گونه کمیاب درخت نخلی که راه می رود

به گزارش وبلاگ داریوش، راه رفتن درختان غیرواقعی به نظر می رسد، اما گونه کمیاب و بسیار عجیبی از درخت نخل وجود دارد که راه می رود.

گونه کمیاب درخت نخلی که راه می رود

به گزارش خبرنگار، به نقل از دیلی میل، یک درخت نخل در حال راه رفتن است، مطمئناً وقتی چیزی شبیه به این را می شنوید بلافاصله فکر می کنید که این واقعی نیست، اما حقیقت این است که در واقع درختی وجود دارد که راه می رود و به آن Socratea exorrhiza یا نخل سقراطی اگزورهیزا گفته می گردد و گاهی اوقات کشبونا یا درختی که راه می رود هم نامیده می گردد.

این درخت یکی از عجیب ترین گیاهان دنیا و نوعی درخت خرما است که توانایی حرکت و تغییر مکان خود را برای رسیدن به مکان هایی که بیشتر در معرض اشعه خورشید قرار بگیرد را دارد و دقیقا به همین علت است که آن را درختی که راه می رود، می نامند.

این نخل شگفت انگیز بومی جنگل های گرمسیری و مرطوب است و در کشور های آمریکای مرکزی یعنی نیکاراگوئه، کاستاریکا و پاناما یافت می گردد و بعلاوه در حوزه آمازون در آمریکای جنوبی یافت می گردد و بعلاوه در جزایر موریس در اقیانوس هند هم حضور دارد. درخت راه رونده دارای ریشه های شگفت انگیزی است که به نظر می رسد مانند ساقه است. در بالای سطح خاک رشد می نماید و به او این امکان را می دهند تا در جستجوی نور خورشید حرکت کند.

ارتفاع این درخت نخل به 10 یا حتی 20 متر می رسد. این نوع عجیب درخت خرما دارای برگ های عظیم و تیره رنگی و شبیه پر است و میوه های کوچکی می دهد. برخلاف سایر گیاهان این ساقه ها در حدود دو متر طول دارند و به آن اجازه می دهند تا به سمت مکان هایی که پرتو های خورشید می رسند، راه برود.

نخل می تواند با استفاده از سیستم حیرت انگیز ریشه های در هم تنیده که نقش پا ها را بازی می نماید، 2 تا 3 سانتی متر در روز حرکت کند یعنی حدود 20 متر در سال جا به جا می گردد، زیرا آن ها ریشه های خود را با ریشه های نو جایگزین می نمایند تا بتوانند حرکت نمایند و زنده بمانند و همه این ها به علت جستجوی مداوم او برای یافتن منبع نور در فصول مختلف است.

این اطلاعات از سوی جان بودلی محقق و گیاه شناس در سال 1980 در یک مطالعه علمی منتشر شده که از سوی انجمن زیست شناسی و حفاظت از منطقه ها استوایی تأیید شد و بودلی گفت که این نوع نخل به وسیله سیستم ریشه شگفت انگیز خود از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می گردد تا رشد بیشتری داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گونه کمیاب درخت نخلی که راه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گونه کمیاب درخت نخلی که راه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید