پاییز گرمی در انتظار ایران است

به گزارش وبلاگ داریوش، رییس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر تداوم افزایش دما طی فصل های آینده اظهار کرد: برای فصل پاییز بارش های نرمال و حتی بیش از حد نرمال پیش بینی می گردد و با توجه به روند فراوری گاز های گلخانه ای در جهان می توانیم انتظار افزایش دما نسبت به حد نرمال را داشته باشیم.

پاییز گرمی در انتظار ایران است

سحر تاجبخش در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط دما طی پاییز با توجه به پیش بینی میانگین بارش های نرمال و بیش از نرمال در کشور اظهار کرد: با توجه به روند فراوری گاز های گلخانه ای در جهان و عدم کوشش معین کشور ها برای کاهش این گاز ها می توانیم انتظار افزایش دما را داشته باشیم، اما اندازه این افزایش کاملا به عملکرد کشور ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: روند افزایش دما طی یک سال گذشته نیز رخ داد، اما به علت گرمای طبیعی در فصل تابستان این گرما بیشتر احساس شد. نکته قابل توجه این است که افزایش دما همچنان در فصل های دیگر نیز تا حدود یک درجه سلسیوس برای غالب نقاط کشور مورد انتظار است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور درباره بارش های پاییزی اظهارکرد: بر اساس نقشه ها و داده های هواشناسی، بارش های نرمال و در بعضی نقاط بیش از حد نرمال برای کشور پیش بینی می گردد که تاحدودی می تواند دمای هوا را به صورت موقت تعدیل کند، اما در روند جهانی چندان نمی تواند تاثیرگذار باشد چرا که این افزایش دما مربوط به تمام فصول است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره آخرین شرایط راه اندازی سامانه هشدار سیل اظهار کرد: بخش سخت افزاری این سامانه مربوط تجهیزات هواشناسی است که به تکمیل شبکه دیده بانی به ویژه در حوزه رادار های هواشناسی و ایستگاه های باران سنج مربوط می گردد که بخشی از آن ها به وسیله استان ها خریداری می گردد و ما نیز زیرساخت ها و تجهیزات فنی را از محل اعتبارات کلی سازمان تامین می کنیم.

تاجبخش در خاتمه توضیح داد: اسناد مناقصه بخش دوم برای 3000 نقطه آماده است تا بتوانیم آن را راه اندازی کنیم، اما بازه زمانی اجرا کمی طولانی و زمان بر است و ممکن است حدود یک سال زمان احتیاج داشته باشد.

منبع: فرارو

به "پاییز گرمی در انتظار ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز گرمی در انتظار ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید