کاهش التهاب و تورم با شبدر شیرین

به گزارش وبلاگ داریوش، شبدر شیرین برای علوفه و فراوری خاک رشد یافت، زیرا ریشه های آن به نیتروژن در خاک یاری می کرد. وی ادامه داد: شبدر شیرین برای مصارف دارویی خود ارزشمند است، زیرا گل های آن حاوی اسید های کومارینیک است.

کاهش التهاب و تورم با شبدر شیرین

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: شبدر شیرین دارای موادی است که در دارو های ضدانعقاد تجویز شده و وجود آن در این گیاه باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ ها می گردد.

سعیده امیری اظهار کرد: شبدر شیرین برای علوفه و فراوری خاک رشد یافت، زیرا ریشه های آن به نیتروژن در خاک یاری می کرد. وی ادامه داد: شبدر شیرین برای مصارف دارویی خود ارزشمند است، زیرا گل های آن حاوی اسید های کومارینیک است.

امیری مطرح کرد: کومارین ماده فعال در دارو های ضدانعقاد تجویز شده که حضور آن در شبدر شیرین باعث کاهش التهاب و تورم با افزایش جریان خون بین قلب و رگ ها می گردد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این که این گیاه به عنوان یک داروی گیاهی در درمان کبودی، هموروئید و ورید واریسی استفاده می گردد، مطرح کرد: خواص درمانی آن در بهبود زخم در آزمایشات صورت گرفته در حیوانات تأیید شده است. وی ادامه داد: زمانی که این گیاه به عنوان چای یا یک تیسان مصرف می گردد، می تواند ناراحتی را در پا ها کاهش دهد.

امیری توضیح داد: این گیاه بعلاوه از درمان های سنتی التهاب ورید، لخته های خون و تراکم غدد لنفاوی پشتیبانی می نماید، به عنوان مثال، زمانی که شبدر شیرین به صورت خارجی اعمال می گردد می تواند باعث بهبودی کبودی ها شده و تورم هموروئید را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی مطرح کرد: مصرف طولانی مدت دوز های بالای شبدر شیرین باعث سردرد و بی حسی و کرختی می گردد. وی اضافه نمود: در موارد جداگانه می تواند آسیب موقت برای کبد ایجاد کند که بلافاصله پس از قطع درمان ناپدید می گردد.

منبع: فرادید

به "کاهش التهاب و تورم با شبدر شیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش التهاب و تورم با شبدر شیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید