هفته سرخ بورس، ریزش 5 درصدی شاخص کل

به گزارش وبلاگ داریوش، در خاتمه معاملات دومین هفته شهریورماه، شاخص کل بازار سهام حدود 5 درصد نسبت به هفته گذشته ریزش کرد تا به عدد یک میلیون و 631 هزار واحد برسد. این در حالی است که دو روز اول هفته بازار سهام با تعطیلات مصادف بود و معامله ای صورت نگرفت.

هفته سرخ بورس، ریزش 5 درصدی شاخص کل

قرمزپوشی بازار سهام

با وجود دو روز تعطیلی بازار سهام در هفته اخیر اما فرایند نزولی بازار پس از رشد نیم درصدی در روز دوشنبه از سر گرفته شد و نمادهایی چون فارس، فولاد و شستا بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل بازار سهام داشتند. در این میان افت ارزش معاملات و خروج پول نشان از بی اعتمادی دوباره مردم نسبت به بازار سهام است و همچنین از 306 شرکت حاضر در بورس تهران، فقط 15 سهم مثبت و سبز باشند و 291 سهم دیگر قرمز و منفی هستند.

فرایند نزولی ارزش معاملات

رقم حدود 13 هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات نشان از قفل بودن بازار در صفوف فروش و عدم انجام معامله دارد که نشانه خوبی برای بازار سهام نیست. میانگین هفتگی معاملات خرد و ارزش معاملات هفته دوم شهریورماه با 15067 میلیارد تومان به کار خود خاتمه داد.

عرضه اولیه بپیوند

در این هفته ثبت سفارش عرضه اولیه شرکت برق و انرژی پیوندگسترپارس سه شنبه 1399/06/11 ساعت 13 تا 17 انجام شد و سهام این شرکت روز بعد در بازار سهام به هر کد معاملاتی 78 سهم (حدود 144 هزار تومان) عرضه شد. همچنین میزان مشارکت در این عرضه اولیه 5 میلیون و 594 هزار و 10 کد معاملاتی بودده است.

همچنین این هفته شاهد پذیره نویسی پالایشی یکم بودیم که به هر کد معاملاتی 500 سهم اختصاص می یابد و پذیره نویسی این صندوق تا 19 شهریورماه ادامه دارد.

منبع: تجارت نیوز

به "هفته سرخ بورس، ریزش 5 درصدی شاخص کل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته سرخ بورس، ریزش 5 درصدی شاخص کل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید