مشارکت 70 میلیون آمریکایی در رأی گیری زودهنگام

به گزارش وبلاگ داریوش، بر اساس آمار پروژه انتخابات آمریکا، بیش از هفتاد میلیون نفر تا به امروز در رأی گیری زودهنگام مشارکت نموده اند که معادل بیش از نیمی از مشارکت کلی در انتخابات سال 2016 این کشور است.

مشارکت 70 میلیون آمریکایی در رأی گیری زودهنگام

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ داریوش، در فاصله شش روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بر اساس آمار پروژه انتخابات این کشور بیش از هفتاد میلیون نفر تا به امروز در رای گیری زودهنگام مشارکت نموده اند که معادل بیش از نیمی از مشارکت کلی در انتخابات سال 2016 این کشور است.

به گزارش رویترز، در صورت ادامه مشارکت با این سرعت، بالاترین میزان مشارکت رای دهندگان آمریکایی به لحاظ درصد در بیش از یک قرن گذشته رقم خواهد خورد که نشان دهنده علاقه به رقابت انتخاباتی سال جاری میان دونالد ترامپ جمهوری خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن است.

در این بین، مشارکت رای دهندگان دموکرات در رای گیری زودهنگام به دلیل استقبال آن ها از رای گیری به شیوه پستی در مقابل جمهوری خواستار بیشتر بوده است. این در حالی است که جمهوری خواستار در طول تاریخ به شکل گسترده به این شیوه رای داده اند، اما به نظر می رسد ادعاهای ترامپ درباره احتمال تقلب در این نوع انتخابات، در نظر آن ها تاثیرگذار بوده است.

بر اساس داده ها، به طور کلی در ازای هر دو دموکرات یک جمهوری خواه در رای گیری زودهنگام مشارکت داشته که در هفته های اخیر جمهوری خواستار این فاصله را با مشارکت در رای گیری زودهنگام حضوری کاهش داده اند.

مایکل مک دونالد استاد دانشگاه فلوریدا که پروژه انتخابات آمریکا را مدیریت می نماید، با توجه به سطح بالای مشارکت در رای گیری زودهنگام پیش بینی نموده 150 میلیون نفر در انتخابات شرکت نمایند که معادل 65 درصد واجدان شرایط رای دادن در آمریکاست و از سال 1908 بالاترین میزان مشارکت محسوب می گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مشارکت 70 میلیون آمریکایی در رأی گیری زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 70 میلیون آمریکایی در رأی گیری زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید