نحوه دریافت وام 600 میلیون تومانی بافت فرسوده از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیانی که ملک آنها در بافتهای هدف بهسازی و نوسازی قرار گرفته است و پروژه شان به 10 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده می توانند از سقف تسهیلات نوسازی تا 600 میلیون تومان استفاده کنند؛ مشمولان برای ثبت درخواست به سامانه طرحهای جامع حمایتی مسکن یا سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران مراجعه کنند.

نحوه دریافت وام 600 میلیون تومانی بافت فرسوده از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی

به گزارش وبلاگ داریوش، محمد آئینی اظهار کرد: کسانی که ملک شان در محدوده بافتهای فرسوه شهری، سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای تاریخی واقع شده، نسبت به نوسازی اقدام کرده اند، پروژه شان به 10 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و قصد دارند از تسهیلات نو نوسازی تا سقف 600 میلیون تومان استفاده کنند به سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن (نهضت ملی مسکن) به نشانی saman.mrud.ir و یا سایت شرکت بازآفرینی شهری تهران به نشانی udrc.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات صرفا به واحدهای واقع در اطراف حرم های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران پرداخت می شود افزود: سقف وام 450 میلیون تومان است اما در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان رسیده که 150 میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرح داد: افراد برای آنکه بدانند خانه شان در محدوده هدف بازآفرینی قرار گرفته است یا خیر کد جام یا کد پستی ملک را وارد کنند.

آئینی گفت: برای دریافت این تسهیلات نیازی به سپرده گذاری نیست و همین که ملک در بافتهای فرسوده واقع شده باشد کافی است تا مشمول دریافت این وام شود.

وی تاکید کرد: 150 میلیون تومان از تسهیلات نوسازی در تمامی شهرها با سود صفر درصد پرداخت می شود. مابقی 18 درصد خواهد بود. لذا نرخ سود در تهران حدود 12 درصد، در کلانشهرها 11 درصد و در سایر شهرها حدود 10 درصد است. علاوه بر این در تهران 150 میلیون تومان دیگر از این تسهیلات و در سه شهر دیگر قم، شیراز و مشهد 200 میلیون تومان با سود 9 درصد است و اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند سود این بخش از تسهیلات 4 درصد خواهد بود.

ایسنا نوشت: آئینی با بیان اینکه 450 میلیون تومان از تسهیلات نوسازی از طریق بانک مسکن پرداخت می شود گفت: مازاد این رقم تا سقف 600 میلوین تومان برای چهار شهر تهران، قم، مشهد و شیراز از طریق صندوق سرمایه گذاری حرم مطهر که زیرمجموعه شرکت بازآفرینی شهری است تامین خواهد شد. خوشبختانه طی چند ماه اخیر با حمایت وزیر راه و شهرسازی منابع نوسازی 3.5 برابر دوره های گذشته شده و ان شاءالله بتوانیم به هدف نوسازی سالیانه 150 هزار واحد دست پیدا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس قانون حمایت از احیا، حمایت از نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده، شهرداری ها موظفند حداقل 50 درصد در عوارض پروانه و تواکم ساخت تخفیف بدهند که این رقم تا 100 درصد هم می توانند باشد. در حال حاضر شهرداریهای کشور همکاری خوبی در بافتهای فرسوده دارند و به طور میانه بالای 85 درصد تخفیف می دهند.

آئینی اظهار کرد: از شهرداری ها درخواست کردیم تا مدت زمان صدور پروانه را کاهش دهند که اکثرا اجابت کردند. در حال حاضر دریافت پروانه بیش از 7 تا 8 ماه طول می کشد که شهرداریها قصد دارند این زمان را به کمتر از 2 ماه برسانند و این برای سرمایه گذار بسیار مهم است.

بنا بر این گزارش، سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی در بافتهای ناکارآمد تا پیش از این 250 میلیون تومان بود که در روزهای اخیر به 600 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. بر این اساس هم اکنون تسهیلات بافت فرسوده در تهران 450 میلیون تومان است، در کلانشهرها 400 میلیون تومان، در مراکز استان ها 350 میلیون تومان و در باقی شهرها 300 میلیون تومان است. از سوی دیگر مبلغ نوسازی بافت فرسوده در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان رسیده است که 150 میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می شود.

انتهای پیام

منبع: شفقنا اقتصادی

به "نحوه دریافت وام 600 میلیون تومانی بافت فرسوده از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه دریافت وام 600 میلیون تومانی بافت فرسوده از زبان معاون وزیر راه و شهرسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید