مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا

به گزارش وبلاگ داریوش، قدرت هیوندای آوانته نسبتاً خوب است و با فشار بر پدال گاز ناامید نخواهید شد و می توان آن را یکی از نقاط قوت این خودرو دانست. موتور قدرت زیادی دارد و گیربکس در هر دو مدل دستی و اتوماتیک روان و هماهنگ است و باعث رضایت تان خواهد شد.

مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا

رقیبان اصلی آوانته در زمینه قدرت موتور رنو مگان و سیتروئن زانتیا هستند. رنو مگان بیشترین شباهت را با هیوندای آوانته دارد و هر دو در یک بازه قیمتی قرار می گیرند. بعلاوه رنو مگان 2000 اتوماتیک بازار خرید و فروش بهتری دارد و می تواند از این نظر مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه مطلب به مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا می پردازیم و هیوندای آوانته را در برابر این دو رقیب فدرتمندش آنالیز می کنیم.

نمای کناری هیوندای آوانته

مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان

رنو مگان را باید یکی از نزدیک ترین رقبای هیوندای آوانته دانست. رنو مگان مورد نظر ما نسل دوم این خودرو است که از سال 2006 به صورت وارداتی و از سال 1387 به صورت مونتاژ به بازار ایران عرضه شد. رنو مگان را باید بدون شک یکی از پیروز ترین و پرفروش ترین محصولات رنو بدانیم که از همان ابتدای ورود به بازار ایران به علت ظاهر مجذوب کننده و ویژگی های فنی خوب به سرعت توانست به محبوبیت بالایی دست یابد.

طراحی کابین مگان، اما به خوبی ظاهر بیرونی آن نیست و تا حدودی قدیمی و خسته کننده به نظر می رسد، با این حال، رنو مگان را می توان در این بخش بهتر از هیوندای آوانته ارزیابی کرد. با مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان از نظر آپشن ها هم باید گفت که هر دو خودرو سطح بالایی ندارد، اما مگان اندکی بهتر است.

رنو مگان و هیوندای آوانته هر دو به موتور 2000 سی سی مجهز هستند و مگان می تواند با استفاده از این موتور 135 اسب بخار قدرت و 191 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و آوانته با اختلافی جزئی قادر به فراوری 140 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور است. حداکثر سرعتی که می توانید با مگان تجربه کنید 200 کیلومتر بر ساعت است، اما هیوندای آوانته حداکثر سرعتی تا سقف 220 کیلومتر بر ساعت را در اختیارتان قرار می دهد. 0 تا 100 مگان نیز معادل با 11 ثانیه است که اختلاف آن با 0 تا 100 آوانته دستی که 9.1 ثانیه است مشهود است.

با مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان باید گفت که کیفیت سواری هر دو خودرو خوب است. آوانته سواری نرمی دارد، اما شاید مهم ترین نکته در خصوص آن ترمز های پرقدرتش باشد. این خودرو از نظر هندلینگ و فرمان پذیری نیز شرایط بسیار خوبی دارد. در نقطه مقابل رنو مگان نیز هندلینگ رضایت بخشی دارد و عملکرد سیستم تعلیق آن نیز نسبتا نرم است و سیستم فرمان آن نرم و دقیق است.

در مجموع، می توان گفت رنو مگان در مقایسه با هیوندای آوانته خودرویی به روزتر و خوش استایل تر است و به علت فراوری بیشتر و خدمات پس از فروش مناسب تر به مراتب ارزش خرید بالاتری نسبت به آوانته دارد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو مگان با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

تصویری از داخل هیوندای آوانته

مقایسه هیوندای آوانته با سیتروئن زانتیا

سیتروئن زانتیا که به وسیله شرکت سایپا در حد فاصل سال های 1380 تا 1389 در ایران فراوری شد، خیلی زود توانست به یک خودروی محبوب در بازار ایران تبدیل گردد و یکی از مهم ترین دلایل آن، موتور قدرتمندی بود که در شتاب و سرعت، عملکرد بسیار خوبی داشت.

با مقایسه هیوندای آوانته با سیتروئن زانتیا از نظر ظاهری باید گفت که سیتروئن زانتیا خودروی مجذوب کننده و اصطلاح جوان پسند بود، اگرچه طراحی کابین آن چنگی به دل نمی زند و تاحدودی نیز شبیه با کابین هیوندای آوانته است. زانتیا در بازارهای جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه شد که سایپا دو پیشرانه 1.8 و 2.0 لیتری را برای ایران در نظر گرفت. پیشرانه 1.8 لیتری قابلیت فراوری حداکثر قدرت 110 اسب بخار و 155نیوتن متر گشتاور را دارد، در حالی که پیشرانه 2 لیتری زانتیا می تواند 135 اسب بخار قدرت 187نیوتن متر گشتاور فراوری کند. هیوندای آوانته نیز با موتور 2 لیتری خود توانایی فراوری 140 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را دارد که از زانتیا 1.8 لیتری سریع تر است و با زانتیای 2 لیتری رقابت نزدیکی دارد. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای آوانته 8.1 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی زانتیا 9.1 لیتر است.

زانتیا پیروز به دریافت استاندارد آلایندگی یورو 2 و هیوندای آوانته پیروز به دریافت استاندارد آلایندگی یورو 3 شده است. هر دوی این خودروها به امکانات ایمنی از جمله ترمزهای ضدقفل ABS و EBD مجهز هستند، 2 عدد کیسه هوا دارند. تنظیم برقی آینه ها و شیشه بالابر برقی جلو و عقب، مه شکن، سیستم تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک و سیستم ضد سرقت نیز از امکانات رفاهی هر دوی این خودروها است. سیتروئن زانتیا هزینه تعمیر بالایی دارد و با توجه به پیچیدگی سیستم های درونی آن ممکن است مالک خود را به دردسر بیندازد.

هر دو خودرو در بازار دست دوم محبوبیت چندانی ندارند و بیشتر خریداران به سراغ خودروهای صفر یا خودروهای هم قیمت دیگر می فرایند.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای آوانته در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای آوانته به سایت وبلاگ داریوش مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از خودروهای بالا ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان وبلاگ داریوش در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای آوانته با رنو مگان و سیتروئن زانتیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید