چگونه جذاب باشیم؟

به گزارش وبلاگ داریوش، چگونه جذاب باشیم؟، سوالیست که می توان با یادگرفتن چندین راه حل ساده به آن پاسخ داد و نیازی نیست تغییر قیافه بدهید یا مهره مار داشته باشید.

چگونه جذاب باشیم؟

شما هم کسانی را می شناسید که بدون اینکه خوش قیافه و پولدار بوده یا وبلاگ داریوش جادویی و شاید مهره مار داشته باشند مردم را به خود جذب می نمایند. این افراد به محض ورود به یک مجلس توجه همه را جلب نموده و دیگران احساس می نمایند که آن ها افراد مهمی هستند.

ولی صبر کنید! آن ها همان چیزهایی را دارند که شما هم دارید، شاید هم کم تر از آن. روانشناسان بر این باورند با اقداماتی ساده و در عین حال تاثیرگذار می توان توجه اطرافیان را جلب کرد و جذاب تر ظاهر شد. در زیر به بعضی از این اقدامات ساده اشاره می کنیم تا بدانیم چگونه جذاب باشیم؟

برای جذابتر شدن راهکارهای زیر را بیاموزید

چگونه جذاب باشیم؟ لبخند بزنید!

اصولاً زمانی که یک رهگذر به شما لبخند می زند، شما نیز با لبخند به او پاسخ می دهید. دیدن چهره های بشاش و خرسند امید به زندگی را افزایش می دهد.

ما جذب چهره های بشاش و خنده رو می شویم. همچنین لبخند باعث زیباشدن چهره می گردد. افراد پیروز می دانند یکی از قوی ترین سلاح ها لبخندشان است، به همین دلیل کاری می نمایند با این شیوه بیشترین تاثیر را بر بیننده بگذارند.

اما وقتی می خواهید با کسی سلام و احول پرسی کنید، ابتدا لبخند نزنید، چون ارزش لبخندتان را از بین می برید. سعی کنید لحظه ای به صورت او خیره شوید، سپس مکث کنید، شرایط روحی او را به طور کامل آنالیز نمایید، آن گاه با لبخندی عمیق، گرم و سرشار از توجه و علاقه به او نگاه کنید. لبخندی که چشمان تان را هم فرا گیرد.

زبان نگاه رابیاموزید تا جذابتر باشید

چشمان شما مانند مواد منفجره می توانند احساسات مردم را به تکاپو و هیجان وا دارند. افراد پیروز می دانند که نگاه های عمیق می توانند بسیار مفید باشند. بخصوص میان دو جنس مخالف و در کارهای اداری.

حتی زمانی که طرف مقابل از احساسات عاشقانه شما آگاه نیست زبان و نگاهی نیرومند می تواند تاثیری عمیق و نافذ بر زن و مرد بگذارد. این نوع نگاه توام با ادراک و احترام، احساسات درونی شما را القا خواهد نمود.

فکر کنید چشمانتان به چشمان مخاطب تان چسبیده است.

به زنان توصیه شده حتی بعد از خاتمه سخنانشان نیز به نگاهشان ادامه دهند. اگر لازم است سویی دیگر را بنگرند، این کار را به آهستگی و بدون جلب توجه انجام دهند.

به مردان توصیه می گردد هنگام حرف زدن با مردان از روش نگاه های پرنفوذ استفاده نمایند ولی زمانی که می خواهند درباره مسایل شخصی صحبت نمایند از نگاه های کوتاه تری استفاده نمایند تا مخاطبشان احساس نکند مورد تهدید قرار گرفته یا منظورشان را به درستی درک ننموده است. و در برخوردهای روزمره یا هنگام همکلام شدن با یک زن ارتباط چشمی خود را به تدریج افزایش دهند.

واضح صحبت کنید و ارتباط چشمی را از قلم نیاندازید

زیرلبی صحبت کردن یا رو برگرداندن از افراد هنگام صحبت کردن با آنان قرار نیست حس خوبی را به آنها انتقال دهد. با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و جملات را درست ادا کنید تا این ذهنیت را در آنان ایجاد کنید که درگیر موضوع بحث شده اید.

چگونه جذاب باشیم؟ وقت شناس باشید!

زمانی که دیر به قراری می رسید در واقع به افراد اجازه می دهید راجع به شما قضاوت نمایند. همین کافی است تا از جذابیت هایتان کاسته گردد.

چگونه جذاب باشیم؟ خوش قول باشید!

افراد بسیاری وجود دارند که سر قولشان نمی مانند. قول دادن به افراد برای مدتی رضایت آنان را به همراه دارد. اما زمانی که وعده هایشان تو زرد از آب در می آید، این رضایت مقطعی جای خود را به دلخوری و عصبانیت می دهد.

خوش لباس بوده و لباس مناسب به تن کنید

کمتر کسی می تواند تاثیر لباس را بر ذهنیت افراد نادیده بگیرد. مردم از روی ظاهرتان در خصوص شما قضاوت می نمایند. لباس را متناسب با موقعیت و مکان انتخاب کنید.

هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه باعث جذب مردم می گردد. تمیزی و اطوی لباس، موهای مرتب، دهان خوشبو مجذوب نماینده است مخصوصا اگر با حرف های زیبا، جملات مثبت، اعمال درست نیز همراه باشد.

چگونه جذاب باشیم؟ احترام!

بی ادبی در کلام و گفتار و رفتار از جذابیت بسیار می کاهد. باید در ظاهر آراسته و در باطن وارسته بود. شخص مودب و متین و محترم بی تردید جذاب تر از بی ادبان است. به خود و دیگران احترام بگذاریید. منظور از دیگران همه افراد، از پیر و جوان گرفته تا اعضای خانواده و همکاران است. این کار کمی سخت است؛ به خصوص در مواقعی که با افرادی روبه رو می شوید که ممکن است طرز فکر و رفتارشان چندان باب میلتان نباشد.

از الفاظ و واژه ها و رفتار احترام آمیز بهره ببرید

کلماتی مثل لطفا و ممنون کوتاه و مختصر اما بسیار تاثیرگذارند. تشکر و قدردانی بابت کوچکترین لطف دیگران حس خوبی را به آنان منتقل می نماید.

باز کردن درب برای دیگران یا تهیه غذا برای دوستانی که تازه بچه دار شده اند، نشان دهنده ادب و شخصیت فرد بوده و قطعا روی ذهنیت افراد تاثیر می گذارد.

تلفن همراه تکنولوژی جذابی است اما باید توجه داشت که همین تکنولوژی گاهی باعث دلخوری می گردد. کار کردن با گوشی حین صحبت کردن با دیگران حرکت توهین آمیزی محسوب می گردد.

تمیز باشید و بهداشت فردی را رعایت کنید

بهداشت فردی تنها یک انتخاب نیست، بلکه یک امر لازم است. رعایت بهداشت فردی مثل مسواک زدن، پوشیدن لباس های تمیز و استفاده از لوازم بهداشتی تاثیر بسزایی در جلب توجه افراد دارد.

از طرف دیگر، زمانی که ظاهر شما غیر بهداشتی به نظر برسد، افراد نمی توانند بر روی صحبت های شما تمرکز نمایند و همین امر باعث می گردد از سوی آنان دیده نشوید.

چگونه جذاب باشیم؟ شوخ طبع باشید اما به اندازه!

شوخی کردن یخ افراد را باز و شرایط بحرانی را مهار می نماید. البته شوخی های نسنجیده به همان اندازه باعث دلخوری و دفع افراد می گردد. مثلا شوخی هایی که با شخصیت افراد رابطه دارد باعث قتل شخصیت می گردد. شوخی فراوان انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می برد.

هنگام برقراری تماس فیزیکی موقعیت را بسنجید

تماس فیزیکی مثل بغل کردن یا دست دادن صمیمیت را بالا می برد. زمانی که نزد دوستان یا اعضای خانواده تان می روید، آنان را در آغوش بگیرید. در شرایط رسمی مثل مصاحبه های کاری می توانید از دست دادن برای ایجاد صمیمیت بهره ببرید.

چگونه جذاب باشیم؟ به حرف دیگران گوش کنید!

هنگام صحبت کردن با دیگران، مخاطب خوبی باشید و به هیچ وجه میان کلامشان نپرید.

اگر می خواهید در نظر مردم فردی باهوش جلوه کنید، به دقت به آنها نگاه کنید، سعی کنید احساسشان را درباره حرف هایی که می زنند درک کنید و پاسخ خود را مطابق با آن فراهم کنید.

سعی کنید همواره در دو جهت سخن بگویید: احساس خود را بیان کنید در حالی که مراقب واکنش مخاطب تان نیز هستید.

چگونه جذاب باشیم؟ منظم باشید!

داشتن برنامه لازمه نظم و انضباط در زندگی است و محبوبیت شما را دوچندان می نماید.

چگونه جذاب باشیم؟ از دیگران تعریف کنید!

تعریف کردن را با چاپلوسی اشتباه نگیرید. شما می توانید در نقاط مثبت افراد تمرکز کنید. برای مثال طرز لباس پوشیدن، محاسن کاری و حرفه ای و دیدگاه های خاص افراد را می توان به آنان بازگو کرد.

با دیگران تبادل اطلاعات داشته باشید

اگر در زمینه ای خاص تخصص یا مهارتی دارید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و آموخته های خود را به آنان نیز یاد دهید.

وفاداری به همسر شما را جذابتر می نماید

این کار باعث می گردد دیگران شما را فردی قابل اعتماد تلقی نمایند. افراد وفادار، اولویت ها را به خوبی تشخیص می دهند.

چگونه جذاب باشیم؟ زودرنج نباشید و به دل نگیرید!

ممکن است افراد به طور عمدی یا تصادفی به شما سخنی بگویند که موجب ناراحتی تان گردد. شما یا می توانید ناراحت شوید و زندگی را برای خود سخت کنید یا ساده از کنارش بگذرید و از بودن در کنار دیگران لذت ببرید.

چگونه جذاب باشیم؟ مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید!

به اشتباهات خود اعتراف کنید، مسئولیت آنها را بپذیرید و در صدد اصلاح آنها برآیید.

چگونه جذاب باشیم؟ اعتماد به نفس داشته باشید و با خودتان صادق باشید!

نسبت به آنچه از زندگی می خواهید، آگاه شوید و تمام کوشش خود را برای رسیدن به اهدافتان به کار گیرید. افراد پیروز در زندگی با اطمینان عمل می نمایند، با اعتماد به نفس حرکت می نمایند، همواره لبخندی توام با غرور بر لب دارند و هیچ تردیدی به خود راه نمی دهند. طرز رفتار شما نشان می دهد که شما مرد یا زنی هستید که برجسته و ممتاز بودن عادت ذاتی شماست.

حالا می دانیم چگونه جذاب باشیم و آماده ایم تا مردم را در جایی که می خواهیم به خود جذب کنیم و فرد مهمی به نظر برسیم.

گردآوری:

مجله اینترنتی وبلاگ داریوش

منبع: setare.com

به "چگونه جذاب باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه جذاب باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید