقتی خواستند به شکار پرنده و حیوانات کوچک بروند، با آنها همراهی کنید! این یکی از تجربه های خاص تان در تانزانیا خواهد شد!

9- اسب آبی های کثیف کثیف!

اگر یکی از حیوانات مورد علاقه تان اسب آبی است، در سفر به تانزانیا تماشا آن را نباید فراموش کنید. خب این حیوانات خوک نیستند اما می توانند به مقدار خوک کثیف کاری و شیطنت نمایند!

10- پلنگ های تانزانیا

گاهی پیدا کردن این پلنگ ها می تواند مشکل باشد، به همین علت است که از آنها به عنوان گریزان ترین گربه سان آفریقا یاد می گردد. یکی از برترین مکان ها برای تماشا این پلنگ در دره رودخانه سرونرا در سرنگتی است. اگر کمی خوش شانس باشید در سافاری در این منطقه این پلنگ های خوش خط و خال را خواهید دید.

11- قبیله Datoga

مردم قبیله دتگا هم در دره ریفت زندگی می نمایند. این قبیله 3000 سال پیش از قلمه های اتیوپی به این مکان مهاجرت کردند و به سمت جنوب، جایی که امروزه به عنوان کنیا و تانزانیا شناخته می گردد، آمدند. مردم این قبیله آهنگران قابلی هستند که با استفاده از هنر خود سر نیزه های تیز، دستبند و چاقوهای آلومینومی یا برنجی درست می نمایند. آنها این تولیدات شان را در ازای گوشت، عسل و چرم حیوانات با همسایه های هادزایی شان داد و ستد می نمایند.

12- درختان بائوباب جادویی

اگر کتاب شازده کوچولو را خوانده باشید با درخت های بائوباب آشنایید! اگر فکر می کنید تنها جایی که می توان یک درخت بائوباب پیدا کرد در ماداگاسکار است، خب اشتباه می کنید! این درخت های باستانی با ظاهر عجیب و غریب شان شما را عاشق خود می نمایند. در واقع 8 گونه بائوباب در جهان وجود دارد که بزرگ ترین آنها که بیش از 30 متر رشد می نماید و تانزانیا است. سایز درخت های بائوباب می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. جالب است بدانید بائوباب می تواند حدود 100.000 لیتر آب ار در تنه غول آسای خود جای دهد!

13- میمون های آبی عصبانی

این میمون ها در واقع آبی نیستند، بیشتر زیتونی مایل به خاکستری اند. آنها به تعداد زیادی در کانوپی های جنگلی یافت می شوند و از میوه، برگ، گل، حشرات و غیره تغذیه می نماید. اگر آنها را ببینید مشاهده می کنید که مدام در حال صدا کردن همدیگر و جست و خیز هستند! این میمون ها در خانواده هایی متشکل از 40 نفر، که بیشتر افراد ماده هستند، و به سرپرستی یک نر رهبر زندگی می نمایند.

14- بوفالو و لندرور

لندرور و بوفالو درست رو به روی هم ایستاده اند و هر دو منتظرند دیگری حرکتی بکند! بوفالوها با موفقیت در آفریقا زندگی می نمایند و علتش هم این است که نسبت به غذا سختگیر نیستند و هر چه ببینند می خورند. صحنه چریدن این بوفالوها در علفزار یا غلتاندن خودشان در گل و لای چیزی است که نمی خواهید از دست دهید!

15- کرگدن سیاه در حال انقراض

در تمام جهان تنها 5500 کرگدن سیاه به جای مانده است. انگورونگورو خانه 26 عدد از آنها است و چون همه گردشگران دوست دارند در طی سافاری شان آنها را ببینند، تور لیدرها از طریق بیسیم مکان آنها را به هم اطلاع می دهند.

منبع: فوت و فن / expertvagabond.com

به "15 عکس که شما را مجبور می نمایند به تانزانیا سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 عکس که شما را مجبور می نمایند به تانزانیا سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید