مکان هایی که هر کارآفرینی باید حداقل 1 بار از آن تماشا کند

به گزارش وبلاگ داریوش، سفر به بعضی شهرها می تواند منبع الهام بخش خوبی برای کسب و کار باشد. کارآفرینان می توانند در طول سفر به نکات جالب توجه و افکار بکری دست یابند. در این مقاله می خواهیم شهرهایی را که ادعای نوآوری، فرصت های همکاری، هزینه کم زندگی و بعلاوه مالیات کم می نمایند به شما معرفی کنیم. تمام این موارد به کارآفرین یاری می نماید که در کسب و کار خود پیشرفت کند.

مکان هایی که هر کارآفرینی باید حداقل 1 بار از آن تماشا کند

کاستاریکا

کاستاریکا باثبات ترین کشور در آمریکای مرکزی است که گردشگری و کشاورزی دو صنعت مهم آن به شمار می آیند. این کشور از برترین کشورهای آمریکا در زمینه کارآفرینی است و تجارت الکترونیکی در مقیاس کوچک در آن درحال رشد و توسعه است. در کاستاریکا نیروی کار تحصیل نموده از مردم بومی گرفته تا کارمندان خارجی مشغول به کار هستند. انجام کار به شیوه دورکاری هم در این شهر رایج است.

طبق گفته دسای که در زمستان سال 2016، 4 ماه خود را در کاستاریکا گذرانده است، یکی از طرح های اصلی کشور این است که پول را از راه های دور به کاستاریکا بیاورد. این کشور دارای چشم انداز های باورنکردنی از ساحل، جنگل و کوهستان هم هست که کارآفرینان داخلی و خارجی را به حضور در آن ترغیب می نماید.

آستین - تگزاس

شهر آستین در استان تگزاس امریکا دارای جامعه ای از استارت آپ ها است که جمعیتشان به سرعت درحال رشد است؛ چراکه در این شهر فضای همکاری خوبی مهیا است. هزاران کارآفرین هرسال در ماه مارس برای شرکت در فستیوال SXSW به سمت این شهر روانه می شوند.

دانشگاه تگزاس در این شهر کارآفرینان بسیاری را در خود پرورش داده است و جزو 17 دانشگاهی است که در 10 سال اخیر بیشترین آمار کارآفرین را داشته است. این دانشگاه 561 کارآفرین را در قالب 511 شرکت پرورش داده است و سرمایه جذب شده آن برابر با 8/4 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

سانفرانسیسکو-کالیفرنیا

کارآفرینی در حوزه تکنولوژی همیشه مورد توجه قرارداشته است. به جرات می توان گفت سانفرانسیسکو به علت عواملی مثل نیروی کار با انگیزه و سرمایه، تبدیل به مرکز کارآفرینی در تکنولوژی در کالیفرنیا شده است. در این شهر استارت آپ ها تحت حمایت قرار می گیرند بنابراین به سرعت رشد می نماید؛ در لیست کارآفرینان برتر سانفرانسیسکو نام افرادی مثل اریک فینمن 16 ساله و شریا شانکار 18 ساله خودنمایی می نماید. نوجوانانی که نشان دادند اگر به آن ها توجه گردد، سن و سال نمی تواند جلوی اقدامات بزرگشان را بگیرد. اریک با ساخت یک برنامه آموزشی آنلاین توانست از 100 دلار سرمایه خود، 100000 دلار به دست آورد. شریا هم که اکنون متخصص علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد است، در دوران دبیرستان خود پیروز به ایجاد کمپ تابستانی مجازی در زمینه علوم کامپیوتر شد.

رالی - دورهام، کارولینای شاقتصادی

شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی در رالی و دورهام اقدام به جذب استعداد از 3 دانشگاه نموده و سود بسیاری را از این نظر عاید خود نموده است. این دانشگاه ها که معروف به مثلث پژوهش بوده عبارتند از دانشگاه دوک، دانشگاه استانی کارولینای شاقتصادی و دانشگاه کارولینای شاقتصادی در چپل هیل.

این منطقه تابحال میزبان چندین استارت آپ در حوزه تکنولوژی، شرکت هایی نظیر IBM و سیستم های سیکرو بوده است. هزینه زندگی در این شهر هم نسبتاً کم است.

بولدر- کلرادو

بولدر از جمله شهرهای امریکا در استان کلرادو است که کارآفرینان پرجنب و جوش زیادی مخصوصاً کارآفرینان جوان در آن به چشم می خورند.

بوینس آیرس- آرژانتین

نکات مثبت شهر بوینس آیرس که آن را برای کارآفرینان مناسب می نماید عبارتند از: هزینه کم زندگی، هزینه کم شروع یک کسب و کار، اینترنت پرسرعت و حضور کارآفرینانی که روحیه همکاری بالای دارند. علاوه براین پس از فراغت از کار، ساحل بزرگ و پرشور و نشاطی وجود دارد که می توان در آن استراحت کرد و لذت برد.

دالاس- تگزاس

شهر دالاس از جمله شهرهای بزرگ امریکاست که در استان تگزاس واقع شده است. این شهر جزو اقتصادهای بزرگ امریکا محسوب می گردد و به داشتن محیطی هوادار کسب و کار معروف است. در سال 2015 وبسایت MarketWatch که اخبار مربوط به کسب و کار و بازار سهام را اعلام می نماید، لیستی را منتشر کرد که در آن شهر دالاس رتبه نخست را از نظر دوستدار کسب و کار بودن به خود اختصاص داده بود. علاوه بر این، شهر دالاس مهد توجه به شتاب دهنده های استارت آپی نظیر Tec Wildcatters است. شتاب دهنده استارت آپ که به آن شتاب دهنده هم گفته می گردد شرکتی است که استارت آپ را از شروع کارش مورد حمایت قرار می دهد. آن ها بر روی یک شرکت تازه تأسیس سرمایه گذاری نموده و درعوض، درصدی از مالکیت آن را به دست می آورند. بعلاوه، آموزش های لازم برای کسب پیروزیت سریع تر و خدمات لازم را به آن ها می دهند.

سنگاپور

سنگاپور از جمله کشورهایی است که شاید به علت محدود بودن منابع طبیعی اش، وادار به کارآفرینی شده است و در چند سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی از نظر اقتصادی داشته است. این کشور از نظر فرهنگ استارت آپ چندان شناخته شده و با قدمت نیست. اما دولت سنگاپور با یاری های نقدی، برنامه ریزی های اقتصادی و تشویق های اقتصادیاتی اقدام به ساخت جامعه استارت آپی پر رونق نموده است و همیشه از آن حمایت می نماید.

این کشور مدرن و ثروتمند مرکز توجه به اشکال کسب و کاری نظیر جیم روگرز و ادوارد ساورین است. از جمله استارت آپ های پیروز در سنگاپور می توان به داک داک، ردمارت، پیریت، ویگو و هیپ آن اشاره نمود. این استارت آپ های پیروز، رشد خود را مرهون محیط پذیرای کارآفرینی در سنگاپور هستند. این کشور تا به امروز عناوین مهمی را به خود اختصاص داده است که در میان آن ها می توان به عناوینی مثل دومین اقتصاد آزاد جهان، دومین اقتصاد رقابتی جهان بعد از آمریکا و بالاترین اقتصاد رقابتی در جهان، در پی آمریکا اشاره نمود.

سیاتل- واشینگتن

شهر سیاتل خواستگاه شرکت های کامپیوتری بزرگی همانند ماکروسافت و آمازون، شرکت قهوه خانه های زنجیره ای آمریکایی با نام استارباکس و شرکت هواپیماسازی بوئینگ است که اکنون در سراسر جهان بسیارشناخته شده اند. به عنوان مثال استارباکس اکنون 20768 شعبه در کشورهای مختلف دارد و بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای جهان به شمار می آید. علاوه بر جنبه های اقتصادی، در این شهر زیبا نباید تفریحاتی نظیر قایقرانی، هاکی و صخره نوردی را فراموش کرد.

منبع: کجارو / daneshbonyan24.ir / ponisha.ir / دنیای اقتصاد / jobportal.ir / uk.businessinsider.com

به "مکان هایی که هر کارآفرینی باید حداقل 1 بار از آن تماشا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هایی که هر کارآفرینی باید حداقل 1 بار از آن تماشا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید