پویش کتابخوانی بی حساب و کتاب در کتاب فرهنگ

به گزارش وبلاگ داریوش، فاطمه محمدیان، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به پخش برنامه کتاب فرهنگ اعلام نمود: پویش کتابخوانی بی حساب و کتاب یکی از این برنامه ها است که در آن علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی باید طی 30 ثانیه، کتابی را که مطالعه کرده اند معرفی کنند و اگر فرصت به جای مانده بود یک خط از کتاب را هم بخوانند.

پویش کتابخوانی بی حساب و کتاب در کتاب فرهنگ

وی با طرح این موضوع که پویش به تازگی آغاز شده و استقبال خوبی از آن را تجربه کردیم، افزود: گاهی وقت ها دوست داریم کتابی را بخوانیم اما حجم کتاب زیاد است یا فرصت نمی کنیم، در این میان معرفی کوتاه و مجذوب کننده یک کتاب می تواند انگیزه ای برای مطالعه در میان افراد ایجاد کند تا به سراغ کتاب ها بروند.

محمدیان با بیان اینکه در این پویش هر شنونده در 30 ثانیه، خلاصه کتاب را می خواند، مطرح نمود: این کار در زمان پخش برنامه انجام می شود، افراد باید بتوانند بهترین و موجزترین خلاصه کتاب را روایت و مخاطب را با قلم نویسنده آشنا کنند.

وی درباره علت انتخاب این نام برای پویش، توضیح داد: باید به مطالعه روزانه عادت کنیم، اینکه روزانه چند دقیقه کتاب بخوانیم یا نخوانیم نباید ملاک باشد؛ بلکه باید بدون حساب و کتاب مطالعه و بهترین ها را به دوستان و آشنایانمان معرفی کنیم.

محمدیان در ادامه به سایر برنامه های کتاب فرهنگ اشاره کرد و گفت: این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 و 15 دقیقه، به مدت یک ساعت پخش می شود و به معرفی کتاب در موضوعات مختلف مثل تاریخ، ادبیات، کودک و نوجوان، علوم تربیتی، روان شناسی، اصول اندیشه و تفکر می پردازد. بخش هایی چون قدم به قدم با قلم با موضوع نویسندگی، شابک معرفی کتاب، تازه های نشر و گزارش کتاب نیز در این برنامه گنجانده شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پویش کتابخوانی بی حساب و کتاب در کتاب فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش کتابخوانی بی حساب و کتاب در کتاب فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید